I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur ska jag få cykeln med till Örebro?

Övrigt - Blandat

   

2007-08-07 03:15

Hur ska jag få cykeln med till Örebro?

Hej kära whoaiter.

Nu är fallet som sådant att jag har fått för mig att jag vill ha min cykel med mig till Örebro nu på onsdag och sedan tillbaka till Stockholmsöndag.


Nu är då frågan: hur ska jag gå till väga?


Innan ni skriver "googla ffs" så ska jag tillägga detta;
Jag har redan sökt på nätet efter olika möjligheter, men förgäves.

* Enligt SJ så går det endast att ta med sin cykel på ett visst tåg på vardagar samt inget tåg alls på helgdagar, vilket blir problematiskt då jag kan komma hem först på söndagen. Kan ju inte lämna kvar min käre cykel där borta :(

* Swebussexpress tillåter inga cyklar alls i bagaget :(

* Cyckeluthyrning verkar tydligen ha stängt på söndagar, då Örebro är en liten stad...så jag frågar mig hur i helvete jag ska ÅTERLÄMNA den(?). Jag har ju inte möjlighet att ta mig var som helst i Örebro och fråga runt då jag kommer att ha en 5-dagars packning inkl. tält och mat med mig. Att detta sedan kostar ett par hundra är inte heller så kul...


Jag behöver verkligen er hjälp, så undvara allt som inte är relevant. Det känns väldigt viktigt för mig att ha tillgång till att röra på mig, då jag kommer att i annat fall vara en-två mil mitt ute i ingenstans med massa konstiga människor utan störra möjligheter att ta mig därifrån.


Lycka, frid och kärlek

- Rachel

Delam tange barat