I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kvinnans rätt att kissa upprätt!

Övrigt - Blandat

Moderator

2007-08-27 23:32
_Rookie Det vet inte jag heller, jag vet bara att jag gör det. Ska kika nästa gång jag är på en urinoar och meddela vad jag såg.
Fast du verkar ju hänga där mer än mig så du kanske kan göra det själv :P

God natt whoa
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-08-28 14:52
brainstorm
* "men känslorna svallar(vrede)"
- Ledsen, men är det inte lite löjligt av dig att bli så otroligt arg över att nån gör en liten grej av någonting du tycker är helt insignifikant?Känns verkligen som dagens I-landsproblem :D

_Rookie
* "Det drog uppmärksamhet en liten bit på vägen."
- Fast, som sagt: negativ uppmärksamhet.

* "Hellre två emot och en med."
- Av de reaktioner du sett, skulle du fördela det på det viset?

* "När det gäller majoriteten av skribenter i den här tråden är det bara att beklaga att folk inte tänker längre än vad de gjort."
- Tyvärr tror jag det kan vara talande för långt större områden än bara den här tråden / det här communityt : /

* "de lockar människor som redan är övertygande och håller med, och därför blir effekten mindre än önskad."
- Jupp. Därav min aversion mot att använda sig av ord som är associerade med "jobbiga" saker, vare sig det är

* "Fast jag kan inte låta bli att fundera på om en pissoar för kvinnor hade luktat lika illa som dagens pissoarer..."
- Enligt polare som har städar krogtoaletter så är det inte sällan värre på damernas än på herrarnas, men å andra sidan skulle det ju inte förekomma något "gubbkiss" så det kan ju alltid vara en fördel ;)

KaptenKrok -
* "är det en sån som står i Björns Trädgård?"
- Jag vet inte, men skulle kunna chansa på det :)
Jag vet i alla fall att det finns en vid Hornstull (vid uppgången mot kyrkan) för jag höll på att gå i däck när jag gick förbi samtidigt som en oläglig vindpust uppmärksammade mig på "aromen" :6

* "Men varför man bygger urinoarer utomhus istället för vanliga toaletter (tar ju liksom lika mycket tid) övergår fan mitt förstånd."
- Nja, en "riktig" WC kräver lite mer (och dyr) utrustning än en urinoar (som bara behöver gallergolv, avlopp och - ibland - vattenflöde ). I en urinoar behövs det inte heller underhåll i form av insättning av toarullar, byte av spolmekanism o.s.v. Fekalier kan ju dessutom orsaka stopp i avloppet (framför allt om de kombineras med muggpapper) medan urin bara rinner igenom.
Helt enkelt långt billigare med en urinoar än en WC.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-08-28 15:06

äh, de är coolare att huka när man kissar :o

2007-08-28 21:08
Mabande
Nej, så skulle jag inte fördela det, men vi kan ta nya siffror, hellre en med sig och tio emot sig..

- Jupp. Därav min aversion mot att använda sig av ord som är associerade med "jobbiga" saker
Hmm.. Ja, en grej som den här kunde man kanske gjort till något som anses som mer seriöst eller som är direkt talande. Men ska den feministiska kampen stryka medhårs och bara säga det folk vill höra dör skiten ut, man kan inte be om allt, ibland måste man kräva.

Det känns som om det borde lukta mer på herrarnas, iom att det stänker mer när killar pissar stående, men det är väl mest ett antagande..
<br>

2007-08-28 21:27
Mabande

Jo. flåt tgetbodet knappa gicc åt aa ilkan ;P

2007-08-29 14:33
_Rookie - Jag upptäckte att jag glömt avsluta det stycket som du svarade på, så det blev nog ett halvt missförstånd där :)

Därav min aversion mot att använda sig av ord som är associerade med "jobbiga" saker (d.v.s. saker som folk reagerar negativt på med en "ryggmärgsreflex") i stil med invektiv eller direkta påhopp.
Exempelvis överanvändandet av prefixet "fitt-" i tid och otid.

* "ska den feministiska kampen stryka medhårs och bara säga det folk vill höra dör skiten ut, man kan inte be om allt, ibland måste man kräva"
- Självklart ska det inte bara strykas medhårs, men att direkt ta fram storsläggan är ofta inte så produktivt.
I det aktuella fallet så hade det enkelt kunnat göras så att ett mer representativt namn valdes (för det låter som en sexleksak för män), en bättre logga (vem tusan vill se nån pinka? plus att jag tvivlar på att den som äger rättigheterna till betty page-franchisen har godkänt användandet) och ett undvikande av att uppmana till förargelseväckande beteende - d.v.s. de kunde ockuperat varenda pissoar i stan istället för att sika på portuppgångarna.
För som det lanserades nu så verkar det som att "avundsjukan består i att killar har penis och kan enkelt pinka stående", inte att "orättvisan består i att killar har sina behov tillgodosedda nästan överallt medan tjejers behov är 'glömda'".

* "iom att det stänker mer när killar pissar stående, men det är väl mest ett antagande.."
- Fast samtidigt så brukar det vara en ganska bra stänkzon kring pissrännan / pissoarerna. Plus att rinnande vatten för med sig lukter bort också :)
Dock är det ju ingen hit när folk fått för sig att langa snus så att det blir stopp i avrinningen : /

10-4, over...

2007-08-29 16:25
Do whatever u feel 4.. Pez
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."

2007-08-29 17:30
"Med workshopen "Fittbyxor" står Malmö fria kvinnouniversitet upp för kvinnans rätt att kissa upprätt."

- Någon som sagt att dom inte skulle få urinera ståendes? Dom/hon skämmer ju snarare ut sej med den där fjantiga artikeln. Det är ju bara att glida till Apoteket och införskaffa sej såna där "kisstrattar" och sen slipper man ju sitta på den där äckliga offentliga toan (man kanske ska hänvisa artikelskribenten till dom?), vad är problemet?

Jag kan förstå om kvinnor kan känna att män i vissa fall kan "ha det bättre med vissa saker", men, hallå, att rita kiss på en gammal poster och gnälla i en artikel om rätten att få urinera ståendes är ju bara "What dah facc?".
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-29 22:21
Mabande
Jag håller med dig i det mesta du säger eftersom jag inte tycker att den här grejen sköttes särskilt snyggt, så jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga. Samtidigt måste jag försvara dessa brudar eftersom jag vet att vi tycker likadant på det stora hela. Men jag reagerade på en sak du skrev

(för det låter som en sexleksak för män)
I don't think we play the same games...
<br>

2007-08-29 22:42
Haha sjukaste.
När vi körde till hultan plockade vi upp en liftare som såg ut som nån från green peace typ. Vi trodde det var en brud. Men när vi hade ett pitstop o alla gick ut o pissade stod "hon" upp och pissade mot ett staket. Efter det visste ingen om det var en kille eller tjej mer haha.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-30 10:10
Roligaste tråden hitills i år! Att folk kan bry sig om sånt här går över mitt förstånd...

2007-08-30 11:37
En fråga till er tjejer:
Borde inte den här problematiken kunna lösas utan specialbyxor?
Borde inte i teorin en tjej som lutar händerna på knäna och med benen brett isär kunna utföra konststycket att urinera stående utan hjälp utifrån?

On topic: om det roar dem att fåna sig lite så bjuder jag på det, jag tycker det hela var en ganska kul grej även om den de facto är rätt fånig...
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/

2007-08-30 13:36
vadå kvinnans rätt att kissa stående? finns det nån som säger att de inte får det? de är väl bara kissa hur fan de vill de är ju ingen som står och kollar ändå?

2007-08-30 16:34
_Rookie
* "I don't think we play the same games..."
- Tror inte jag heller riktigt leker de där lekarna, men ordet satte den märkligare delen av min hjärna i rulling :D

Mjauv
* "Borde inte i teorin en tjej som lutar händerna på knäna och med benen brett isär kunna utföra konststycket att urinera stående utan hjälp utifrån?"
- Jag tror att en del av problematiken som de ville få bort var just att hänga ut med hela häcken...

10-4, over...