I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Googla folk

Övrigt - Blandat

2007-08-07 20:51

Googla folk

Bara jag som alltid googlar folk jag träffar IRL? För att få övertag :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-08-07 20:53
förmodligen
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-08-07 21:01
jag brukar googla folk ibland. det är rätt råligt när man har dödstråkigt.

2007-08-07 21:03
tycker inte det kommer upp så mkt om personer endå så jag hoppar :)
MurmelMan - "Orgasm kan tjejer få på sin fritid inte när jag knullar!"
Producent

2007-08-07 21:11
Nope, något jag också brukar göra ;)
Så himla gött att man själv inte dyker upp på oväntade sidor

Sen är det väll himla gött om man heter exempel Daniel Svensson som det finns hundratals av, haha
Since 1984
@realgizlee // twitter

2007-08-07 21:32
shit kom upp endel på mig ändå.. inget pinsamt dock, mest konst och att jag kommit in på en viss skola, vilket ju möjligen kan ses som lite känsligt i teorin men ej i praktiken..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-07 21:37
jag har googlat mig själv. och jag finns med som karaktär på ett fatasy-wrestlingforum. alltså dom skriver matcher med grepp o sånt, vad som händer. och tydligen använder dom mig, mitt nick på den hemsidan. upptäckte det för ett par månader sen haha 
Toastare

2007-08-07 22:13
jo jag googlar på folk.. men oftast måste de heta nått ovanligt. Ratsit gillar jag.. där kan man minska ner antalet träffar med personummer.. eller iaf året personen är född och stad.

Men nu ser man inte längre vad folk tjänar utan att de får det skickat till sig att blablabla har kollat upp dem. Men man ser civilstånd nu :)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-08-07 22:14
Mitt nick har någon snott på e-kontakt.. finns en BountyBoo där i typ min ålder, men som gillar att åka bräda och kommer från norra sverige. Blev skitlack när jag såg det.. plus att hon gillade hiphop.

2007-08-07 22:18
Jag brukar googla på mitt namn, och se hur högt saker som jag själv gjort hamnar. Har lyckats komma #2 med ett blogginlägg en gång, men det togs bort sen :(
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-08-07 22:20
Googlar dem, letar efter dem på olika communityn (om man vet vad de brukar kalla sig online) kollade upp dem på ratsit när det gick. Ja, jag kollar upp det mesta om de flesta.
Stalking är min grej.
It's sucking my will to live
http://culkin.blogspot.com
Toastare

2007-08-07 22:23
Freak, stalking är min grej med..

2007-08-07 22:36
jag gillar också internetstalking.

tankade en bildserie förut med en riktigt snygg brud. hade tråkigt så jag gjorde lite investigation. lyckades hitta hennes skola, hennes email, nummer etc. endast med hjälp av korten. rätt råligt.

2007-08-07 23:17
stalking är bara kul i verkligheten

2007-08-07 23:18
Äh, va fan, alla människor med en smula sölbränt skinn på näsan, stenhård koll på läget och hederlig gammal Ture Sventon-komplex kör detta irriterande regelbundet.

För egen del har det dock eskalerat en grad eller två och jag kan inte längre gå på födelsedagskalas eller andra trevliga get-togethers utan att ansvarig arrangör mailar mig gästlistan minst ett par tre veckor innan. Tidsödslande och en aning integritetskränkande. Visst. Men fy fan vad fint när man kittlar fram lite gulligt google-snask.

Hade förövrigt en chef för ett par år sen som fick motta denna högteknologiska sömn-skådning. Efter en sökning där hans ovanliga namn genererade ett par mindre smickrande hemsidor med allt annat än rumsrent innehåll, hade jag svårt att, måndagen efter, se på honom med samma blida och ovetande ögon...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-08-07 23:30
Pshyco.. Vad bekväm person att stöta in i.
whoopzidoo

2007-08-08 00:20
Jag brukar inte googla folk jag känner. Dock personer på nätet...Värsta utmaningen ju att ta reda på massa saker om någon man vet näst intill inget om :)

Tacka vet jag birthday.se, google och eniro :)
Delam tange barat

2007-08-08 00:32
Gör det hela tiden :$

2007-08-08 00:37
det börjar med birthday.se, sen eniro, myspace, osv. det tar aldrig slut. hittar man en blogg så är det jackpot!

2007-08-08 03:01
Jag är inte så erfaren stalker, vad ska jag börja med om jag vet Namn och efternamn och personnummer, inte sista fyra? Och vilken stad den bor i?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-08-08 06:55
vad hittar man på google om vanliga människor. det här låter sjukt :S

2007-08-08 08:51
det finns en BountyBoo på bilddagboken oxå ;) som jag antar inte är du.

jag brukar hitta lite på mitt namn, gamla tävlingsresultat osv, det är bara jag i Sverige som har min kombination av för- och efternamn.

sen brukar jag alltid googla jobbarkompisar, det är rätt kul... funkar iofs bara på dom som har ovanliga namn...
Wisdom is wonder

2007-08-08 09:05
Usch! jag får lite rysningar när jag tänker på att folk sitter och googlar om mig. Kommer inte upp något jobbigt, men ändå.

Jag hade faktiskt en lightversion av en stalker som visste mitt förnamn samt min chefs fullständiga namn, så han googlade på det och hittade en gammal annons med ett gammalt nummer till mig. sen lyckades han hitta 3 till gamla nummer - jag fattar inte hur:S - och mina föräldrars hemadress.
Det var lite freaky, eftersom det var i samband med att han berättade att han hade smygfilmat mig samt planerade en resa ner till mig inom en snar framtid (vi bodde i olika delar av landet).

Så, nej. jag brukar inte googla på människor jag mött IRL. Inte som regel, i alla fall.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2007-08-08 09:37
lightversion av en stalker ........... smygfilmat mig samt planerade en resa ner till mig inom en snar framtid

det där var inte så light.
Toastare

2007-08-08 11:43
vaniljj, finns det! Det kankse är hon.. inte jag iaf. Måste kolla..

jävla copycats!
Toastare

2007-08-08 11:43
Hon har inte lagt upp några bilder, den där Nina Olsson från Malmö! 20 år

:(

2007-08-08 11:48
Bilddagboken.

Toastare

2007-08-08 11:51
jag vet också att den heter så, men det har väl hon inte förstått.. för hon har inte lagt upp några bilder. Det var inte så att jag frågade..

2007-08-08 12:29

you talking to me?
tänkte bara accentuera hur jävla bra bilddagboken är för att stalka människor.

2007-08-08 12:45
Nej, jag bildar mig en egen uppfattning av de människor jag träffar.

Svensk fint svar där;)

2007-08-08 12:58
Google-alert people!
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2007-08-08 15:05
ännu bättre om du har hela pers. nummer. då kan du gräva fram vilken skit som helst som du inte hittar på bara namnet. allt från skatt, om personen är kredtivändlig till sjukhusbeskök och polisregister.
jag har hittat en hel del roligt om en person...
Toastare

2007-08-08 15:19
garyowens, ah trodde du citerade att det hette bilddagboken för mitt svar kunde ha tolkats som en fråga..

Vi hade faktiskt lektion i stalking på min utbildning.. handlade om offentliga handlingar.

2007-08-08 15:51
Vart då? Jag sökte på google på hela mitt och jag hittade inget :(
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2007-08-08 18:59
mattheew 
då har du rent mjöl i påsen, eller så är det nåt annat...

2007-08-08 19:31
Bounty Boo: Hade jag med, mest lärorika på hela utbildningen! Som övning fick vi i grupp välja varsin person att kolla upp, plus att läraren, som var grävande journalist, gav oss en person han ville vi skulle kolla upp.

2007-08-08 19:37
Jag var hemma hos Åderpåleone och googlade mitt eget namn, och då kom det upp sådär så man ser att namnet redan var googlat sen tidigare. Det tyckte jag var skoj att påpeka tills jag fick klart för mig att det var jag som googlat mig själv nån vecka innan på samma dator. Hahahaha... :-)

2007-08-08 20:37
"Jag fick just en skum känsla att nån googlar mig just nu".

Har nog googlat de flesta jag känner, flera gånger.
Är ju hur bra som helst när man träffar en brud, letar rätt på henne genom hennes vänner på diverse communities, detektivutforskar fram va hon gör och med vem genom gästböcker, var hon bor på eniro osv :) Den svåraste utmaningen är att inte råka försäga sig till den personen om saker man inte "borde" veta om och outa sig som e-stalker.

Brukar även googla mig själv typ en gång i veckan, men det är för att grejer jag gör dyker upp på diverse bloggar lite då o då utan att nån kontaktar mig innan. Just nu har jag drygt 3000 träffar, har ett unikt namn så det är allt om mig :) Riktig rockstar alltså.
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
Toastare

2007-08-08 21:29
medoria, precis som vi då.. fast vi fick välja person själv. Å vi hade fröken från journalisthögskolan (jag läser dock inte det)
jag kollade upp Ingvar Oldsberg :)
Toastare

2007-08-23 21:52
Nu måste jag uppa tråden. Hittade en bounty_boo på myspace, 19 bast från Malmö som dessutom har samma bakgrund som jag har (eller haft för bilderna ligger på en server som är nere för tillfället) fast rosa och jag hade i grått.

hon måste ju nästan finnas här med..

trodde mitt nick var så töntigt att ingen ville ta det... men tydligen går det hem hos den yngre generationen.

2007-08-23 22:03
va fan!!! vill byta namn... när jag söker på mitt namn (filip walldén) kommer en jävla Johan Walldén som är typ löpare och med i hans race finns det en jävla massa som heter filip tydligen!! asså wtf!!! känner för att gå ut o avlsuta den här "johan"
Get Random!
Toastare

2007-08-23 22:06
Fille, nu ska jag leta upp dig. du ser ut att bo här i krokarna med tanke på basketen. mohahahaha

2007-08-23 22:09
fan!!! :O du googlade mig!!!!!! :O shit, sikken känsla man får!!! :O AHHH!!!
Get Random!
Toastare

2007-08-23 22:11
nej det värsta är att jag BEHÖVDE INTE. du skrev ju ut ditt namn, jag kollade din press och länken talade om att vi nästan är grannar och i utifrån det tänkte jag att du nog blir glatt överraskad om jag kom och hälsade på.
Toastare

2007-08-23 22:11
nu måste jag googla dig bara för det.. tvångstanke.

2007-08-23 22:13
HAhhahhaha :D vafan!!!!..... man googlar inte andra whoaiter!! det är ju typ en gyllene regel! , hmm ska googla dig bara för det!!! :O
Get Random!
Toastare

2007-08-23 22:14
neeeeej

jag fick inte upp nått på dig.. inte ens på ratsit :(

så det blir inget besök.
Toastare

2007-08-23 22:14
bara för det måste jag googla mig själv
Toastare

2007-08-23 22:15
HA, det fanns bara mitt traderakonto när jag googlade mig å några whoainlägg.
Toastare

2007-08-23 22:16
dock var det komiskt att googla bountyboo på bildsöken. Varför kom en Petter skiva upp och en bild på organismen och pstq?
Toastare

2007-08-23 22:17
och en "tillbaka" knapp från whoa...?