Jobba på elgiganten/siba/onoff
Har en fråga till er som arbetar där. För att ni skulle få jobbet, blev ni tvungen att klara en kreditkontroll för att företaget ska se att ni inte har en betalningsanmärkning? Eller kan man få jobbet där fast man har en anmärkning?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Sjukt om det så vore ett krav ifrån arbetsgivare att ställa.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Det finns många arbetsgivare som kräver det nuförtiden. De anser sig väl att personen är opålitlig och ansvarslös
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
men vafan det är ju kanske därför man behöver ett jobb ??
Jag fiser THC !
Jo jag känner till det. Tycker bara att det är fel på så sätt att om man är ung så ska man få vara oansvarig och lära sig utav sina misstag och vad är mer ansvarsfullt än att själv tagit sig ur sina problem. Jag förstår större och mer seriösa tjänster än att kränga apparater eller liknande som bankkneg eller annat. Dessutom, hur ska man utan arbete lösa sina kreditskulder. I dessa tider då det lånas och luras för att sätta ungt folk så in i skiten för egen vinning så är det inget konstigt med skulder.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Självklart är det tungt men med tanke på hur det ser ut i Sverige med friheten för många att göra en kreditupplysning hursomhelst så är det klart att många arbetsgivare använder detta som ett verktyg för att sålla ut folket efter intervjuer. Särskilt när det alltid är minst 50 pers som söker till varje vettigt jobb.
min syrras kille jobbar där i etuna.. men vet ej
Jag jobbar på Siba, och nej, de gör ingen kreditkoll på dig. De gör inga utdrag ur polisregistret heller. Får man fråga varför du undrar?
Därför jag har en anmärkning och hade ett jävla bra jobb jag skulle fått om det inte vore för det. Har nu chans få jobb på elgiganten som jag gärna vill jobba på då det verkar chill och en omväxling och vill då veta redan nu om anmärkningen ska förstöra detta eller inte.
jag jobbar på elgiganten. don´t do it! rädda dig medans du kan! för övrigt så, nej, dom gör ingen kreditkoll.
Wisdom is wonder
Vad kan vara så farligt med elgiganten? Få röra på sig istället för att sitta på en kontorsstol,snacka om saker som intresserar mig. träffa människor. whats wrong with that? Lönen? :)
nä, men om du vill ge upp hela din fritid, så varsågod. jag har jobbat där i 5 år nu, och mitt liv består av sova jobba äta sova jobba äta osv osv hellre ett 9-5 jobb för mig tack.
Wisdom is wonder
Jaha, sånt är inte farligt för mig din lilla smaksats,har gjort lumpen som vaktsoldat, det är dåliga arbetstider :)
ja visst, jag har haft jobb med betydligt fler arbetstimmar per dag än vad det är där jag jobbar nu. men lycka till iallafall, så får vi se vad du tycker när du jobbat där ett tag ;) har du varit på intervju än? tänk på att vara läskigt energisk och verkligen brinna för att sälja.
Wisdom is wonder
Nope, Intervjun är på tisdag så det närmar sig. Det ska jag garanterat vara, har hittils inte misslyckats få ett jobb när jag väl får komma på intervju,vill gärna behålla den segerraden.
får man fråga vilken del av sverige det gäller?
Wisdom is wonder
Om du först berättar vilken del du arbetar på :P
i Stockholm
Wisdom is wonder
Ok. Detta gäller sthlm med.
När jag fick jobbet slapp så kollade de inget alls.....Nu har jag tilloch med 9-5 hehe
Ät
SödraMalmö Var jobbar du? Jag trivs med mitt jobb, men arbetstiderna blir sega som fan, übertråkigt att alltid komma hem efter åtta :(
usch ja... när jag stänger, så slutar jag 20:30, och jag har ingen bil, så jag är inte hemma förrän 22... det suger som fan...
Wisdom is wonder
Siba Mobilia? Jobbar på nova
tror inte onoff har det... jobbade i 2 butiker... fast allt annat stinker om företaget.
"Och de vackra orden..är fortfarande bara ord."
Så länge de betalar ut lön och jag inte behöver sitta och prata med folk över telefon så skiter jag i vad som luktar =)
fyfan vad folk klagar. testa att köra 06.30 - 21.00 6 dagar i veckan i ett år
hajjaru testa att bli anställd i ett seriöst företag?
conspicuous F19 fantastiskt med förutfattade meningar. testa att ha ett eget företag. jackass...
vafan sluta jobba om det nu är så jobbigt, tror itne det blir mycket bättre då.. men fritid lär ni ju få !
lost in skåne
butiksjobb öht är ju segt pga schemat. testa jobba kista galleria ;)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
hahah glad att jag inte jobbar på onoff kista =) näe men orka jobba på ett ställe som lovar 5 pers samtidigt att dem ska få fast-tjänst. fast varje månad vill dem att man skriver på vik.
"Och de vackra orden..är fortfarande bara ord."
Haha, jag har precis sökt tjänst i kista, knas.. ^^
fullfjädrad när jag kickat en gås..
en liten fråga till alla onoffarbetare; är ni medvetna om sammarbetet onoff har med livets ord? säger ingenting, är bara nyfiken på om ni blev informerade när ni blev anställda?
Kista stänger vid 9, right? Jag som tyckte att det var segt att jobba på H&M... fick byta dekoration hela jävla tiden. Jag älskar butiksjobb ändå! Btw... Scorett är såna som kollar upp.
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Jag jobbar med PA och skulle ALDRIG ha mage att kräva en kreditprövning före anställning, respekt är konsekvent!
Rock out with your cock out!
det var nån som stal ur kassan på ...så efter den incidenten ska varje diff utredas...man får fylla i ett papper så ska ekonomiavdelningen kolla upp o greja... så av såna anledningar kan jag tänka mig att företag kan tänkas vilja kolla upp sina anställda...så att nån som har massiva skulder hos fogden sitter o handskas med tiotusentals kronor varje dag.
We call them winerbrods.
jag har för mig att de kollade kreditupplysning på mig när jag började på teknikmagasinet, polisregistret krävde de iaf utdrag ur. om man tecknar abbonemang åt folk ansåg de att man även borde ha rätt att teckna ett själv.
pigglaen P18 fast att jobba söndag öppning - stängning där måste vara rätt sweet. cash is king!
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
när dom kollar kreditupplysningar samt utdrag ur polisregistret så är det oftast för att kunna sortera lite bland de ansökande. om 20 personer söker platsen och 10 har kreditskulder 5 har ett polisregister och 5 är helt rena, vilka tror du har lättast att få jobbet ? de är ganska så logiskt att dom gör så för att snabbast få en uppfattning om hur många ansökningar som måste granskas ytterliggare en gång :)
Elgiganten va helt ok att jobba på nåra år, efter 4 var de inte lika kul längre.
F21 Sanning.. Men kräver dom polisregistret för butiksarbete? :O Finns det något speciellt som inte får finnas där?
fullfjädrad när jag kickat en gås..