I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Bildtråd] Din hund!

Övrigt - Blandat

2007-08-20 20:13

[Bildtråd] Din hund!

Jag är sjukt mycket hundmänniska och därför ägnar jag den här enbart åt hundar. Har du en katt som skäller så visst, lägg upp den. Men annars, HUNDAR!
Jag hittade ingen annan tråd om det så jag kör så det ryker, annars får den väl plockas bort.

Bild på din älskling (eller familjens)
Bästa egenskapen
Ras , varför valde du den rasen?
Hur gammal var hunden när du fick den?
Övrigt värt att veta!

Cosmonova
Hennes bästa egenskap är att hon kramas. hon märker när man är ledsen eller nere och kommer då och lägger huvudet på axeln och suckar lite.
Jag valde schäfer, för jag är uppväxt med en schäfer (blandad varg) och jag gillar inte små hundar, jag vill ha något att jobba med. Långa promenader! Ett sjukt bra sällskap.
Åtta veckor.
I övrigt ovanligt stor för sin ålder. Hon kommer bli en riktig puma. Hennes far är helvit schäfer, syns dock enbart i armhålorna, i övrigt är hon och har alltid varit svart med enstaka bruna inslag.Hon luktar än så länge inte hund, vare sig blöt eller torr, hon är sjukt lättlärd och var nästan rumsren redan när jag fick henne.

även "planerade köp" är välkomna, bild på och varför du ska ha den rasen!

GO!

brb, mailing my eyes
Poet

2010-01-20 15:29
pappan är rednose
VIOLETA PARRA - Gracias a la vida
Poet

2010-01-20 15:37

2010-03-21 14:11
Ja då var det dags för en uppning ^^

Look with your own eyes - See with your own mind
Producent

2010-03-22 07:20
ih! jag blir så sugen på att skaffa hund när jag ser denna tråden. jag har bestämt mig för att skaffa en japanese chin när jag har råd till det, både att ta hand om hunden och köpa den självklart. vill ha en väldigt liten och kär hund. funderat på mops också. men japanese chins är liksom det jag har fastnat mest för.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Producent

2010-03-22 07:23

det är såhär dom ser ut, för er som undrar.

OBS INTE MIN HUND! (jag har ingen)
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2010-03-22 07:52
fyra , du vet att mops is the way to go =)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-05-31 19:48
Jag uppar denna tråden med mina nya valp. Sen är hundar och tatueringar de bästa bildtrådarna i min mening.

Hon är snart 9 veckor och jag är så jävla glad över att ha en hund igen

2010-05-31 21:24
mellanöl

riktigt söt valp, men hade inte du en pitbull hane innan? vad har hänt med den?
Sleep is the cousin of death

2010-05-31 22:42
alltså PenDragon, är det verkligen helt okej att som moderator posta bilder på båtar när det är en HUNDtråd? ;)
Producent

2010-05-31 23:02
Benji, snart 1 år gammal.
Schäfer/rottis/dobberman.

One Day.

2010-06-01 00:22
B.N.B

Jo det hade jag, men han dog i en tragisk olycka i feb. Har varit redo för en ny hund senaste 2 mån och hitta en seriös person som hade apbt valpar och när jag var där och hälsa på, fastna jag direkt för henne.

2010-06-01 14:20
shit vad du har haft otur mellanöl.. beklagar så mycket. Hoppas allt går bra med den nya, skitfin var hon iallafall.

Här är min lilla fröken som inte är så liten längre.

Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-06-01 20:53
mibolinebeats, du har inte lust att lägga upp en "helkropps bild" på din hund? tycker den är jävligt lik min brors hund i ansikte och sådär förutom färger skulle va kul o se hru den ser ut i kroppen.

Mellanöl , oj jag beklagar sorgen .. om man får fråga vad hände med honom? du kan ta de i pm om du inte vill säga det här, i vilket fall som helst lycka till med din nya valp och den är verkligen skitfin!
Sleep is the cousin of death
Toastare

2010-06-01 23:26
Mellanöl, va har du förlorat din förra hund också? Fan vad tråkigt.. som sagt du har verkligen otur. Kul att du hittat en ny hund i alla fall! :)
Jag skyller allt på Emma!

2010-06-02 02:15
Pettson

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2010-06-02 02:42
B.N.B - Ålrajt (:

Nysning på G.

One Day.

2010-06-02 10:11
Ok, bara för att jag varit borta från Whoa ett tag och totalt missat den här tråden.
Bättre sent än aldrig, men här kommer Fröken Feminin...... (hon vann utställning på different dogs och fick priset som då hette fröken feminin. Pixie heter hon.

Skaffade henne då hon var 8 veckor. Hon är en blandras. Berner Sennen och Rottweiler.

Pixie är en lugn hund som älskar allt och alla. Så länge hon får följa med på olika saker och äventyr så är hon glad.
Hon är nu två år om exakt 9 dagar, det kommer att firas med pannkakstårta, precis som när hon fyllde ett år.

http://differentdogs.se/Foton2009/pages/Fr%F6ken%20Feminin.htm
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2010-06-06 03:08
Groupie

2010-06-06 10:51
Bästa egenskapen
Haha, lättast att hitta sämsta nästan.. x)
Han är bra gosig ibland bara, och skit rolig att kolla på när han springer runt och jagar katterna (som för övrigt är större än honom)

Ras , varför valde du den rasen?
Chihuahua, det bara blev så, inget val. Skulle vi köpt en hund så skulle det aldrig bli en chihuahua, då skulle det blivit nåt stort och häftigt.. Jag är bra sugen på en "rottis", amstaff, staffordshire bull terrier, eller liknande

Hur gammal var hunden när du fick den?
2 år tror jag.. Det började med att han bara bodde hos oss när tikarna i hans hem började löpa, och därefter blev han kvar hos oss. Han behövde lugn och ro för han blev så himla stressad av att bo med 6 hundar, och typ 10 barn..

Övrigt värt att veta!
Han är jävligt morgontrött, om katterna hoppar upp i sängen på morgonen när han sover blir har helt galen och jagar dom. Han är verkligen inte som hundar ska vara, vägrar gå ut och det är under 5 grader eller om det regnar, och ligger i sängen och sover tills runt lunch..
Och så älskar han att leka med mössen som katterna hittar. :S

2010-06-06 11:45

En jävligt nöjd Elsa

2010-06-06 12:33
Våran golden/lab som är den klokaste hunden jag träffat!

"Visst är det vackert.."

2010-06-07 11:08

Hon gör sitt bästa för att se skräckinjagande ut när hon sover ^^

2010-06-07 14:50
på riktigt världens två mest obekväma sovpositioner? :D
Toastare

2010-06-07 21:31
Pen, aaaw.. sover som bara en hund kan. Eller ja, upp och ned sover ronja också..

2010-06-08 07:33
ebbster: Haha hon brukar ligga med huvudet vilande över en stenhård kant på soffan ibland ^^

Boo: Mhm! :D Avslappnad till max!
Poet

2010-07-05 00:53
Toastare

2010-07-05 14:22
nr 13? draghundarna som någon Eva skickat in?
Poet

2010-07-05 19:36
ligger nu en på 21 och 101

2010-07-30 20:58

Fullt upp med att sprätta!

2010-07-30 21:47
Min mammas favoritbarn.

Som valp:

Som flippad:

2010-07-30 23:21

2 bilder från när vi gjorde MH-testet för någon månad sen. Hon har dock bytt mat till boxermat så hon har blivit lite kraftigare nu :).

Pendragon: Din hund är fan cool!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2010-08-03 15:03
Likewise PontyOne :D

2010-08-04 14:53
PenDragon:

jag läste snabbt och läste My little Pony :D hahahah. BÅT!

2010-08-04 19:09
Ni ska få se den vackraste varelsen!

Den lilla minipinnen är min ;)

2010-08-04 19:18

2010-08-11 20:47

Min lilla hund, ja vet han liknar en dörrmatta..
Men allergi vänlig och fäller inget hår, och jag bara älskar denna lilla tussen!

2010-08-11 21:00
SexySoul F25 hahah den ser livsfarlig ut :P

2010-08-11 21:18
du ska få se en till Perezos0o :D

inte alls farlig :P ;)

2010-08-11 21:19

<3 när hon va bebbbii!

2010-08-11 21:28
nemen ååå ge mig :)

2010-08-27 09:17

WUUUUUÄÄÄÄÄÄ WUUUUUUÄÄÄÄÄ ser det ut som hon säger, men hon gäspar i själva verket :D

2010-08-29 08:29
pendragon

haha fan va din varg sover soft

Groupie

2010-08-29 19:52
En otroligt ful bild på Kingston, men jag gillar den haha

Schäfern är min väns hund. Vi hängde vid stranden en kväll med hundarna och jag kan säga att bilen typ stank blöt hund på vägen hem.

Lång nästa.

Bästa egenskapen: Att han är så glad. Alltid. Jag brukar säga att han är som en irriterande lillebror som man älskar ändå. Hemma är han som en igel på mig och där jag befinner mig befinner sig även Kingston. Han är sjukt pratglad och ibland tror jag helt enkelt att han gillar sig egna röst, för han låter HELA tiden. Morrar, skäller, gurglar. Han låter som en gammal gubbe. Många blir tyvärr rädda för honom då han är stor och låter rätt arg speciellt när han morrar men det är bara snack :-) Han är rätt reserverad och ointresserad av okända människor och kan därmed va rätt svår att lämna bort till någon han inte träffat så många gånger om jag t.ex ska bort, men av någon anledning blir han helt förälskad i alla killar och män. Han fjäskar och har sig och blir som en litet hundvalp igen.

Ras , varför valde du den rasen? Skulle ha en brukshund att träna och tävla med, schäfer va först på listan men en vän skickade iväg mig till en uppfödare av korthårig Collie (med inriktning på bruks) och jag klickade otroligt bra med både hundarna och uppfödaren så det bidde en Kortis som också är en brukshund. Pg.a olika anledningar så har jag dock lagt tävlingsträningen på hyllan men han är en perfekt familjehund också även om han kräfer motion och stimulans. Dock skulle jag inte skaffa en kortis igen,.

Hur gammal var hunden när du fick den? Tog hem honom på dagen då han var 8 veckor.

(Inlägget ändrat av PenDragon 2010-08-30 19:49:46)
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.
Groupie

2010-08-29 19:53
*Långnäsa skulle det såklart stå vid sista bilden
Gillar inte paj alls egentligen. Speciellt inte hallonpaj. Blåbärspaj går bra ibland. Men med mycket vaniljsås till. Och helst mer vaniljsås än paj.

2010-09-22 19:21

2010-09-23 18:51
båten <3<3 superfin bild PenDragon!