Hur blir man av med bananfluggor?
Tja Jag ska fatta mig så kort som möjligt. För ca 2 veckor sen reste jag bort och eftersom det va som vanligt ganska mycket stress så har jag glömd att töma skålen med kattmat*skäms* Iaf när jag igår kväll gick in i köket så va det sååååååå jävla fett med bananflugor(eller kallas de äppelflugor?). Det är ca 1 miljon fluggor i mitt kök just nu.Det går aldrig att slå ihjäl de med tidningen eller spreja bort med Radar eftersom det är farligt för mina hundar&katter. Finns det ngt effektivt sätt att bli av med de förutom glas med vinäger? Tack för seriösa tips.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16
Dammsugare
Köp ditt avlagsbrev och lev rövare deluxe.
Öppna en dosa snus (baksnus) och ha vid frukten.
hahaha damsugare var bra! jag körde radar.
vart fan kommer de ifrån? är det bara frukt? vad mer kan innehålla larver?
men seriöst, jag dammsög upp mina... dem ska dö, dem äckliga små djuren... jag kunde inte ens laga mat under den tiden, fick nog å dammsög helt enkelt upp dem, sen körde jag en storstädning i köket, nåra timmar senare så var dem borta:) (se till å rensa avloppet oxå)
Snackade juh om de på radion idag. En tant sa att du skulle ta en skål, skicka ner diskmedel, vatten och ättika så var flugorna borta på en natt, stensäkert. En annan snubbe sa att man skulle ställa en skål/glas med öl framme. Testa!
hhah fick ett tips om vinäger å diskmedel å shit, sånt funkar fan inte. Mitt tips funkar. DAAMMSUGARE
det funkar att ha typ vadsomhelst som är sött och sliskigt/klibbigt, tex ketchup (kör lite på kanterna ner mot vattnet så trillar de i) och sedan köra hårt med diskmedel. Jag älskar att dammsuga upp dem, känner mig ond då hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Corazonita haha woord, jag brukar alltid prata elakt å hotfullt me dem samtidigt=) Men om man ställer fram saker, som t ex ketchup, e inte risken stor att de föds ännu fler flugor då?
AngeliC F22 Jo, självklart är det så.
När du väl har skapat ketchupflugor, så har du skapat ett ostoppbart monster. Barrikadera dörrarna!
Signatur får rum här
vinäger å diskmedel funkar fin fint lr två köttätade vätxer 50 :- på närmsta blomhandel
mickelito - en Nalle Puh figur?
Hittade en sån där oestetisk harkrank som flaxade omkring i lyan, den väsnades så mkt att jag inte kunde sova så jag dammsög upp den. Efter nån minut hör jag att den hittat sig ut genom slangen så jag sög upp den igen. Sen hör jag den surra inne i dammsugaren, :S Den var f.ö. stor som en jävla knytnäve, hah..
Ett tips är att ge fan i att odla bananer hemma
Ställ fram en banan?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det går inte att damsuga upp dem eftersom om bananflygorna bär på ägg så förökar dem sig i dammsugaren, och de kan krypa ut igen. Vad ssom kan funka är om man ställer fram ett glas öl över natten, det är sött så det drar till sig bananflugor, men det dödar dem.
precis. att dammsuga upp dom hjälper bara för stunden. anticimex har en bra spray.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
jennie-is-back nej asså:) Jag dammsög upp mina, å dem har inte kommit tillbaka, å de va ett tag sen:)
AngeliC skumt. dom brukar lägga ägg här och där. dom kanske dog av sina sakdor pga suget i dammsugaren?
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
vi hade samma problem på jobbet. så vi ställde fram ett glas saft i köket, viola! flugorna gick påt´och drunknade i glaset.. gone in a jiffy
Just my 5..
jennie-is-back haha jo, de e ju de jag tror! att dem dog i slangen lixom, å min dammsugare suger jääättehårt! (hihihiih) Men vill man va säker så e de ju bara att byta dammsugarpåse:)
har sjukt mycket vanliga flugor hemma, och de GÅR fan inte att bli av med. de är överallt. dammsugaren funkade inte, spreja allt med ajax eller vafan det var funkade inte och spindlarna vill inte bo hos mig
http://www.kommandot.se/wp/
ett glas med vinäger + saft/sirap sen lite diskmedel i för att ta bort ytspänningen vips flugorna dyker i å drunknar
noeL när jag gjorde så, så kom de bara ännu fler=S
som det stod på den sidan.
"bananflugor
Blanda i tex ett glas:
1 dl äppelcidervinäger
½ dl vatten
1 msk matolja
några droppar diskmedel"
min svägerska har gjort det här hemma. fast hon hade lagt i honung också, för att det skulle bli sött... det hjälper, här iaf.
jag ska testa de nästa gång dem anfaller mitt hem:) jävla äckelflugor:(
Tack för alla goda tips Jag har ställt glas med vinäger men det hjälpte inte mkt. Började dock spreja allt med köksprej vänta 5 min tills de sätter sig och fastnar och sen torka.Har eliminerat många på det sättet men det återtår skitmånga
WWW.COULISSE.SE
Enklast är att ta en tallrik/skål med saft som flogorna dras till med ett par droppar diskmedel i så ytspänningen försvinner. Då sjunker flogorna som stenar.
Kombination av dammsugare och öppen flaska med något riktigt sliskigt i, då är det bara att skruva på korken sen eftersom de flesta inte drunknar utan bara sitter och smuttar på väggarna i flaskan.
Intressepenisen hårdnar!
Jag brukar dammsuga upp dem. Hårspray fungerar inte så bra för det är ju inget som tar kål på dom jävlarna! Men dammsug upp dem, låt dammsugaren stå på ett tag (annars flyger dom ju ut igen) och sen är dom puts väck. Jag brukar också slå ihjäl dom med handdukar, det fungerar också. Problemet är ju då att varfan tar dom vägen!? Dom är döda, so far so good, men var är flugkroppen. Gone... Så rekomendationen är ändå dammsugare. Mycket effektivt!
What we do in life echos in eternity.
Bananfluge-dödaren Recept: Ett glas/skål med vinäger. en skvätt ättika en klick honung några droppar honung efter en till två dagar så är flugorna borta!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Flipside, dom dör nog av damsugarn i sig iofs. med det är väl lite jobbigare att springa runt med en damsugare och jaga asen än att lägga en fälla och låta dom alla dränka sig.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
vinäger funkade inte för mig, däremot oblandad saft i en skål, där drunkade dom direkt.
En kopp med diskmedel och vinäger.. Dåååå vill flugorna komma o baaadaa :D good luck!
Köttätande växt!
dingrinn.blogspot.com
Så här gör jag varje gång jag råkat glömma något framme och de små jävlarna samlats:1. Släng det som man glömt framme, soprummet direkt! Inte ett spår får finnas kvar! Dammsuga, skura osv...2. Se till att inga andra matvaror finns framme om de inte är helt täta. Frukt och all vad det heter ska finnas i kylskåpet. Smutsig tvätt och liknande bör plockas bort direkt och tvättas så fort som möjligt efter bananfluge-attacken...3. Öppna fönster. Finns det inget att leva på längre, så ger de flesta sig av. De andra stackarna svälter ihjäl eller dör iaf inom kort. De tre stegen har jag gjort varje gång, både när det varit mer allvarligt och mindre allvarligt. Funkar utmärkt! Att dammsuga upp dem som några andra har nämnt är ju inte annars helt fel...Se bara till att tömma dammsugarpåsen direkt efter!
Delam tange barat
köttätande växt, damn varför tänkte jag inte på det? haha, skönaste ideen
ja eller släppa fett med spindlar i köket.
WWW.COULISSE.SE
jaaaa äntligen svaren på alla mina frågor!!! har alltid hafft problem med de jävlarna o morsan köper ba mer frukt fan! men ensak jag undrar om e varför brukar det offta sammla sig olika "flug gäng" lite större fluger o ba snurra runt lampan i vardags rummet utan att den är på??? har hänt hos mina polare varför e det någon som vet??
nu vart man fan sugen på att köpa lite bananer och skit från ica så man kan testa alla grejer ni sagt, fasstnade nämligen på det dära med dammsugaren :)
Dammsugaren är överlägsen. Speciellt i kombination med att suga upp lite vanligt damm efteråt. Då bäddas de liksom ned i ett smutstäcke som de aldrig kommer ifrån. Samma recept funkar även på spindlar och andra äckliga odjur. Senaste spindeln fick smaka på öppna spisens hela innehåll av aska och kol. Det var nog jävligt soft...
In the old days it was not a crime
ättikssprit med citronskivor i funkar finemang
Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig
Städa och diska brukar funka alldeles utmärkt hos mig..
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
skaffa glajjer så du kan ser flugerna då, för de hjälper inte att "städa och diska"
Du kan ju börja med att tilltala dom med deras korrekta namn... Bananfluggor.. Väldigt nedvärderande.
y00!
Håll dig borta från bananer iaf!
fullfjädrad när jag kickat en gås..