I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ni som vatt i thailand och vill dela med er

Övrigt - Blandat

2007-08-19 00:57

ni som vatt i thailand och vill dela med er

Hej, jag har planerat åka till thailand och bo billigt.. hörde att man kunde bo på stranden för en jävligt liten peng per natt, så ni som vatt där och rest runt och haft er, kan ni inte berätta lite, vart ni var och hur länge, hur mycket ni betalade, behöver all info som jag kan få :)

har vatt i bangkok redan så jag behöver inga tips om det..

så jag vill bo billigt, leva gött, inte allt för mycket turism heller, så ge mig tips tja

http://www.homage.nu/

2007-08-19 01:00
Jag var i phuket och phi phi island..... Fast dte var runt 1999.. Så priser och sånt vet jag fan inte... Men det jag minns var att det var något av det bästa jag varit med om! Så jäävla nice! Om du drar till phi phi island måste du söka upp någonb som står och säljer pannkakor med banan och honung... DET VAR SÅ GALET GOTT!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-19 01:15
alltid bananpannkakor

2007-08-19 02:18
MyfE: ahh ok.. låter illa.. Det var riktigt fina ställen det där.. Fast har för mig att havet var lite för saltigt... Speciellt i Phuket.. Kunde inte ens titta under vattnet där utan att börja grina av smärta.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-19 08:12
Absolut ett av de bästa länder jag besökt. Varit i Phuket två gånger. Kuturen, maten, folket, vattnet, stränderna, ALLT. Åk bara. Just go!

2007-08-19 12:14
Äh priserna har ju såklart stigit men det handlar fortfarande om 300-600 baht per natt om du ska leva turist på Phi Phi. Finns ju inga lyxhotell direkt, så det blir ju bungalow liksom :)

Sen gör du dig kompis med någon som säljer sprit, det är alltid fint. Du får mer rabatt för varje gång du kommer tillbaka.
Akta dig för pojkflickorna på Phi Phi, de sparkas om du mobbar dem.
Gå inte upp och thaiboxas på Reggae Bar om du är dyngrak. Det gör ont dagen efter..
Not a follower, so Twitter has never been an option.

2007-08-19 13:57
krossad_anka

haha jag var där på exakt samma ställen fast ett par månader efter dig!Det var så sjuukt nice å pannkakorna var jävligt goda:D
Meep meep

2007-08-19 14:13
Enda jobbiga med thailand är att det finns drygt en miljon prostituerade kvinnor.

Dock fint, har varit där 3 ggr i olika delar. Vart hade du tänkt att ta dig?
http://www.earforcefm.blogspot.com

2007-08-19 14:39
Vi har en liten bungalow på Koh Samui, där är det ganska fint. Det har dock kommit lite för mkt turister på senare år. Annars diggar jag det. Vet inget om priser och skit, men det är väl alltid billigt i thailand, hehe.

Pannkakorna är underbara, i fuckin love it...

2007-08-19 15:13
skippa tursitställena, finns mycket finare ställen. T.ex. Chang Mai, där e bara thailändska turister och hela staden är uppbyggd som en stor trädgård, mkt fint. När jag vardär så tyckte jag att det var som att komma till lustgården.

När du endå är i thailand så åkövertill Laus, världens fattigaste land med världens finast och mestorörda natur. Mycket billigt där också.

Men som sagt åk till norrathailand, du kommer tröttna snabbt på turistställena :)
Intellectual slacker

2007-08-19 15:58
Jag tycker det är mycket värt att åka till sydvästra thailand, runt i skärgården. Det var två år sedan jag var där men jag tyckte man fortfarande kunde hitta turistglesa ställen. Men håll dig borta från phuket!

Ett ställe som absolut är värt att besöka är coh lanta, som jag skulle vilja beskriva som ett thailand i miniformat. Hyr en moppe, åk runt och se dig omkring. Där finns bra turistställen och billig shopping men också riktigt fina backpackersställen och nationalparker. Jag bodde där för 20kr/natten i bungalows vid en öde strand, det var toppen!

Mitt tips är att själv åka och hitta ställen du vill bo på. Hotell som gör reklam är oftast dyrare och är inte särskilt bra. Strunta i att förboka, jag var där över både jul och nyår tillsammans med fem andra personer och det var aldrig problem att hitta någonstans att bo. Prata med personalen vid boendet, de har ofta släktingar som ordnar snorkelresor och liknande. Mycket bättre (och billigare) upplevelse än de vanliga båtturerna.  
Vi är alla trötta och vi orkar inte slåss

2007-08-19 18:54
dirty_flowetry P18

I och med att du åkte dit så kom ju en turist till. Eller du kanske är född och uppvuxen där?

Varför ska folk vara så speciella och tro att de är "locals" så fort de åker nånstans? Vad är felet? Vad är alla rädda för?

För övrigt så trodde jag först att "vatt" var ett litet misstag med tangenterna i titeln, men insåg att detta inte var fallet när jag läste lite mer. Vatt? Kom igen!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-08-19 19:15
det värsta med thailand är alla efterhängsna skräddare...Jag gillade koh chang väldigt mycket ligger i östra thailand
Haven't found a way to say Fuck You politely!

2007-08-19 20:24
Va där i början av 2006. Sjukt nice va det! Började i Bangkok, sen drog vi vidare till Koh Pangan och gjorde full moon party (vilket va ganska överskattat, men helt klart en jävligt originell upplevelse). Sen åkte vi till Koh Tao och tog dykcert vilket va helt otroligt, lätt en av dom bästa upplevelserna i mitt liv. Efter det åkte vi till Kao Sok, ett naturreservat, där vi trekkade i djungeln vilket också va helt otroligt. Sista stoppet innan de va dags för min hemfärd va Phuket vilket va helt ok, men det var mest party som gällde där och inte så mycket "se landet". Hela resan varade i 5 veckor för min del.

Det är rätt lätt att hitta billigt boende, de flesta öar/städer har en massa enkla boenden såsom bungalows eller enkla hotellrum, antingen på stranden eller centralt i staden.
Man lär sig väldigt snabbt hur man ska hitta billigt boende och vad som är billigt och inte ur en Thailändsk standard, så det borde inte vara nåt problem för dig att hitta bra deals!

En sak du borde göra dock är att boka ett hotell från Sverige i ett par dar, så att du inte kommer till landet och ska springa runt och leta boende på en gång. Det va riktigt skönt att ha ett säkert boende när man först kom dit.

Hela min resa gick på 25000:- typ. Det är dock rejält mycket mer än vad dom flesta betalar, men då levde jag verkligen lyxigt (bortsett från själva boendet), tog dykcert, trekkade, gick ut, och shoppade rejält mycket!
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-08-19 21:40
candide, nej? Det jag menade var att det har kommit mer turister på senare år... Precis som jag skrev i första inlägget?

2007-08-19 22:43
Åk till Koh Lanta o bo på Last Beach Resort, billigt (350 baht), skön personalen och det är väldigt avslappnat.

http://www.thaihotelslinks.com/lastbeach/map.php

Om du ska besöka andra länder förutom Thailand så kan jag rekommendera Kambodja o Laos.

2007-08-19 22:43
personal*

2007-08-19 23:38
vad kostar en fru där?
Ta det JÄVLIGT lugnt nu.

2007-08-19 23:39
Inte så jävla dyrt, det är nog värt det i alla fall.

2007-08-19 23:40
Det där med frun alltså...

2007-08-19 23:44
de blir överlyckliga när de ser europeiska killar dära för vi har sturre penisar än deras killar så det är 1 + o va svensk på klubben ennu en gång!

2007-08-20 21:31
ni som bott på stranden, vad har ni betalat då? och vad ingick?

2007-08-20 21:51
Typ en hundring per natt (Per bungalow, bodde tre pers i en stuga) och inget ingick förutom stugan med sängar och fläktar, och ett badrum med rinnande vatten.
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-08-20 22:38
ett tips är att kika på www.thailandguiden.se där finns info om det mesta

2007-08-20 22:40
Kan rekomendera en vääääldigt mysig och nice strand (om det nu är beack du är ute efter) på Koh Panghan! bodde i en bunglow där, första pakett vid stranden =)) gav 700 (ca 140:-) och då hade vi AC, utan ac (endast fläkt) 500...men dom extra 40 kr är värda AC´n alltså....om det låter intressant kan jag ta reda på va stället hette....
BAHA!

2007-08-21 01:40
åk till phuket! ashärligt ställe, billiga horor, mycket knark, inte en infödd som bor där så långt ögat når (håll dig borta från landsbygden), mycket fest, bästa stränderna, snygga kläder, riktig thailändsk mat.

eller så åker du till ett trevligare land. men om du har bestämt dig skulle jag nog säga att koh lanta är det ställe i thailand där jag tyckt att det var trevligast.

annars kan jag tipsa om Sulawesi, lär vara jävligt bra. mina egna ställen håller jag för mig själv.

Swille
Laos är världens näst fattigaste land.
Rehab is for quiters.

2007-08-21 02:11
"de blir överlyckliga när de ser europeiska killar dära för vi har sturre penisar än deras killar så det är 1 + o va svensk på klubben ennu en gång!"

antar att du med penisar menar plånböcker... don't flatter yourself svennebanan :)

2007-08-21 11:24
IDIOT P20

exakt dem pris klasserna jag är ute efter, finns det många sånna här ställen? är det nära stranden osv? och är där toalett?

vet inte hur länge jag vill vara borta och vill inte bo på ett hotell med pool, utan så med folket, och det är lagom pengar att lägga ut, har du nån länk? nån bild kanske? hur det kan se ut

hur länge vart du där? och hur ställer dem sig till sativa och så vidare?

2007-08-21 18:27
Maniack P20: Ok ge mig en sida så kan jag slänga upp lite bilder, hellst där man slipper bli medlem på skiten....vilka ska åka?
BAHA!

2007-08-21 23:12
jag ska åka, vadå vilka?

2007-08-22 03:45

har varit där totalt 2 månader vid 3 olika tillfällen.

polisens inställning till droger skiljer sig rätt mycket från ö till ö. på just phuket skulle jag håller mig borta från det, annars tror jag det är rätt lugnt, åker man fast kan man så gott som alltid betala sig ur situationen.

Rehab is for quiters.

2007-08-23 14:30
SPRUTOR!!

vilka sprutor är det man ska ta, nån som vet??

2007-08-23 14:43
Maniack: de jag tog innan jag åkte dit var twinrix eller nått sådant som är mot hepati A&B. Men tror inte man behöver nån alls egentligen.

2007-08-25 22:05

priserna styrs ju givetvis efter säsongerna.. dvs att runt december-januari är där dyrast.

Har varit i thailand några gånger och det enda stället jag håller mig borta ifrån är phuket/patong.

Ni får helt enkelt hitta era egna smultronställen efter era egna önskemål.

Och att där inte skulle finnas turister i Chang mai måste vara ett skämt? Så såg det iaf inte ut när jag va där.

Och det där med att bo billigt och Lite turism går ju hand i hand, men problemet är ju att hitta rätt.