Vill färga håret - skrikrosa.
Hejsan. Jag vill färga håret - skrikrosa. Men, vart får man tag på det? Har endast hunnit kolla på H&M, men dom hade bara "normala" hårfärger. Tänkte trippa förbi andra klädeskedjor senare, men det kanske vore dumt om någon här vet vart exakt man kan få tag på det. Så, adress, pris, färgkvalitén... allt sådant skulle vara jättebra om jag blev informerad om. Skippa gärna att få tråden att gå över till något annat babbel än just hårfärgsfrågan när jag nu bjuder på ett bildexempel . MVH / Klockan12
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Blue Fox har en färg som heter Flamingo Pink. Gå in på bluefox.nu och klicka på hårtoning :)
Kanske...?
Fråga Thi1ef
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fanns en sån här tråd för ett ganska långt tag sedan, någon frågade precis samma sak.
Signatur får rum här
> Fritzz Tack, ska kolla upp det där! :)> Fronh För att rosa är min s.k "favoritfärg", plus att jag tycker det är kul att experimentera med utseendet :)
> åffer Sökte faktiskt, men sökfunktionen är, som bekant, inte den bästa.
Fråga Misery_Chick
Look with your own eyes - See with your own mind
> Fritzz Hittade inget om kvalitén och livslängden på hårtoningarna, men vet du möjligtvis hur länge sånt där sitter i?
Klockan12 Var typ 8 år sedan jag använde den toningen så jag minns inte riktigt, men jag har för mig att färgen satt i ett tag iaf. Men rosa blev det!
Kanske...?
> Fritzz Ok, tack :)
tänk bara på att bleka håret först. toningarna på bluefox håller f.ö. 8-10 tvättar.
We call them winerbrods.
nu har jag rensat tillräkligt. har ni inget att tillföra på riktigt så låt bli att skriva!
> skunkafied Ska sanningen fram så är jag en rookie på hårfärgning, men jag måste fråga iallafall: Hur bleker jag håret? Är det samma som att förblondera? 8-10 tvättar är ju fan schyst ju, var bombis på att det skulle hålla för max 3-4 :P> whatone Tick-tack! :)
klockan12 - har aldrig hört förblondering, men det kan stämma. blekning = avfärgning = bleka bort all färg ur håret. om du är osäker så gå till en frisör, bleker man själv är det lätt hänt att håret trillar av.
We call them winerbrods.
> skunkafied Ok, så när man bleker håret så blir det helt vitt alltså? Har nämligen bara hört om att man ska blondera först och sen köra den rosa färgen (väljer jag att bleka så glider jag nog till frisören, blev relativt skrämd av risken att kunna tappa håret, hehe).
planen är att håret ska bli vitt, ja. vad har du för hårfärg nu?
We call them winerbrods.
> skunkafied Mörkbrun (naturlig).
okej. bra. då ska det inte vara några problem :) (när jag skulle bleka mitt hår så var det mörkrött... fick sitta med 12%-igt blekmedel i 1½ timme tills skiten bleknade haha) släng upp en bild när du är rosa i huvet!
We call them winerbrods.
> skunkafied Haha, illa :) Det kommer jag!
jag har alltid velat testa vitt hår :) är det möjligt med svart hår? minns att jag fick det typ eminem-gulblont när jag var 15år för att sen göra det knallblått.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
blek, blek, blek, med 2 veckors mellanrum så allt inte faller av, silverschampoo, Mood- hårfärg t.ex platinablondt så det orangea
försvinner från håret och när du är redo kan du alltid beställa
hårfärg
här.
What I said, yo!
manic panic heter hårfärgerna.
What I said, yo!
> Philahz... Så jag ska alltså gå vithårig i hela 2 veckor innan jag kan färga det rosa alltså?
MANIC PANIC - Hot Hot Pink tyckte jag såg bättre ut.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Hoppass du inte har färgat håret typ svart för ett tag sen. Min bror blekte sitt hår typ 10 ggr och hade sen i Candy Pink från HopTopic. Hände inte ett skit. INte ens blekningarna. Han tappade inge hår iaf. ^^
http://www.last.fm/user/Ayanamii/
mYspersSon mitt hår var svart innan jag började bleka det. Klockan12 ptja, om du sköter det när du färgat det rosa med hårinpackningar osv så kan du ju färga det rosa när du märker att du är tillräckligt vit i håret.
What I said, yo!
Har inte Shock sånt där?
<br>
vet inte om någon sagt det, men innnan du färgar är det bra att bleka håret, då fastnar färgen bättre.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Shock är Malmös svar på Blue Fox i Stockholm.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Jag beställde rosa hårfärg på shock och de funkade bra. Men om man har långt hår så kom ihåg att köpa mer än en burk! Man behöver inte ha helt vitt hår innan, jag hade blond och funkade fint och färgade de rosa direkt efter jag blekt de. Men var försiktig bara om du har "känsligt" hår.
Shock har väl det? www.shock.se
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Tack för all hjälp, lär kirra det lagom till nästa vecka, har ni tur (otur?) så får ni se bilder på det :)
EMO.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Jåggan Är inte färga håret rosa.. lite.. gay? ^^ //GAIA
-=The True Almighty Oracle=-
Köp färgen rosa, och skrik i burken..
whoopzidoo
> dirtyfist Ska sanningen fram så är jag nog lite allt möjligt.> GAIA Haha, pucko ;D> mYspersSon Njaa, eller ja, lite kanske, lila är dock helt ok på asesoarer (stavning?), men ska det vara i håret så får det vara :)
Finns också nå ljus rosa på shock, men kanske inte det du var ute efter?
lite off: men när jag var yngre färgade jga håret med karamell färg. lite slingor och topparna i rosa.
amen shit Jågge, du kommer se ut som en jävla knarkare
> Enola Har hört att den del kört med rödbetsjuice i håret, dock är livslängden kortvarig och inte särkilt väldoftande heller, haha.> Kammel Haha, nej fan ^_^ Men om jag mot förmodan skulle se ut som en så kan jag ju alltid färga det grönt istället.
Producent
2007-08-12 18:51
använd färg på burk.. ex. directions.. för du kan lättare spara färgen om du inte använder all färg... toningarna från både direction och stargazer blir dock skabbiga ganska fort...
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold
Producent
2007-08-12 18:51
Jag har förresten färgat mitt hår lila... Med färg från Shock :)
fan va fult! är det bara jag som tycker det eller?
That's what she said!
Äppelmos var snygg. När killar färgar håret rosa eller lila så mår man lite illa... Känns som att man är the last man standing, på den här planeten. :)
Producent
2007-08-13 12:52
Pff! Skit samma om det är en kille eller tjej som färgar håret till vilken färg som helst. För mig var det mest en spontan grej för att jag var trött på att ha samma tråkiga bruna färg. Lite variation ska det vara!
shock-store.se eller silverbullet.se Shock har även affärer i Gbg och Malmö. Jag har för övrigt rosa hår nu, vilket är fett som fan. Ett råd är att försöka hitta färgen du vill ha i märket Directions och inte Stargazer , eftersom det sistnämnda tvättas ur mycket snabbare. Var försiktig med färgen, det fäster oerhört bra i handfat, på kläder och i badkar.
My heart lives in my vagina.
> Jotohananen Haha, coolt :) Fast jag kör hellre rosa :P Variation is the shit! :)> Äppelmos Nepp, du är inte ensam...> Th1ef Tack för infon!! :)