I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lyckan är fullständig!

Övrigt - Blandat

2007-07-28 21:13

Lyckan är fullständig!

var på systembolaget för att inhandla lite att dricka. jag gick runt och letade efter nått intressant då jag ser en hylla med VB (Victorian Bitter) öl.

jag har bott i Australien i 1 år och har varit så less på att Systembolaget inte har nå australienska öl. dom har ju bara foster som smakar skit och ingen dricker i Australien.

VB är inte den godaste ölen men jag hoppas ju att dom börjar ta in lite andra öl.. i och med att det är samma tillverkar för alla öl i australien (Carlton) förutom Foster då...

min lilla önskelistan på öl från Oz.

Carlton Dry
Tooheys Extra Dry
Pure Blonde
Carton Draught

har ni några favoriter som inte finns på Systemet?

2007-07-28 21:24
Forties!  :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-28 21:37
Gin longdrink, så mycket bättre än all den där jävla alkoläskskiten som dom envisas med att ta in. Jag fattar inte varför svenska folket har så dålig smak.

2007-07-28 21:51
absinth :) och nej jag är inte 14år o luktar kiss som aldrig har smakat på de olika sorterna som finns :) tycker att de är en fin smak och att man känner att man lever när man tar sig en lite rackare i poolbaren :)
Producent

2007-07-28 22:31
det e juh bara be personalen på systemet att handla in den öl man vill ha.....
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-28 22:53
thematt, så en volym är din favorit?

2007-07-28 23:04
Bombadier har de (stavning?), men den är billigare när jag köper den på puben i england än på flaska här heh.

2007-07-28 23:37
whatone:
Du vet vad jag menar, eller måste jag verkligen hålla på
o wikipedia o ordbajsa..?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-29 00:57
Fumez: jo men hela grejen med att slippa göra det är ju att man kan spontanköpa vad det är man vill ha, dvs nära sitt missbruk i en mycket större utsträckning.

2007-07-29 05:36
Rino: Word, kompis!

Bor i Melbourne just nu, och kommer definitivt sakna Calton Draught när det blir flytt hem igen. Se till att Systemet har den i sortimentet till nästa sommar är du snäll...

2007-07-29 08:27
Fumez visst men oftast så kräver dom att man tar in ett minimum... det brukar ligga på X antal lådor.. och jag är inte så rik eller törstig.. :) haha dom hade inte nån leverantör för Carlton förut.. men nu när dom har VB så kan man förhoppningsvis beställa allt från Carltons sortiment utan att behöva köpa enorma massor.. det var därför som lyckan blav total för mig.. :)

2007-07-29 08:28
thecure ahh ska pusha dom lite ;) haha men om du bor i Mel så är det väl dödsdömt att dricka annat än VB? :P

2007-07-29 11:16
thematt, jag antar att du menar olde english i forty-ounce flaskor (ölen, inte cidern) eftersom det här är ett "hiphop"community. I invest my money in gold, like olde english.

2007-07-29 11:42

2007-07-29 12:13
carlton dry hade jag också velat se på bolaget. i övrigt så vill jag att priset för fernet ska sänkas så man har råd att köpa det nån gång
Idag är jag farlig

2007-08-01 15:18
Rino: skiter i vad man ska göra. Carlton Draught och Pure Blonde är så många klasser godare!

2007-08-01 15:31
Moinette Brune, kan jag aldrig tänka mig att dom har

2007-08-01 15:50
Men alltså, Olde English/40's smakar väl skit? Vad jag läst så dricker dom den skiten bara för att det är 7.5% och dom vill bli fucked (och för att det är en jävligt hypad dryck).
Well it ain't no use to sit and wonder why babe, given you don't know by now...

2007-08-01 16:00
Även om jag är för ung för systembolaget så kan jag alltid säga att jag vill ha en öl från Prag som smakade äppel och citron. Det var den godaste ölen jag någonsin har druckit och jag vill ha den här i Sverige lagom till min 20års dag.
whoopzidoo

2007-08-01 18:56
xpertize, jag och en del av mina vänner är överens om att den inte smakar mycket alls. otroligt lättdrucket.