I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bra kennel i Stockholm?

Övrigt - Blandat

Poet

2007-08-27 17:11

Bra kennel i Stockholm?

Jag och min potna' har bestämt oss för att köpa
en hund nu och vi är intresserade av nån seriös kennel
i Stockholm. Har försökt googla men jag vet inte
om något är tillräckligt seriöst eller inte!!
Då frågar jag er, om ni träffat på en bra kennel
med hundar och köpt nån hund därifrån?

Holla...

What I said, yo!

2007-08-27 17:57
http://vovve.net/Kennlar

2007-08-27 18:23

2007-08-27 18:33
1. Bestäm er för en ras som passa er livssituation och levnadssätt, det är det viktigaste för att ni ska få ett bra hundliv.

2. Kontakta rasklubben för kenneltips.

2007-08-27 18:48
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Poet

2007-08-27 22:26

ok, tack då var väl det dessa då.
jag vill ha en tibetansk spaniel, älskar dom och haft
en förrut när jag var yngre medans min partner vill
ha en rottis... så vi vet inte ännu.
What I said, yo!
Manager

2007-08-27 22:31
åhh köp en blandning av dom 2. :)
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit
Poet

2007-08-27 22:34

Tror jag aldrig stött på en sån blandning faktiskt,
vore faktiskt något. Men såg en jack russell/tibetansk
spaniel och det var asballt :D
What I said, yo!
Producent

2007-08-28 08:52
är itne sa bra att blanda "aggressiva" hundraser. eller jag ska egentligen inte yttra mig eftersom jag inte vet till 100%, men jag har bade hört och upplevt att blandraser fran sadana hundar kan vara instabila. har tillexempel en kompis som har en schäfer/rottweilerblandning, han är hur underbar som helst mot hans familj, men han är väldigt vaktande.. och da menar jag väldigt.. han har nafsat efter mig flera ganger enbart för att jag har rört pa mig. har en annan kompis som ahr en pitbull/schäferblandning (har jag för mig att det va) och han hoppar upp mot väggarna, bits, skäller och morrar. och ingen av dessa tjejerna har behandlat hundarna daligt. kanske möjligtvis inte fostrat dom rejält.. men det är ett faktum att hunden är ostabil av sig själv.. gar nog kanske att träna bort. men det krävs nog att man är väldigt hundvan för att inte tycka det är jobbigt bade fysiskt och psykiskt.

rottis är ofta väldigt egensinnig när det gälelr mat ocksa. inte i alla fall, men i manga fall sa fa man passa sig om man komemr för nära deras mat. och det gäller även familj!

tycker ni ska köpa den hunden du vill ha philly, du har ju erfarenhet med dom.. om han inte har erfarenhet av rottis och bara vill ha den för den ser cool eller söt ut sa avrader jag er.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2007-08-28 08:58
förresten är detta by far den sötaste hunden i världen (ja den är riktig)

1
2

massa mer kort
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Poet

2007-08-28 09:37

fyra
hahaha jag har aldrig sett sötare hund alltså!!!
nej jag vill personligen inte ha en rottis men man
får se hur det är på kenneln och sen bli kär i den
man känner efter mest för.
What I said, yo!

2007-08-28 12:42
har dom alltid tungan ute?