I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är jag döende?

Övrigt - Blandat

   

2007-08-28 10:31

Är jag döende?

I ca 6 månader, mer eller mindre, har jag haft en stor svullnad i pannan. Den uppkom ur ingenting, en helt vanlig dag frågade min mamma förvånat vad jag hade gjort, jag fattade ingenting och hon berättade att jag var svullen i hela pannan..

Den blev större efter ett tag men sen höll den sig i samma storlek, och svullnaden omfattar i princip hela pannan, så om jag grimaserar eller rynkar på ögonbrynen så ser man den tydligt eftersom min panna ej blir rynkad.

Efter ett tag gick jag till vårdcentralen, men som vanligt hade dom ingen som helst aning om vad detta var. Efter första besöket fick jag en 10 dagars kur penicillin som inte gjorde någonting. Då återbesökte jag vårdcentralen och dom hade fortfarande ingen aning, då satte dem mig på en 50 dagars kur Heracillin som var betydligt starkare än det första pencillinet. Detta hjälpte dock inte heller..

Efter detta ringde jag dem igen och tvingade dem att ge mig en remiss till någon som kanske kunde kallas läkare och efter ett tag blev jag kallat till en mottagning vid odenplan där jag fick röntga huvudet i en sån där "catscan" maskin man åker in i..

Jag skulle få provsvaren efter en vecka men det dröjde 2 innan jag fick telefontid med vårdcentralen som då skulle ge mig beskedet, men ännu en gång hade dem ingen aning, det ända som man såg på bilderna var att något fanns där, men inget mer än så..

Nu väntar jag på att inom en snar framtid bli kallad till en hudläkare, men under tiden tänkte jag jag ställa denna fråga till er på whoa istället..

Så, är jag döende? Och vad är det som finns i min panna?
MVH G.

fullfjädrad när jag kickat en gås..