I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobbsituation

Övrigt - Blandat

   

2007-07-24 00:01

Jobbsituation

Har jobbat i ett år för min arbetsgivare och av en trevlig anledning bor jag med henne. Hon har nu börjat begära att jag ska vara hemma efter jobbet och spendera tid med henne, samt att jag inte får ha killar på mitt rum (vilket aldrig har hänt!!!), att jag ska hjälpa till fast vi har hushållerska och kock samt sänka min lön rejält så att det jag har kvar efter allt som allt kommer vara 2100 och inte 5000 som innan.

hur säger man på ett schysst och rättvist sätt, nej tack jag är hellre arbetslös ett tag och hittar ett bättre jobb (för alla jobb är bättre utom prostitution)?? Jag har fasta principer, är jävligt svensk när det kommer till konflikter (alltså jag hatar att hamna i dom när jag vet att det kunde undvikits)

Har inget avtal eftersom jag jobbar i utlandet och mitt jobb går under LIberias arbetslagar(där alla papper stämmer iofs) men eftersom jag inte har något kontrakt har jag rätten till att säga upp mig när som.....correct??

Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...