Viktminskning.
Heyyee. Har blivit för mycket munch, bärs och mindre träning dom senaste två åren och behöver nu lite tips på hur man enklast kan gå ner ett par kg, eller rättare sagt 12 kg! Har funkat bra i en vecka nu, men allt eftersom dagarna går börjar min kärlek till godsaker frodas. Har börjat jobba igen efter fyra härliga semester veckor, och då är det lät att man blir trött och inte pallar göra någon fin och fettsnål middag när man kommer hem. Har ni några enkla tips på hur man kan gå ner i vikt utan att få "spel" ? Dela gärna med er av egna erfarenheter. Viktklubb och dyl kan ta sig i röven! Hit me...
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark. - Captain Howdy
Byt ut pasta och ris till fullkornsvarianter. Ät inte socker. Ät mellanmål två timmar före och två timmar efter lunch. Ät en stadig frukost.
Redline!
min syster provar just nu cambridge dieten. Dricker såna milkshakes tre ggr om dagen och på en vecka 5 dagar gick hon ner 5 kilo. Tror man gör det i ca 3 veckor innan man börjar äta mer normalt, men utan kolhydrater.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Dr.Octagon Ska man inte sträva efter att få i sig mindre kolhydrater och mer protein? Eller det är mest sett från deffning ?
We must all go through a rite of passage, and it must be physical, it must be painful, and it must leave a mark. - Captain Howdy
Starbuck F20 5 kg per vecka låter för mycket, tror inte kroppen mår prima utav det? Är det någon mirakel dryck eller mer typ carbo dricka med kolhydrater och protein i ?
haha mirakeldryck.. i dietskiten finns allt du behöver.
Minimerat kolhydratintag och gott om protein är primärt för deffning, men torde funka bra att köra för vanliga dödliga också ;) Förutsatt att övergången sköts snyggt och man inte faller tillbaka till onyttig kost efteråt.
Look with your own eyes - See with your own mind
man kan inte gå ned 5kilo på en vecka såvida man inte tränar. allt man gått ner är isåfall vatten, vilket man får tillbaks på typ 1dag när man börjar äta vanligt igen.
PenDragon Bra där! Det är ungefär det jag ställt in siktet på, det ligger en hel del muskler under fettet och det har spenderats mycket timmar bland skrotet. Men pallar inte en strikt deff diet, vill inte bli hård utan bara gå ner i vikt med inte allt för stor förlust utav muskler.
Cherry. För mig funkade detta:
Promenad innan frukost (bytte bil/spårvagn mot 20/40min promenix) Knäckemacka till frukost Ganska rejäl lunch med rätt mycket kolhydrater via fullkornspasta mestadels och kanske en kycklingfile (då när jag inte åt veg) Ganska rörligt jobb, gick runt en del Tallrik fil när jag kom hem Gick ner mellan 0.5-1kg/vecka på det viset och totalt ca 15kg, om jag lyckats hålla i snart två år. Sen att jag är grådigt ful ändå, är en annan femma. :)
Viktigaste för mig var att göra allt lite sundare; promenera lite oftare istället för bil/kollektivtrafik, äta lite bättre (skräpmat en gång i veckan tillät jag mig). Jag gjorde det inte direkt extremt åt något håll.
Göteborg på låtsas.
hobbs P23 Ljug inte. Du är snygg. Mycket bra tips för övrigt, helt rätt metod!
CherryBlossom: De tips jag skrev är tips på just kolhydratsminskning (snabba). Man behöver kolhydrater för att bränna fett. Långsamma är såklart att föredra då. hobbs har en ganska vettig plan, men byt ut knäckemackan mot en riktig frukost, och filen mot en näringsrikare middag.
Redline!
Octagon. Det är sant, filen åt jag mest för att det är så jävla gott.. :) Knäckemackan kompletterades faktiskt med lite stabilare grejer efter ett tag, men i början kändes det skönt att verkligen förändra sina vanor, även om det kanske inte gjorde så mycket. Psykologin är också viktig.
Göteborg på låtsas.
Producent
2007-08-06 13:24
enklast e att röra mycke på dig...försök skippa allt som e onyttigt så kommer du minska i vikt...
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
peaches. Jag skrev bara det som funkade för mig och här står jag två år senare, 15kg lättare, friskare än någonsin. Det viktigaste är givetvis att hitta något som passar just dig. Om du svimmar av min metod, så är den helt uppenbart fel. :)
Göteborg på låtsas.
Men alltså, pallar man drilla runt bland olika metoder och testa hurvida dom funkar på en själv. Det lär ju inte vara jätte stora skillnader på metoderna. Alla har ju samma syfte och det är att gå ner i vikt, och jag har själv inte tålamodet till att ena månaden testa någon mirakel kur och den andra något annat skit om inte den första funkade. Vad jag har hört finns där inga genvägar? Träning och sund kost borde väll räcka ?
morgonpromenader, mindre mål mat, men med mellanmål på förmiddagen och eftermiddagen.
och införskaffa dig ALA!
det bästa som finns, som inte olagligt, går att köpa hos
gymgrossisten det gör så att din kropp bara tar upp de kolhydrater du behöver, resten pissar du ut. ökar även förbränningen.
Wisdom is wonder
Cherry. Det var inte så jag menade! Träning och sund kost är bra, men var inte rädd att ändra lite här och där när det inte passar. Att träna något man tycker är tråkigt eller att äta något man tycker är äckligt är ju helt meningslöst. Läs på om hur kroppen funkar, och studera innehållsförteckningar i mataffären. Hoppas jag inte snackar för mycket och skrämmer dig nu, men du kommer märka så fort du sätter igång och tappar de första kilona att det är så jävla skönt. Lycka till, nu iväg!
Göteborg på låtsas.
Cherryblossom: För det första måste du bestämma dig. Och inte vika en tum. Sätt upp delmål. Du kommer gå ner 12 kg, frågan är bara hur snabbt du vill att det ska gå. Sätt takten efter det. För mig har det funkat bra med att dra ner på kcalintaget rätt rejält och träna. Och då har jag ändå unnat mig en QP cheese ibland, och tagit en rejäl fylla också. Och ska du sluta helt med socker så finns det inga undantag, då måste alla såser, dressingar, youghurt och skit bort. Jobbigt första två första veckorna, sen är suget som bortblåst.
asså morgon promenader innan frukost hjälper bra som fan promenader överhuvud taget, firra lite nice musik och ut å gå och njut :) jävligt skönt att gymma tungt också för då kan man äta mycket också :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Träning i allmänhet innan frukost är bra skit :)
CherryBlossom P20 Du äter endast 500 kalorier per dag (det kanske är mer om du är man). Men grejen är en del av de kilo man tappar första veckan endast är vatten (kanske 2 kg) men efter vattnet "tömts" tar denna proteindryck på fettet istället för på musklerna som andra kurer gör (typ nutrilet). Magsäcken krymper och när du sen börjar äta mat så kan du inte äta lika mycket som du brukade. Jag fattar inte hru hon står ut men har man bestämt sig så har man....
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
starbuck Goy ya :)
idag när jag vägde mig har jag nått mitt mål :) men tänker fortsätta, har gått ner 20kilo nu ;)
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
PenDragon P23 du verkar kunna det här! kan du hjälpa mig att gå ner 20 kilo? :DDD känner att jag behöver det
12kg kan du tappa på en månad.. käka när du är hungrig inte när du e sugen, käka bra frukt käka hårdbröd gå en timme om dan.. till/från jobbet? impulsköp aldrig mat/godis etc.
cry me a river! --> thcrew
Håll koll på kalorierna.. du bränner runt 2000 kalorier om dagen (om du inte bara sitter och degar såklart). Käkar du kalorisnål mat (så du inte får i dig 2000 kalorier om dagen) måste kroppen få energi på annat sätt och bränner då fettet. Så enkelt är det. Fuck kolhydrater och socker snack..
Ett tips är att börja springa, då bränner du ca 50-60 kalorier per km.
Så har jag uppfattat det har jag fel?
jag har alltid rätt.
då är väl en powerwalk 3-4gånger om dagen på typ en timme nyttigare än att springa :(
Skaffa Nike+ (nike skor, nike+ipod kit och en ipod nano). Sjukt bra för att hålla sig motiverad.
www.nikeplus.com
jag har alltid rätt.
Jonka ipod + adidas keeps me going. FUCK NIKE!
okej... men kör du nike+ med dina adidas dojor då? isf ska vi köra en challenge? =D
jag har alltid rätt.
om du inte orkar/hinner börja träna, försök att få in träningen i vardagen så mkt det går, t ex: gå/cykla istället för att ta bussen/tuben/dyl. ta trappen istället för hissen, jogga uppför eller ta 2 steg i taget gå ut o klubba, men drick inget utan dansa hela natten och drick en massa vatten-roligaste träningen! sen var noga med att köpa matvaror utan socker o onödigt fett i, försök att äta typ frukt och sånt när du blir godissugen! ha inte godsaker liggandes hemma!
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se
ät mindre än vad du förbränner
frukost äpple, svart kaffe, vatten lunch grönsaksbuljong, knäckebröd utan pålägg, vatten middag 100g kokt kyckling, 50g sallad, ingen dressing, vatten mellanmål x 2 50 g vattenmelon go for it!
Rehab is for quiters.
amfetamin dieten jo, visst funkar den. men inte alltid när man jobbar.
Toastare
2007-08-07 03:40
kopiera, klart den gör.. tyvärr. Men man blir ju lagom schnygg!
Jag skyller allt på Emma!
BountyBoo F27 Nja, skulle du köra på tjack 5dagar i veckan och samtidigt gå till jobbet varje dag skulle knappast funka. Du får grymt ont i kroppen efter några dagar, och helgerna skulle inte gå till något annat än sömn.. dessutom ryker en bra bit av lönen på det.
Toastare
2007-08-07 03:49
kopiera, my bad.. jag är inte, och har aldrig varit ett tjackluder.
Jag skyller allt på Emma!
me neither.
klart det funkar. det gäller bara att skaffa sig en drös sömntabletter oxå så du kan sova på nätterna, sen upp å köra tjack hela dagen igen ;)
Wisdom is wonder
bara jag som inte tappar matlusten med tjack? :S vill du ha tips o råd kan du PM:a mig för övrigt. gick ner 27 kg.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced
haha ska denna tråden också bli en tjack tråd som alla "gå-ner-i-vilkt-trådar"? =P
jag har alltid rätt.
Det finns inga genvägar. Och att gå ner 5 kg i vikt på en vecka är INTE bra för kroppen varesig du tränar eller inte. Jag går en promenad på en eller två timmar före frukost, som består av två äggvitor, en banan, havregryn och lättmjölk som jag mixar ihop. Har en skål med små äpplen stående som jag äter när känner mig sugen på ngt. Dricker mkt vatten och kör ett workoutpass på 30 min varje dag (Carmen Electra - Fit to strip, jävligt bra faktiskt). Sen består oftast middagen av råris, grönsaker och ett vegetariskt tillbehör. Springer 20 min på kvällen och dricker en shake till, ev äter gröt innan jag varvar ner för natten. Nu har jag dock semester från jobbet, vilket gör att jag hinner med det här. Men vänj dig vid att äta tex frukt istället för godis (ärligt talat föredrar jag en mumsig, kall banan istället för choklad numera). Och en dag i veckan tillåter jag mig att köpa lite godis, eller käka ngt ute samtidigt som jag tar det lite lugnare med träningen (Söndagarna oftast). Så ser det ut för mig iaf. Och det funkar skitbra(:
Haha på tal om tjackdieten, en polare till mig gick ner sjukligt mycket med det ca 50-60 kilo. Men det vart ju inte fagert direkt efteråt.
DIF!
Tack för alla tips o dyl. Uppskattas! :) Har gått två veckor, försöker träna så mycket jag kan, jobbar just nu som murare och det e fan ett slitet arbete och man vill inget mera än gå och slanga sig i sängen när man kommit hem. Nog om det! Under dom här två veckorna har jag tränat styrka 2 - 3 grr i veckan. Går eller cyklar till tåget varje morgon innan jobbet (3 km). Kommer in till stan skippar stadsbussen och går en kvart ut till arbetsplatsen. Två grr i veckan går jag promenader, dock på kvällen ala 40 - 50 minuter. Försöker rent allmänt röra på (fläsket) ! Dricker endast vatten och mjölk (mellanmjölk) har dragit ner på kolhydraterna och käkar mer proteinrik mat. Äter en hel del frukt och det har börjat bli gott. Har unnat mig en och annan smoothie också. Sötsuget efter godsaker har faktikst avtagit, är jag sugen på något gott så kränger jag makrill på plåtburk UNDERBART gott! Har egentligen inte jättebråttom med att gå ner, men har iaf under dessa två veckorna gått ner från 93kg - 88 kg :D Har inte varit för svårt, och nu börjar jag bli van vid nyttig kost och träning. Har dock fått en jävla huvudvärk under dessa två veckorna, anntingen är det för att jag går runt och kisar med ögonen i solen när jag jobbar (sol glasögon är uteslutet) eller så är det pga av min omläggning helt enkelt. Tänker helt klart fortsätta käka nyttigt och tränna tills jag nått 80kg. Och även efter det så att jag inte går upp dom igen,(får nog lägga av med holkandet då mina munchies impuls köp av godsaker INTE går att stoppas, har försökt med frukt under rus, men inget för mig) inte lika hårda kostvanor dock men nyttig mat helt enkelt och fortsatt skrot lyftning och sköna morgon promenader ;D Tack än en gång!Kärlek och fred -den som lever får se
Drick inte mellanmjölk. Om du tvunget ska ha mjölk kör på minimjölk eller åtminstone lättmjölk.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Har gått ner fem kg på två veckor och hela tiden druckit mellan mjölk. Allt annat smakar wasser. Har du smakat minimjölk? Den borde försvinna, smakar ungefär som när man druckit mjölk till middagen och efter det häller man på vatten. Nej fy för fan...
Har gått ner fem kg på två veckor och hela tiden druckit mellan mjölk. 1) du lär inte ha gått ner fem kg kroppsvikt, utan räkna med en massa vätska och 2) vad vill du bevisa? att mellanmjölk är bra för viktnedgång? Har du smakat minimjölk? Missföstå mig inte, jag tycker också mellan- eller ännu hellre standardmjölk är godare. Men jag tycker å andra sidan rätt mkt onyttigt är gott, det innebär inte att jag äter det hela tiden. Speciellt inte när man vill gå ner i vikt.
1) Mycket möjligt men under tiden har jag druckit mellan mjölk. Och skillnaden om jag druckit en lättare mjölk hade nog inte varit stor, troligen en hel del vätska där också. 2) Själjvklart att man siktar på en lättare mjölk om man vill gå ner i vikt. Förmodligen det du ville bevisa eller ? Annars förstår jag inte vart du vill komma. Men jag föredrar mellan mjölk och det har som sagt inte varit något större problem för mig :) Har du smakat minimjölk? Det var ren impuls, kunde lika bra skrivit direkt att minimjölk är äcklig. Standard smakar enligt mig för mycket grädde. Tror inte heller att du dricker , äter eller vad du gör med din mjölk hela tiden. Som sagt var det bara en "MINIMJÖLK UUHUUU" Du fatta nog det! Eller vad vill du EGENTLIGEN bevisa ? Arla eller skånemejerier ? :D Nu när vi ändå snackar mjölk Förresten så har man i Frankrike en mjölk med fetthalt 6 %
Jag vill inte bevisa någonting, bara påpeka att om du dricker mycket så kommer mjölken kraftigt att minska din förmåga att tappa vikt.