I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bruden och jag ska flytta ihop för andra gången.

Övrigt - Blandat

2007-08-14 15:47

Bruden och jag ska flytta ihop för andra gången.

jag och bruden har varit tillsammans exakt 6 månader idag. Vi flyttade ihop efter nån vecka bara i Göteborg.

Sen för 2 veckor började vi bråka och vi gjorde slut. Under dessa två veckor var hon uppe i dalarna och bodde hos sin mor och hon sa upp lägenheten.

Så idag har vi pratat i flera timmar och det kommer att ta ett tag för oss att hitta lägenhet i gbg igen så hon har några lägenheter på G i borlänge i dalarna.

Älskar henne så fruktansvärt mycket men nu ska jag lämna 5 syskon och min mamma i Göteborg. Har alltid bott i Göteborg och jag trivs som fisken i havet..

Jag flyttar med andra ord upp till ingenting. Har kanske varit där i en vecka och visst det e vackert o så men en håla på några tusen invånare låter inte frestande..

Jag är redo att satsa men vad händer om vi bråkar och jag blir utkörd på gatan..

Aja Peace on the streets

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2007-08-14 15:56
om det går åt hevlete får du väl helt enkelt flytta tillbaka? Om du har mor och massa syskon i gbg lär det väl inte vara några problem att låna lite bostadsyta tills du hittar nåt eget igen?
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-08-14 17:00
Ett tips, flytta inte.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-08-14 17:10

Ehm.. Skulle nog skita i flytten om jag vore du..

2007-08-14 19:56
bara flytta.. jag gjorde misstaget att inte flytta ihop nu är vi inte tillsammans med en dotter på 13 veckor
 Greenline/Uffline

2007-08-14 19:59
du kan väl åka dit och bo där ett tag när hon fått lägenhet, och se hur det går. men vänta med att köra upp världens flyttlass.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-08-14 20:37
Flytta inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-14 21:00
Jag hade ju aldrig lämnat allt och flyttat till en håla i ödemarken. Du kommer ju bli sjukt deprimerad och ni kommer börja bråka om det minsta lilla.

2007-08-14 21:03
Min kompis var typ i samma sits för ett år sedan. Han höll på att krevera där uppe. Hedemora var det. Som tur var bor dom lyckliga tillsammans här på södermalm numera.
Men du ni kan ju alltid prova. Se till att inte ta det på så blodigt allvar bara så ni slipper pressen.

2007-08-14 22:02
Jag tycker det borde ringa en klocka om man gör slut och flyttar ifrån varandra. Om ni nu ska ge det ett försök är det kanske mer klokt att avvakta och träffa varandra mindre, att flytta ihop igen är inget bra. Speciellt inte om du flyttar ifrån Göteborg som du nu älskar, till Dalarna.

Personligen hade jag hellre begått självmord än att flytta till Dalarna. Men sen hatar jag också snö och framför allt den dryga dialekten.
Keep crushin'!

2007-08-14 22:10
Har du nada där? Jobbar hon? Kan du ens ordna med jobb där? Att bara sitta och hecka tillsammans kommer att driva er till vansinne.
 i get more pussy then panty!

2007-08-15 00:03
Vad sägs om att ni försöker fixa ett riktigt förhållande innan ni försöker flytta ihop?
Follow the dao, right about....NOW!
DJ

2007-08-15 00:14
Peter-Pan-Komplex:

Ärligt, som synes i den här tråden finns det många sk "rätt" och "fel" angående hur man ska göra, men det spelar ingen roll. Det viktiga är att man gör det som känns rätt och som man tror på. Flytta om det känns rätt, strunta i det annars.

Jag tycker dock det är viktigt att ni verkligen pratar igenom saker. Kommer det att funka? Varför funkade det inte förut? Vad ska förändras nu? Är er plan att flytta tillbaka till Gbg? När? Vad ska ni göra så länge? Osv.

Det är viktigt att ni är på samma våglängd och vet vad den andra vill.. annars kan det gå galet.

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-08-15 00:36
hade jag inte haft jobb osv, shiiiii jag hade flyttat direkt, äventyr kompadre :D
http://www.homage.nu/

2007-08-15 02:40
flytta inte
Meep meep

2007-08-15 07:46

Älskar henne så fruktansvärt mycket men nu ska jag lämna 5 syskon och min mamma i Göteborg. Har alltid bott i Göteborg och jag trivs som fisken i havet..

Jag flyttar med andra ord upp till ingenting.

har gjort samma sak en gång i tiden, men under bättre omständigheter. lätt värt det!

men flytta inte nu bara för att försöka "fixa" förhållandet. kommer bara bli knas och ännu värre än vad det var för ett par veckor sen.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-15 07:48
kunde inte sagt det bättre själv Fidelista!
tror dock inte det hjälper honom så mycket.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-15 08:43
Hon kanske passade på efter ni bråkat och sa upp lägenheten och flyttade upp till Dalarna. Det kanske var en liten plan hon hade, för att hon helt enkelt inte ville bo kvar i Göteborg.
Ät mig

2007-08-15 09:12
men herregud. denna tjej säger upp en lägenhet i göteborg för ett litet bråk skull? och nu får du komma tillbaka, dock till Dalarna där du inte har något o göra? Nej.

FLYTTA INTE.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-08-15 09:53
fidelista jag antar att det inte var så jävla allvarligt då de efter redan två veckor är tillbaka igen med varandra.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-08-15 10:20
så hon har inte gjort något fel menar du?

2007-08-15 10:22
fimp F24

det vet väl inte vi?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-08-15 11:54
Bråkat handlade om ett sms som jag fick av mitt ex och min lille tös flippade över för finns ingen som är mer svartsjuk än henne..

Jag ska försöka att svara på så många som möjligt.

PlayerJoe P21

Jo det är sant men nu har jag inget jobb och hade tänkt att plugga lite. Har ingen
lust att hoppa skolor mellan Borlänge och Gbg.

mellanöl P22

Jo men mår precis lika dåligt utan henne..

Stizze P22

Tro mig detta är inte lätt..  Men dom här veckorna
som vi inte har träffas är skit tunga för mig..

confidence P23

Hon hoppar mellan jobb och jag ska börja plugga. Fördriva tiden
i dalarna? Vet knappt vad det är ännu

NickeMannen P22

Precis som jag tänker " Vad är det som kommer att förändrats nu"..
Men jag tänkte åka upp varje helg och sen lite längre och se hur det blir

Fidelista F22

Jo fast vi är jävligt envisa. När vi bråkar och om nån försvinner
(99%) att det är jag, så försvinner jag iväg nån dag men nu innan vi gjorde slut
så har vi knappt bråkat, vi har lagt ner tiden på annat.

fimp F24

Hon trodde att jag va otrogen för ett sms som hon totalt missuppfatta och i stundens hetta så
blev allt helt konstigt. kan inte förklara.

2007-08-15 12:00
flytta
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!

2007-08-15 12:03

Som du svara nickemannen "tänkte åka upp varje helg och sen lite längre och se hur det blir" låter väldigt bra.

Beror dock på hur många vänner och sånt du har att lämna i GBG, jag själv skulle _ALDRIG_ klara att flytta, inte än iallfall.

Men , testa dig fram med att åka dit över helger sen kanske spendera en vecka osv, och se hur det går! lycka till

Upp i snoken ska det!

2007-08-15 12:06
FLYTTA INTE, ska du lämna alla vänner o familj här och MIG? KAnske intwe får nåt jobb där eller trivs alls. Ni kan flytta ihop igen här för helvete . Flytta inte

2007-08-15 12:30
Alltså, ni bråkar och hon säger upp lägenheten bara sådär och sen ska ni plötsligt flytta ihop igen?
ni kan la pendla tills ni hittar ny i göteborg, aldrig i mitt liv att jag hade genomgått en sån flytt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-15 12:36

Simba Bullermyren :D

peter-pan-komplex
om du är redo att leva med henne, flytta. om inte så kanske ni kan prata om det igen eller så? Det är ju svårt... Hur blir det i Borlänge. Jobbar hon då, men inte du? Då kan det bli jobbigt om man är ensam dag in och dag ut. I know for a fact. Personligen så klarar jag inte av Borlänge i mer än 1 vecka. Allt är dött, tycker jag.

-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2007-08-15 13:48
carroliten F17

Lilla söta sak jag kommer ner och hälsar på och jag kommer fortfarande söka lägenhet i gbg..

Snara F18

Jo fast det är svårt att hitta lägenhet i gbg om man inte ska bo i bergsjön och biskopsgården..

jennie-is-back

Jag va där uppe under peace and love, direkt efter peace and love var slut så va det sten dött..
Jag håller med, gillar verkligen inte dalarna men kan va redo ett försök. Men det otäckaste är nog
när jag inte vet om jag kommer tebaka te gbg. Syrran ska ha barn och det är oftast hon som har sovplats
till mig..
DJ

2007-08-15 14:34
Peter-Pan-Komplex:

I min mening låter det mer praktiskt att bo i Bergsjön/Biskopsgården ett tag om målet är att fortsätta bo i Gbg än att bo i Borlänge? Varför inte satsa på det istället?

//NickeMannen
I'm back!

2007-08-15 14:45
Flytta inte! Jag flyttade från Borlänge till Sthlm och det var det bästa jag gjort....
www.lookaliqe.info.se www.myspace.com/lookaliqe www.myspace.com/chrislookaliqe

2007-08-15 15:09
NickeMannen P22

Jo vi bodde i biskopsgården. Men under tiden vi bodde där så skedde minst 5 mord och flickan blev rånad.. Säkrare ställe får man nog leta efter..

2007-08-15 15:21
flytta utan å ta med massa grejer, ge det en chans. funkar det inte så är det bara att ta sin väska och dra hem till morsan ju. eller hyr ut din lya i 2a hand sålänge...

jag ångrar själv att jag inte tog en sådan chans när jag hade den ^^

2007-08-15 17:06
Göteborg vs. Dalarna? Skojar du med mig eller? (Flytta inte)
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-08-15 17:38
hitta nåt att göra här innan du flyttar.

2007-08-15 17:39

fuelparanoia

förföljer?

DJ

2007-08-15 18:32
Peter-Pan-Komplex:

Borlänge sägs ju vara Sveriges mest brottsbelastade kommun.. men visst.. det låter ju inte så skoj.

//NickeMannen
I'm back!

2007-08-15 19:06
Det finns nog gott om kor att mjölka i Borlänge också.

Lantisskämt?

Noooo, he didn't?!     Sure did!
Signatur får rum här

2007-08-15 19:26
Känns sjukt ostadigt, man bör varit ihop minst ett år innan man flyttar ihop tycker jag.
Då har ivf gått igenom alla årstiderna tillsammans.
Näää, dra dig tillbaka och stanna hemma.
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2007-08-15 20:13
jag flyttade ihop med min flickvän när vi hade vart tillsammans en månad typ, bor fortfarande ihop efter 6 år. vågar man inte satsa nåt stannar man kvar på samma plats hela livet.

2007-08-15 20:26
Simba :p jag hälsar på dig nån dag när du flyttar till Bullermyren. Haha :D

Peter-Pan-Komplex

Saken är den att om du tycker att du är redo att satsa på det, så gör det! Om du tvekar så gör det inte, men om du bara tvekar för att Borlänge är dött så tycker jag att du ska sätta dig ner. Skriv för och nackdelar med flytten. Det lägger svart på vitt sen när du väl ser vad du skriver.
Om du nu flyttar till Borlänge så kan du ju alltid fortsätta leta lägenhet i Gbg, right? Så om du letar för fullt och satsar på att bo med tjejn du tycker om/älskar så är det lite win win, men jag förstår också att det är jobbigt att vara i en stad som är så otroligt annorlunda i.o.m stadens storlek. Jag bodde i Bullermyren och Forssa i en månad. Jag höll på att dö, men det var för att jag var ensam från klockan 21 på kvällen till klockan 8 på morgonen då maken jobbade i Falun. Egentligen så är jag från malmö, som är mindre än Göteborg. Jag var uttråkad, men det är värt det. Se efter hur du vill ha det. Skriv listan, corny jag vet, men det hjälper.  Jag hoppas att du hittar rätt. Känn efter.

2007-08-15 20:31

jag flyttade ihop med min flickvän när vi hade vart tillsammans en månad typ, bor fortfarande ihop efter 6 år. vågar man inte satsa nåt stannar man kvar på samma plats hela livet

Preach!

Till er alla som säger att han inste ska flytta... Är det inte bättre att han istället följer sitt hjärta och känner efter vad han vill än att tänka på vilken stad det är som är störst?

2007-08-15 21:22
hehe ja... och ingen dör av att bo i mer än en stad under sin livstid ;)

men jag tror fortfarande att du måste hitta på nåt att göra, alltså jobba eller plugga så slipper hon pressen av att vara det enda du är här för, och du får troligtvis lite mindre tråkigt.

DJ

2007-08-15 21:28
Grandiisch:

"Känns sjukt ostadigt, man bör varit ihop minst ett år innan man flyttar ihop tycker jag."

Varför det? Klart man ska satsa på det som känns rätt. Min flickvän bodde hos mig i princip från dag ett och sen flyttade vi ihop på riktigt så fort vi hade chansen. Nu har vi varit ihop 2,5 år.

//NickeMannen
I'm back!

DJ

2007-08-15 21:31
Peter-Pan-Komplex:

Har du bara bott i Göteborg hela ditt liv?

Se till att flytta då för fan.. folk som bor i samma stad hela livet tenderar att bli lite efter. Se på många i Stockholm t.ex. :)

//NickeMannen
I'm back!

2007-08-15 21:33
Varför det? Klart man ska satsa på det som känns rätt. Min flickvän bodde hos mig i princip från dag ett och sen flyttade vi ihop på riktigt så fort vi hade chansen. Nu har vi varit ihop 2,5 år.

precis. Vi bodde ihop efter 9 månader. Mest för att han var tvungen att bo i Borlänge och jag bodde och pluggade i Malmö Annars hade vi flyttat ihop direkt nästan. Känns det rätt så gör det! Nu har vi snart varit tillsammans i 5 år och gifta i 2.

2007-08-16 07:00
NickeMannen P22
Jag tycker det mer känns som om han inte alls är så säker.
Då ska man nog inte chansa såhär hårt efter 6 månader, då måste man ju verkligen, verkligen vara säker med varandra och att det känns helt rätt!
behöver ni funkis så bjinga bilen!

2007-08-16 08:20
du måste snacka med bruden . jag har samma sak , håller på att flytta in med min kille nu . men vi har ionte bråkat än och jag ska inte åka till ngt öde ställe , utom bara lite längre bort på gröna linjen , men bara det är läskigt nog . säg att du trivs i gbg och att du vill ha henne där med dig , för det är då allt känns bäst ... du ska inte flytta om du inte vill
"A good dance is when you give a better impression of the music." <br><br>

2007-08-16 09:17
Grandiisch:

"Känns sjukt ostadigt, man bör varit ihop minst ett år innan man flyttar ihop tycker jag."

äh, jag lämnade allt och flyttade från söder i stockholm till bergsjön i göteborg för min kille när vi varit tillsammans i en vecka eller två, vi är gifta nu.
orka hålla på och begränsa sig för att man fått för sig att det är så det ska vara.

Peter-Pan-Komplex

tråkigt att du inte kan tänka dig att bo i bergsjön, det är jättefint här.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-08-16 10:11
några tusen? haha nu överdrev du något.. bor väll runt 60 000 i blge. som en förort. Blge e jävligt tråkigt dock. Flytta o bo där tillsvidare du kan väll bara åka hem om det skulle vara så hemskt

DJ

2007-08-16 10:24
Grandiisch:

"Jag tycker det mer känns som om han inte alls är så säker.
Då ska man nog inte chansa såhär hårt efter 6 månader, då måste man ju verkligen, verkligen vara säker med varandra och att det känns helt rätt!"

Det är ju olika från fall till fall. Man kan inte säga generellt att man alltid ska vänta ett år eller något sånt dumt.

Vad är det som är så farligt? Vad har man att förlora och vad har man att vinna? Jag är inte säker på hur det hade gått med min och min flickväns relation om vi inte hade flyttat ihop, men jag är säker på att vårt förhållande inte utvecklats lika mycket, att jag mått mycket sämre och att mitt liv hade varit mycket tråkigare!

Om det är rätt att flytta ihop är svårt för en utomstående att säga. Om det känns rätt för de inblandade så är det bara att satsa oavsett om man varit tillsammans i en vecka eller två år.

//NickeMannen
I'm back!