I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svensk delgivningsservice (?)

Övrigt - Blandat

   

2007-08-21 15:16

Svensk delgivningsservice (?)

Så nu är det så att han som jag hyr av har fått följande brev hem, första gången var inte myndighet ikryssat. fick första i onsdags nu och andra kom i måndags..
Kan någon förklara lite mera ingående vad som menas med det?
Kan jag börja packa mina grejer eller är allt cool lugnt?
Killen som jag hyr av gör sig onåbar till alla myndigheter tills "mina skulder har preskiberats" som han sa.
Hur hade ni gjort, hade ni sökt ny lägenhet pga nojja att ska blåsa er o betala sina skulder med eran hyra så att säga?
Nedan kommer brevet som dom plingade på o gav oss..
---------------------------------------------------------------------



S V E N S K
-------------
DelgivningsService        Avisering              Diarienummer

Postadress
143 35 Vårby                                      -------något nr------

Besöksadress
Botkyrkavägen 4
                                     -namnet på han som jag hyr av-
Telefon
08-527 640 00                -------------------------------------
0200-21 52 00

telefax
08-527 640 01

------------------------------------------------------
Vi har sökt Er (X) i Bostaden () Arbetsplatsen () på företagets kontorsadress den 16/8
Ärende: Delgivning av handling från (X) Myndighet () Advokatbyrå (X) Inkassoföretag ().......
------------------------------------------------------
Meddelande om delgivning har sänts till Er tidigare tillfälle.
Ni ombeds nu att omgående sätta Er i förbindelse med Svensk DelgivningsService, för överenskommelse om hur delgivning bör ske.
Delgivning bör ske genom sammanträffande i bostad, på arbetsplats eller kontor, efter överenskommelse per telefon. Även annan delgivningsform kan förekomma.

Om Ni ej avhöres kommer vår personal fortsätta söka Er på de adresser som förekommer i ärendet eller framkommer under eftersökningstiden.

Som vi tidigare informerat om kan delgivning komma att ske enligt 15 § DL genom kungörelse eller så kallad "spikning" med eftersökt som ej anträffats eller avhöres

Svensk DelgivningsService AB

------------------------------------------------------
Om delgivningsansvarig personal ej finns anträffbar på telefon, framförallt under icke kontorstid, ombedes Ni att lämna namn och telefonnummer på vår jourtelefon varefter Ni snarast kommer att bli uppringd av jourhavande delgivningsman.







---------------------------------------------------------------------
Allmänna tips på vad vad DL § 15 menas osv skulle uppskattas... konspirationsteorier osv... bara o langa...
tack tack!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.