I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Morgonrutin på jobbet

Övrigt - Blandat

2007-08-01 20:40
jag brukar alltid komma till jobbet prick när butiken ska öppnas.. hämtar nyckeln och kör upp gallret..
när butiken är öppen sätter jag på en kanna kaffe, under tiden gå jag runt i affären, kollar vad som gått bra och vad som inte, fyller på om så behövs.. gör nya arrangemang om det blir tomt.. oså! :) 
gissa mitt arbete!

2007-08-01 21:05
gå in och byter om, fixar en kaffe och sen går jag ut och röker.
veraone, tommietwo, bullen & morris 4ever

2007-08-01 21:51
malino

Jag gissar att du jobbar i en inredningsaffär! ;)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-01 21:55
daviden P25
haha, du är påläst ju! kan kanske klassas som fusk! hah

2007-08-01 22:10
kopplar in datorn, hämtar kaffe+morgontidning eller resume/cap&design om det är en sån dag. slår igång någon skiva i iTunes och öppnar photoshop+textmate+safari. börjar jobba om det är mycket att göra. annars surfar jag runt någon timme och småjobbar omvartannat.
this is for my niggas and my nymphos, non stop bangin like a dilla instrumental

2007-08-01 22:12

Går in i omklädningsrummet, klär av mig och lämnar mobilen, börsen och matlådan vid civilkläderna, byter om till jobbarsviten, stoppar på mig börs och mobil och tar med mig matbacken in i fikarummet där man drar en kaffe (nr 40 på automaten) sen åker man iväg efter ett tag!

Men lika glad är jag för det!

2007-08-01 22:18
sätter på datorn
startar outlook- vill dö när jag ser antalet mail i inboxen
startar SAP
Hämtar kaffe
Kör två rapporter i SAP
Snackar skit med kollegorna som droppar in
och sen räddar jag världen resten av dagen som vanligt.
syumoan akoinwe!

2007-08-01 23:42
jobb 1. käkar frukost & dricker kaffe, tar en cigg med kollegor o snackar skit, hämtar min kassa & biljetterna (+ cola light & tuggummin), loggar in på dator/biljettmaskin/kassa, kollar jobbmail o annan trafikinformation. sen klistrar jag fast låtsasleendet and get it on.

jobb 2 (natt). låser dörrarna i källaren, kaffe, får en rapport från kvällspersonalen, kollar TV en stund, tjatar på kidsen att de ska lägga sig, nattar / rapar / matar / byter blöja på nån bebis (detta görs givetvis flera ggr under natten).
We call them winerbrods.

2007-08-02 00:49
skunkafied

vad är det andra jobbet för nått? barnhem?
syumoan akoinwe!

2007-08-02 00:52
nej. akut utrednings- och behandlingshem för barn och familjer. jag jobbar med familjerna; bl a föräldrar som skiter i att deras barn (i vissa fall 5 dagar gamla bebbar) gråter eller allmänt mår dåligt.
We call them winerbrods.

2007-08-02 01:36
vaknar när jag vill
gör vad jag vill hemma fram till 18-19 nångång när det börjar fotbollsmatcher i Sverige, Norge, Finland eller Island (elitnivå)
följer matcherna tills dess slut via datorn
röker en spliff
lägger mig

fan tahoma har drömjobbet!
 Haters gon' hate...

2007-08-02 02:27
Kommer till jobbet runt 17.15. Tar en cigg sen går jag in och hälsar på köket och annan personal jag stöter på. Käkar middag, går och byter om och sen tar jag en kaffe och en cigg.
Kl 18 äre bara att börja jobba. Sen äre väldigt mycket stress under kvällen. Slutar runt 02 och då blir det after-work öl om jag inte har bilen med mig.
puss

2007-08-02 03:18
stämplar in, byter om till jobbarkläder, tar med en macka till produtkionsområdet, sätter på p3 morgon, äter medans jag utför lite testrutiner på maskinerna,  sätter igång nåt stort jobb, går ut och röker, kommer tillbaka och stirrar på klockan som går baklänges
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-08-02 16:36
Jag och The sun god har samma sorts jobb! Tihi.

Jag går upp vid 05.30, käkar frukost, kommer till jobbet runt 6.20 och börjar direkt sortera klumparna (alla stora brev). Därefter går jag till 1:a sorteringen och hjälper till med småbrev, sen kamma mitt eget.

F.ö. suger IKEA-katalogerna skitmycket att bära ut, niovåninghus med tjugosju pers. i varje...
Har man sagt A får man säga B, så man får C vad D E!

2007-08-02 17:03
Misery_chick  vad jobbar du med?

2007-08-02 19:34
Jag startar datorn, öppnar mailen och säljstödprogrammet, Kollar samtidigt upp vilka kunder jag ska träffa idag. Sen lyfter jag luren och börjar ringa och boka möten.

2007-08-02 19:47
aftbg P21

här
jobbar jag
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-08-02 22:16
Crill-Oh

yesbox. du med? :)

2007-08-03 16:28
 Misery_chick

Jag är 18 vårar
work some magic