I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dricker ni mineralvatten?

Övrigt - Blandat

2007-08-27 01:06

Dricker ni mineralvatten?

Kanske dags att sluta...

Försäljningen av flaskvatten ökar extremt i Sverige – trots att vi har världens bästa kranvatten. I San Francisco förbjuds nu buteljerat vatten och många restauranger följer efter. Svenska hotell- och restaurangbranschen spår samma utveckling här.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=685328

Själv har jag aldrig riktigt fattat grejen. Är det kolsyran man är ute efter, eller tror man att det är "nyttigt"?

Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-08-27 01:15
Artikeln (och debatten) missar helt att det kan anses finnas en skillnad mellan "bra" vatten och gott vatten.
Allmänna Idrottsklubben

2007-08-27 01:17
Du har en poäng. Fast du som bor i sthlm kan väl knappast klaga, här är det ju grymt gott vatten. Eller vill du ha smaksatt? Då är det ju mer läsk, typ.

2007-08-27 01:19
I usa är det väl mer som så att där dricker de flaskvatten även hemma. I sverige dricker väl folk bara flaskvatten när de är utomhus på stan eller liknande?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-27 01:26
Min personliga teori är att det för många känns naturligt att köpa något i dryckesväg, till en middag med i övrigt många komponenter (kanske till viss del på grund av konsumtionskulturen). Då kan flaskvatten kännas som ett bättre och nyttigare alternativ än alkohol, läsk eller saft - samtidigt som man kanske, med smaksatt vatten, kan hålla sina barn nöjda utan socker.

Jag dricker personligen både kranvatten och flaskvatten.
Allmänna Idrottsklubben

2007-08-27 01:31
hatar mineralvatten dricker bara vanligt kranvatten
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2007-08-27 01:47
jag köper inte flaskvatten men jag dricker om det bjuds.

Manager

2007-08-27 02:16
Själv har jag aldrig riktigt fattat grejen. Är det kolsyran man är ute efter, eller tror man att det är "nyttigt"?

Hört talas om Globalauppvärmningen? Flaskornas resa osv. tänk lite.
Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2007-08-27 02:20
Jag dricker nästan mineralvatten konstant när jag är hemma. Jag hade aldrig trott att det skulle vara nyttigare eller något, jag tycker bara det är uppfriskande på ett annat sätt än kranvatten, som jag också gärna dricker. Smaksatt mineralvatten är pyton.
Admin

2007-08-27 02:33
Vatten på flaska ser jag mest som ett alternativ till läsk, i synnerhet varma sommardagar. (Mao, ungefär som salan som sa).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2007-08-27 02:42
Vatten ur kranen är det som gäller. Brukar hälla upp det i en flaska, och dricka rakt upp och ner, ett par liter om dagen.

2007-08-27 02:42
dom flesta köper nog mineralvatten för dess smak, medans ett fåtal tar det istället för en läsk eller dylikt.

håller med om att det är mer uppfriskande än vatten.
jag personligen köper aldrig hem mineralvatten, utan det blir att man köper det nån gång ibland på varma sommardagar.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-27 03:09
Tikkan:

Läs ordentligt.

2007-08-27 03:31
Några liter om dagen. Drack lika mycket cola förr, men det känns lite nyttigare att dricka kolsyrat, smaksatt vatten.
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Producent

2007-08-27 05:48
jag dricker det som läsk! smaksatt helst. men om det inte finns nagra andra alternativ (som det i 99% finns) sa tar jag en naturell istället för tex coca cola
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2007-08-27 07:41
Vår kyl har en sån grej man tar vatten på utsidan av. Vanligt, iskallt och filtrerat kranvatten eller bubbelvatten. Var riktigt beroende av buddelvatten innan. Blev dock ändring på det när vi fick kylen för det vanliga vattnet är så jävla gott. Dricker ca 5-8 liter av det vanliga vattnet om dagen. Måste dricka dubbelt så mycket som Er andra

2007-08-27 07:45
usch. bubbelvatten är skitäckligt. Det mesta smakar bara salt.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-08-27 07:49
Nej det gör jag ej!
Dom måste transporteras typ 5 miljoner mil i onödan när man har finfint vatten i kranen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-27 09:16
Älskar kolsyrat vatten, och det, i längden, billigaste alternativet, var att köpa en sodastream och kolsyra kranvatten. Vill man ha smak på vattnet finns det lime, lemon, orange, strawberry och en massa andra essenser som ger lite karaktär på vattnet.

Bra för miljön och plånboken.

2007-08-27 09:27

Jag dricker både och.

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Skivsamlare

2007-08-27 09:52
Jag har en sodastream, använder den ganska ofta. har börjat få avsmak för cola på sistonde, tycker bara det smakar sött så det blir mer kolsyrat vatten än läsk nuför tiden.
fair enough..

2007-08-27 10:01
mellanöl: Fan jag vill också ha en sån frys! vår har en inbyggd ismaskin ^^.. 
jag har alltid rätt.
Manager

2007-08-27 10:16
Smaksatt, kolsyrat vatten är en helt annan produkt än kranvatten.
Argumentet att dricka kranvatten istället för buteljerat vatten är alltså felaktigt.

Det är ungefär som att säga att man inte ska dricka läsk pga transportsträckor, när det finns vatten i kranen.

Jag är dock inte intresserad av flaskvatten för att det kommer från nån källa där det händer magiska grejer med vattnet och innehåller si och så många mineraler och andra säljknep. Det är just bubblorna och smaken som lockar.

Fan, kan inte nåt företag göra ett gott smaksatt vatten med huvudingrediensen från närliggande vattenverk, så man slipper transportsträckorna? (Bon Aqua gör visserligen det, men det smakar verkligen illa. Inte pga vattnet, utan all annan skit de stoppar i).

Folk som köper icke-kolsyrat och icke-smaksatt vatten på flaska förstår jag mig inte på (om det inte är så att det är det enda alternativet som finns).
Redline!

2007-08-27 10:24
Evian måste ju vara det mest värdelösa skit som finns.
18 spänn för 50 cl vatten som smakar lika bra som det i kranen, kyss mig nånstans.

2007-08-27 10:25
men paris hilton dricker evian, bara det är tillräckligt för mig. mot pressbyrån!

2007-08-27 10:31
om jag e ute i falska öknen å ska ha mig mitt vatten så kan jag ju inte betala för nått utan bubbel?! vafan e det liksom. det är vanligt vatten, det är vad det är ! jag gillar mitt bubbel dessutom. det kittlas å sticker lite om man gör rätt.

2007-08-27 11:35
Jag dricker mineralvatten..  mest på jobbet pga vattnet i kranen e riktigt dåligt med de kalkhalter min arbetsplats har..  det smakar torrt.     Annars så är det som andra här säger, en läskersättare på stan. 
mama said knock you out
Rappare

2007-08-27 11:51
Jag dricker inte flaskvatten, men jag kommer börja om det förbjuds!
ClaesTrofobik.se

2007-08-27 12:41
dricker båda och. Kranvattnet här i Mora e fan godast i hela svergie..
Men om jag ska äta middag så dricker jag hellre bubbelvatten till istället för Vanligt vatten.

Mineralvattenistheshiet.

kommar aldrig sluta
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-08-27 12:47
helst inte mineralvatten. kranavann suger hora, men med några gurkskivor i "kannan" så blir det genast mycket godare. gillar inte mineralvatten...dessutom finns det alldeles för mycket salter i bubbelvatten, så kroppen samlar på sig en massa vätska tills man till slut sväller upp som en groda.
We call them winerbrods.

2007-08-27 12:51
Skånskt kranvatten är det som gäller, fatta.

2007-08-27 14:11
jag dricker mineralvatten utan kolsyra. evian eller dasani. nagra flaskor om dan. kranvattnet ar sa ackligt.
back like cooked crack

2007-08-27 14:16
Inte om jag kan undvika det. Mineralvatten utan någon som helst smaksättning tycker jag bara smakar torrt. Jag kan möjligtvis ta en klunk av någon lättkolsyrad smaksatt historia ^^
Look with your own eyes - See with your own mind

2007-08-27 14:28
dricker ramlösa citrus skit ofta i skolan och på jobbet.. men mycket sällan jag har en 1½ liters flaska liggandes hemma. blir oftast halvliters flaskor emellanåt... tycker det är skit gott och tar det när jag inte är sugen på ex cola

2007-08-27 14:42
Har tänkt dragit ner på mitt coca-cola drickande så ska hädanefter köpa mineralvatten, typ Loka men nån smak!

Smultron med citron är jävligt nice faktiskt!
Live Hard, Die Young
DJ

2007-08-27 15:46
Dr.Octagon sa det!

Det är bara fjantigt och dubbelmoral att klaga på människor som köper kolsyrat eller smaksatt vatten på flaska. Varför skulle det vara mindre okej än andra drycker? En del andra drycker är dessutom säkert mycket sämre för miljön.

Att däremot köpa helt vanligt vatten på flaska känns lite korkat...

Jag dricker inte flaskvatten om det finns alternativ...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-08-27 16:23
Kolsyrat vatten lär man sig dricka!
Tyckte inte heller om det i början, men
efter ett tag så blir det gott!

Som många redan sagt så köper man ofta
kolsyrat vatten när man är ute och är törstig, istället
för att köpa läsk..
Highfive anyone, anyone?

2007-08-27 18:26
dumt som fan och slösa en massa cash på kolsyrat vatten (om man nu måste ha det)

bättre och köpa typ en soda stream eller något
"Cannabis är olämplig om man ska ägna sig åt brott. Man vill helst bara sätta sig i ett hörn och lyssna på musik" - Leif GW Persson

2007-08-27 19:52

är väl rätt märkligt att ifrågasätta mineralvattnet (det kolsyrade) utan att samtidigt ifrågasätta hela softdrink grejen, sen visst, det finns vatten i kranen.. men om du är ute på stan kanske det inte finns nån kran att dricka ur? =)

cry me a river!
--> thcrew

2007-08-27 19:55
(för att inte tala om allt annat vi köper som reser jorden runt 3 varv innan det hamnar hemma hos oss)
cry me a river!
--> thcrew

2007-08-27 20:37
Helt klart att jag dricker mineralvatten. Det finns ingen anledning att inte dricka mineralvatten sålänge som alla som ska till jobbet fortsätter att åka bil i onödan. Nu syftar jag inte på alla utan mer dom som har möjligheten att gå/cykla/tåga/bussa/tunnelbana eller samåka. Ta tag i dom först o sluta gnälla på oss som gillar att dricka vatten med bubblor ! (nu syftade jag inte på er här på whoa utan alla andra som gnäller)

2007-08-27 20:54
när jag köper mineralvatten eller vatten på flaska så är det själva flaskan jag är ute efter men självklart dricker jag ur innehållet innan jag börjar bruka flaska som en behållare för vanligt kallt kranvatten.

Clap.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain