Alkoholfri öl laglig under 18
Jo en utav mina bästa vänner har bestämt sig för att bli redigt full på sin 16 årsdag och han har frågat mig om jag kan fixa fram lite öl eller liknande. Jag sa "självklart, lämna det till mig". Jag planerar att lura honom och köpa alkoholfri öl, så jag undrar om man kan göra det innan man har fyllt 18?
Kan tänkas, men det behöver inte nödvändigtvis vara så
haha, klockrent! har inte världens koll på det där, men det borde väl gå?
tankefoda.wordpress.com 365citat.wordpress.com
Snälla filma det också. "OMG JAG ÄR SÅ JÄVLA FULL NU.. HAHAHA PARTY!!!!!!"
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
klart man kan köpa alkohol fri öl om man är under 18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yun_DI Jag ska försöka, frågan är om han inbillar sig själv tillräckligt mycket för att han inte ska märka kameran/mobilen.
du e ju 18 så e de inga problem att köpa alkoholfri eller e du inte 18? man får nog köpa under 18 när de finns cider me 0,003 alkohol i flaskan på ica typ.
Tycker det är rätt taskigt. Tänk dig själv om någon hade tagit med sig alkoholfri öl till dig när du fyllde år och ville festa
mellanöl P22 Visserligen, men jag menar snubben har nästan aldrig rört en öl förr och vad ska jag säga till hans föräldrar om jag kommer släpande med honom klockan fem på morgonen stupfull? "Jo jag tog med lite öl till festen och han här deckade, men det är chill eller?" Och du håller väll ändå med om att det skulle vara jävligt nice om han blev så där jävla "full" och sen säger man bara "öh du hallå, du vet det är ingen alkohol i ölen"maomakke P25 Ursäkta, men jag har väl aldrig sagt att jag e 18 eller?
bör väl va lika olagligt som chokladcigarreter..
cry me a river! --> thcrew
joda chokladcigaretter borde iofs vara olagliga...det är rutten jävla marknadsföring av riktiga cigaretter som riktar sig mot barn.
alkoholfri öl e som att köpa cola? de finns ju inge alkohol i
jag fick inte köpa alhoholfri öl på systemet när jag var 16-17 bast
OnkelPi P0 Fixar inte du spriten, gör någon annan det. Då är det lika bra att du fixar det så han inte får i sig hb eller annat skit. Sen tvingar du inte i han drickan utan han dricker själv för att han vill det.
Va lite decent förövrigt.. börja med att låta han dricka 5-6 lättöl, sen säger du som det är och ger han riktig öl :)
mellanöl P25 nej, inte den här gången, det kommer bara tre pers förutom jag och han och vi har slutit avtal och skit.joda det har jag faktiskt tänkt på, men den tänker jag vänta med tills efter dom har sett "alkohol fri öl" på burkarna.
Det finns ju rätt fina alkoholfria öler som inte smakar bara vatten med... Dina äldre bekanta borde väl gilla tanken på att du dricker alkoholfritt? (sen om du inte gör det behöver ju inte de veta) och därför bli villigare "att köpa ut" fast alkoholfritt... Iofs brukar man få köpa annat alkohofritt som tonåring. Sen får du väl se tilll att hälla upp ölen åt honom i glas så han aldrig ser flaskan/burken =P F.ö. är idén helt jävla klockren!
"Even so, there's no excuse for putting pineapple on pizza."
d e rätt taskig hit o rätt taskigt dit.. wääää wäääääääää.. fan.. drick nåra mellanöl
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
det är som att ge en hora herpes...
Ja'da!
haha..vad skönt, sådär placebo-effekt :) har själv funtat på att bjuda ett par minderåriga på alkoholfri öl som ett experiment... det där med åldersgräns vet jag faktsikt inte...vet att min syster inte fick köpa alkoholfri cider eller liknande på systemet när hon var 18 eller 19...men hon lyckades övertala dem iaf haha
Delam tange barat
Redaktionen
2007-07-22 03:19
Alltså om du ska göra så så bör du ha en platta vanlig bärs också, annars är du ju fan den sämsta polarn man kan tänka sig.. ärligt tatat..
namaste
OnkelPi P0 Är du pantad eller? hade blivit så jäävla lack om någon hade sabbat min födelsedag sådär, och som ålderpåleONE sa, du borde för fan ta med en platte bärs också om du ska ge han alkoholfri öl, annars är du verkligen den SÄMSTA polaren.
Upp i snoken ska det!
Jag vet inte hur pantad man måste vara gå på det för det första man gör när man innan man öppnar en öl man fått/hittat/snott/köpt är väl att kolla alkoholhalten.
FREE Ayatolla.
Det bästa vore ju naturligtvis att köpa öl på flaska och byta ut etiketten med hjälp av ånga.
FREE Ayatolla.
Låter som en sjukt rolig idé. Om man tycker det är taskigt att lura en 16-åring att dricka alkoholfritt istället för riktig öl tar man fylla på alldeles för stort allvar... :)
Urbanized Konfusion ute nu! http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats
- OnkelPi Att köpa alkoholfri öl som present till en 16åring känns bara fel. ha ett rejält party när han fyller 18 istället än att ha smygfyllor hitochdit i ren fjortisanda. Jag menar liksom, varför ska du ens köpa alkoholfritt? Känns som att du är nyfiken på om han kommer säga "Ooiijsch, vaa.. *hick* jaahh é full nu aschåå ", vilket lär tyda på omogenhet hos både dej och 16åringen det ska inhandlas till.
hahaha fan va roligt :D FILMA FILMA säger jag bara :)
2.25 öl får man juh köpa när man e under 18.
chelsea "ni vet att det är fullt normalt att bli "lullig" på alkoholfri öl?" Förklara..
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Finns ju ett Kenny vs. Spenny avsnitt om alkofri öl, de skulle dricka så många som möjligt. Han som brukar fuska/gå runt reglerna hade köpt alkoholfri öl istället för 'riktig' öl och sen bytt ut etiketterna och kartongen han köpte dem i. På min kompis nollning för ca. 10 månader sen så hade 2orna ordnat party med sprit fast de hade tömt flaskorna på spriten och hällt i vatten för att se ifall någon skulle spela full... Vilket några gjorde :/
Visserligen, men jag menar snubben har nästan aldrig rört en öl förr och vad ska jag säga till hans föräldrar om jag kommer släpande med honom klockan fem på morgonen stupfull? "Jo jag tog med lite öl till festen och han här deckade, men det är chill eller?" jag gillar att du hävdar att du vill ge han alkoholfri öl för att skona honom från skäll från hans föräldrar på bakfyllan... och inte för att du vill jävlar med stackarn!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
kokkuli P21 Jag har självklart tänkt på det, vilket står skrivet ovan. Men jag tänker vänta lite, mest som en kul grej. Sen är det ju upp till var och en att tycka att det är nice eller inte, frågan var ju om man fick köpa alkohol fritt på konsum eller ica när man är under arton. Mina kontakter tar jävligt mycket cash för att langa. Det vore bättre om jag kunde skära ned på kostnaderna lite.
2.25 öl får man juh köpa när man e under 18. haha lite OT, men jag fick INTE köpa lättöl och var över 18. skulle köpa 2 jävla burkar åt farsan till maten och tog inte med legget när jag drog till kiosken. Men kärringen vägrade sälja utan att se leg hur mkt jag än förklarade att man inte behövde nåt för lättöl..
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
är det inte 16-års gräns på 2,25 öl?
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Rhetoric P22 Jo enligt svensk lag, men butikerna kan sätta sina egna regler för åldersgränser på lättöl.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
länge leve placebo-effekten!
chelsea Så du menar att man kan hamna i ett partyhumör även utan sprit? Ja, det är sant, men man blir fan inte "lullig" av alkoholfri öl, precis som att man inte blir "lullig" av cola eller vatten.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25
Ord.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
köp carlsbergs alkohol fria öl, ser exakt ut som vanlig carlsberg på glasflaska och inte lättöl alltå, utan alkoholfri
jag får känslan att du i själva verket vill ha alkoholfri öl för dig själv men vågar inte bli nekad så du frågar här om det är 18 års gräns.
chelsea Det är väl inte särskilt mycket att tro något om?
chelsea Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag vet att man kan hamna på ett festligt och glatt humör även om man inte dricker någon alkohol, och det är väl det du verkar mena. Vad är det jag inte har någon aning om? Till trådskaparen: Ja, du får köpa alkoholfri öl helt fritt om inte personalen på ditt lokala ica är dumma.
nån som kört samma trick på chelsea som trådskaparen vill, fast omvänt kanske?
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
2.25 cider fick ja ut på Tempo, men ej ica för två är sen! beror precis på ägaren! One!
http://www.myspace.com/micman123
De borde du ju få göra, Man får ju köpa 0,7 Cider på Lidl iaf, Man får väl köpa allt så länge de e unfer 2 % eller ?
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
Köp flaskor och byt ut etiketten som någon sa.. det blir skitbra det här. Synd att vi aldrig kommer få se det på film.
jepp du kan köpa alkoholfri på systemet har jag för mig. busigt trick dock hehe
fortsättning följer.
lättöl för 5åringar köpa om de känner för att.
om butiken tillåter det såklart, men det är tillåtet att sälja enligt svensk lag.
kommer du måste hälla upp i ett ölglas åt honom varje gång han ska ha en bärs då eller? :P
"life's a garden, dig it."
du måste berätta hur det gick sen, och för guds skull, ta med dig vanlig öl också, med alkohol i alltså, snubben fyller ju år!
Köp 6 stycken alkohlfria, se hur experimentet går. Sen förklarar du för han att han har varit med om årets blåsning, och sen skålar ni med riktig jävla öl. Man kan ju inte stå där med endast alkoholfri. Tänk om han märker det efter första ölen och sen är hans födelsedag pajad. Inte svinkul :P
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin