I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bipackssedel

Övrigt - Blandat

2007-08-04 18:18

Bipackssedel

hej ..
om man äter sertralin,
så står det på bicpacksedeln såhär  

följande läkemedel kan påverka eller påverkas av behandlingen med sertralin ranbaxy.

diazepam
blabla
blabla-

vad menas med det? kan man inte peta i sig det också då o då eller vad händer?

försämras effekten av sertralinet eller vadå?

Jag fiser THC !

2007-08-04 18:20
du kan få oönskade effekter möjligtvis eller att båda läkemedlena slår ut varandra
vem vet
rekommenderar inte att du testar i vilket fall
amen synthare då, fyra bögar och en dator

est. 1986

2007-08-04 18:21

ingen aning, men blabla och blabla- påverkar inte sertalinets effekt tror jag.

Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-08-04 18:23

men vafan mer svar...

Jag fiser THC !

2007-08-04 18:25
Har du tryckt i dig diazepam nu? Du verkar lite off. Tre trådar och alla har samma stavfel
FREE Ayatolla.

2007-08-04 18:27
konsultera med fass och din läkare
FREE Ayatolla.

2007-08-04 18:29
trådarna bara kom....  var meningen att bara göra en... off skulle jag inte vilja säga..ölsugen kanske...
Jag fiser THC !

2007-08-04 23:31
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=20040916000125&DocTypeID=3#caution

"Övriga interaktioner som observerats i studier

Samtidig administrering av sertralin och diazepam eller tolbutamid resulterade i en liten men signifikant ändring av farmakokinetiska parametrar. Cimetidin minskade elimineringen av sertralin då det administrerades samtidigt. Den kliniska betydelsen är oklar.

Sertralin påverkade inte effekten av atenolol. Ingen interaktion med glibenklamid eller digoxin har observerats."

Det var naturligtvis fel Sertralin (Inte Sertralin Ranbaxy), men motsvarande saknades för Sertralin Ranbaxy och samma text angående Sertralin + Diazepam fanns på övriga Sertralin oavsett tillverkare och verkar därmed gälla Sertralin generellt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.