Sluta bita på naglarna?
Jag biter på naglarna, jag vet att det är ofräscht och allt som hör till. Därför undrar jag om ni kan tipsa mig om hur jag kan sluta bita på naglarna, och det hela med självdisciplin fungerar inte för mig.. Ni förstår hela grejen? Jag, vill sluta bita på naglarna - ge mig tips. Whoaiter som knappt kan hålla sin roliga sida kontrollerad, go wild, så länge jag får några få tips från någon.
whoopzidoo
bita på naglarna är bra.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Koncentrerad peppar. Svider nice i såren också.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
varför sluta bita på naglaran?
nyfiken är en snut..
Jag biter fan alltid på naglarna. hmm. värt att sluta?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
börja jobba som vårdbiträde ;) funkar för mig.. man är inte så sugen på att bita efter en dag på jobbet.. även fast man Alcogel:at händerna 100 gånger..
kristella_ F19 Om du fixar det jobbet åt mig så har du löst alla mina problem. :)
whoopzidoo
felicia Det behövs alltid folk inom vården, bara gå och söka ;) man behöver ingen utbildning eller så heller för att bli vårdbiträde. så dra till hemtjänsten i kommunen där du bor och fråga jobb.. ;)
Det finns medel man kan ta på naglanra som smakar illa för folk som har problem med att dom gnager på naglarna. Men tanken på mask i magen borde väll avskräcka dig?
mantis mask i magen??
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
jag slutade genom att sätta plåster på fingrna 1 och 1, när en växt ut så bytte jag plåsterfinger. men det kräver självdiciplin
Felici-JAH I feel you. Har bitit på naglarna så länge jag kan minnas å det är förjävligt. Har testat allt, jobbar även som vårdbiträde men inte fan funkar det.. Tanken av att jag gör det ger mig panik.. men still det funkar inte att sluta. Finns sånt där äckligt medel som man har på naglarna så att man ska låta bli, men psyket ger sig inte. Jag tror att det är mitt sätt att hantera stress å nervösitet.. jag måste va jävligt stressad å nervös, shiie! Men lycka till å om du kommer på ngt så hojta till!!
du faller för ALLT, om du inte står för NÅGOT! "Lovad vare Herren Gud, herren över alla världar, som icke skapade mig till kvinna" - Judarnas morgonbön
Eh, vad ska man annars göra? Sitta med en liten sax och klippa varje finger varsamt eller? Mer homosexuell verksamhet får man väl annonsera efter på Sylvester. Nej, jag skämt å sido. Jag biter också, kanske inte så hygieniskt om man tänker efter ...
gå till apoteket och köp "stop o väx". biter du på naglarna då kommer du garanterat sluta pga smaken.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
kul om du träffar någon kille som vill spexa till det lite romantiskt och börjar suga på dina fingrar efter du kladdat i bajs
Fortsätt bita för glatta livet!
Signatur får rum här
kopiera funkar inte
nej, det där med stopp och väx (som det heter tror jag) fungerade inte alls. efter att tag brydde man sig inte om smaken längre och man bet på för fulla muggar. jag har också bitit sen jag var liten och det är helt galet svårt att sluta. mina naglar är så korta så det börjar blöda när jag biter för mycket.
oj, jag såg nu att ni redan kommit på att det heter stopp och väx ;)
För vissa fungerar stopp och väx, men vissa inte. Det kan vara värt att prova? Jag har bitit på naglarna hela mitt liv, tills jag plötsligt en dag inser att mina naglar har bli hur långa som helst och jag måste KLIPPA dem! Aldrig hänt innan. Insåg ganska snart att jag hade slutat bita på dem.. Fattar inte hur.
Suss då får jag väl hoppas att under kan ske
> Felici-JAH Lättast är om du köper ett medel som du penslar på naglarna som smakar så jävla äckligt att du vill inte bita så länge du penslar naglarna med det. Finns att köpa receptfritt på Apoteket, vet dock inte namnet på varan - fråga en expedit.
åk till skogen / vildmarken i någon vecka :), läger, sommarstuga, whatever :) var ute i en vecka i augusti förra året and it worked like a charm :) man blir så stolt över sina naglar och skäms inte alls för att visa sina skabbiga nerbitna naglar :)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Gör som jag, jag har börjat gå med en nagelknippsare, så när man vill bita så tar man bara upp den istället o klipper så skiter man i att bita, det funkar för mig iaf :)
Jag sluta bita på naglarna för 4-5 månader sedan. Har gjort det i hela mitt liv. Grejen är den att nu får jag klippa naglarna med nagelsax, men de blir så jävla fula och fyrkantiga. Hur fan fixar man fina naglar som kille?
använd nagelknipsare istället, dom är runda i formen.
Rim Ja men kan få aliens i magen. Skräcködlor..
Rim F20 vad snackar du om? det funkar visst. för att du inte klarar det, betyder det inte att det inte funkar.
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Shi, välkommen i klubben.. har bitit på naglarna sen jag fick tänder tror jag.. Morsan dränkte mina fingrar i "stop och väx" när jag var mindre.. men det hjälpte inte..
RMK & Kompaniett / K.I.M.M www.myspace.com/rikardmedk
gör lösnaglar på salong. dyrt men snyggt.. du vill garanterat inte bita bort dem :P
Skaffa något annat att bita på eller ett annat nervöst beteende - summan av lasterna är alltid densamma.
kaaay ett äkta bimboförslag =)
mantis ta det som du vill. älskar mina långa, kvinliga, franskmanikyrerade naglar trots att jag föredrar bekväma skor och låter bli att fnissa åt tråkiga skämt för att vara "gullig" ;)
kaaay F20 Det gjorde jag ett tag, men så fort naglarna försvann så gnagade jag bort dom igen. I'm unstopable!
Hade jag haft pengar så hade jag gjort det igen, men nu är läget inte så..
But it works, oh yes!
whoopzidoo
F.ö är stopp och väx inte beskt nog för en nagelbitare, kom igen.. Vi biter på våra naglar? JÄMT!! Lägg i starkare och beskare grejer..
whoopzidoo
haha skön tråd. fett svårt att sluta bita, palla man klippa o grejer eller vadå?
I'm watchin all of ya because your game is so poor
Man gör det man vill göra...precis som det är med att gå ner i vikt eller sluta röka. Alla dessa produkter som ska "underlätta" eller "hjälpa" är bara skitsnack. Vill du verkligen så slutar du. Simple as that.
Nån målade med osynligt nagellack ska inte ha smakat så gott så han slutade.
> Mellanöl Nagelfil är svaret :-)
"fridlys" ett finger i taget. medan höger pekfingernagel växer ut kan du med gott samvete mumsa på resten, o till slut har du bara ett finger kvar att gnaga på o då e du van vid att inte bita på naglarna ä
ä
tugga på tuggummi så fort du känner sug efter naglarna. vet dock inte om de funkar men så gör jag iaf :p
skaffa överbett...
Haters gon' hate...
tror ja e jävligt trött men skrattade nyss åt kaal's inlägg o de va inte ens roligt :)
Sleep is the cousin of death
Klockan12 P19 Syns det om man har filat naglarna? Vill ju inte att det blir ett par homohänder direkt
Hpnotiq P22 Bevisar inte det här att det nite är så enkelt? Vill man så kan man?
Jag vill sluta bita på naglarna, men fan i det gnager jag än.
Ge mig ett bättre råd än det där, vad gjorde du för att sluta bita på naglarna? Eller.. du kanske aldrig har bitit, och kanske inte förstår att edt inte är så lätt att sluta?
whoopzidoo
hej jag vill ha uppmärksamhet och skapar helst 100 trådar per dag, ~~
r-.-a
äre kefft o bita på naglarna som kille? mina är inte jättefula och jag stör mig inte alls på att jag biter på dom .. bara ett roligt tidsfördriv för mej haha
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
JEJE P-1 Det är ju mer manligt än kvinligt att bita på naglarna
Tänker du mycket huh? Jag har kört stopp&väx ett par perioder och det hjälper provosoriskt men efter några månader är man back on track again. Shit is worse than crack.
jag har lyckats sluta bita på naglarna typ två gånger ordentligt. senast så hade jag långa naglar rätt länge. det enda är att dom är ju så fruktansvärt tunna och sköra när dom väl växt ut och går ofta av hela tiden vilket känns som världens jävla nergång för min del. då blir jag oftast så förbannad att jag tänker "ja men fuck det här, går dom ändå av kan jag lika gärna fortsätta bita". men som sagt, sist så var jag helt fanatisk när det kom till att använda diverse stärkande nagellack som funkade helt okej men efter ett par månader så gick dom av ändå och jag blev förbannad som alla gånger förut. det känns så meningslöst. sen även om jag inte biter på naglarna är jag ju van att t.ex. bita lite på nagelbanden om jag märker att det är ett litet jack i dom istället för att bara låta det vara etc. så naglarna utsätts ju lika mycket av mitt saliv (fan va äckligt detta låter!) som när jag biter på dom även om jag låter bli. så dom fortsätter ju utsättas för vätska som gör dom svaga och sköra. hjälp mig!