I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Poliser i vit uniform?

Övrigt - Blandat

2007-07-21 09:08

Poliser i vit uniform?

jo fan som rubriken é bara en snabb fråga jag sökte på google men fick inga relevanta resultat det va ju inte så att jag var jätte nogrann heller kanske ....

frågan lyder KORT och gott....

Vad är det för slags polisman som bär en VIT polis unniform, asså har han något speciellt område han ansvarar för ?

~~ when you wasn't famous... ~~

2007-07-21 10:42
ordningsvakter brukar tralla runt i vit skjorta, kan du ha misstagit en sådan för en polis?

2007-07-21 13:38
Jaefa - Om det finns skulle det möjligtvis kunna vara någon form av högtidsdräkt.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-21 14:17
it's a gay police marriage! cute.

har aldrig sett poliser i vita uniformer. om det finns är det orättvist att dom ska få kamouflera sig på det viset.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-07-21 14:21
Det är nog höga polismän, t.ex. länspolismästaren brukar ha det. Sen om du kommer ihåg när Anna Lindh blev mördad, på presskonferenserna brukade han som var chef för utredningen ha vit skjorta med gradbeteckning på axlarna...

2007-07-22 11:45
nej jag jobbar som tidningsutdelare :$ och så stod "polisen" ute i en vit uniform asså typ skjorta med sveriges polis logo i form av en pin på bröstet samt två korsade svärd/kulsprutor tror ni vet vilken jag mena, det va den "vanliga" polis grejen man ser på vanliga poliser på axlarna hade han med så sa jag i stil med godmorgon konstapeln han svarar arg det va länge sedan jag va någon JÄVLA konstapel .... 

därav frågan va denna man kan syssla med... sjö-polis låter rätt troligt ... 

2007-07-22 11:53
Varför i hela friden sa du "god morgon konstapeln"?

"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-07-22 11:54
albin P22

varför inte?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2007-07-22 11:59

så här va det, jag ska få mina tidningar klockan 5 och sluta klockan 6, ibland är det strul med företaget VTD som lämnar vidare tidningar till mig det hände 3 gånger på en vecka, snubben hade kommit hem till mig INNAN den här tredje gången och sagt att det va mitt fel bla bla bla . så hänvisade jag han till min arbetsledare och han svara snabbt med att han redan ringt dit.

dagen efter kommer tidningarna försent IGEN men jag går ändå min vanliga runda i mitt vanliga tempo så ser jag helt plötsligt att det står en polis i vit unniform utanför vid sin grind (samma man utan att jag visste det, tills nu då) och håller armarna i kors så som dom brukar o biffa upp sig då säger jag snabbt godmorgon konstapeln, så svarar han det va länge sen jag var någon jävla konstapel, och vi började "tjafsa" lite så jag ringde till min arbetsledare senare samma dag och frågade om någon hade ringt, och nej det va det inte ... det sissta gubbhoran sa va snorunge haha

2007-07-22 12:34
Misery_chick

För att femtiotalet är över sedan länge?

Jafea

Jag förstod inte.
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25

2007-07-22 12:47
konstapel det va mer en pik mannen, lite ironi som att jag kallar min flickvän dam och mamma mor... uträttat... ?

läs lungt och fint o sen så skriver du va du inte förstår tror iaf att jag har förklarat mig rätt bra :P

2007-07-22 13:04
albin, din mamma levde uppenbarligen inte i nutid när hon döpte dig tilla Albin för 22år sen, så vad är dealen? .D

2007-07-22 13:10
albin P22

det är ju enbart asballt att använda gamla härliga ord som konstapeln.

2007-07-22 13:11
jag tilltalar alltid poliser som kollegor.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-07-22 13:12
ooh mammadissar...det här kan inte va hälsosamt...

ser han ungefär ut som en engelsk polis eller?
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2007-07-22 13:16

varför tilltalar man ens snutar? vad vill man dom?

2007-07-22 13:17
varför skulle man inte kunna säga godmorgon till någon man möter bara för att det är en polis?
alla hatar inte poliser.

2007-07-22 13:19
hälsar du god morgon till alla du träffar? eller hur menar du?
man tilltalar väll dom man känner? elelr springer du runt som en jävla yr höna å morsar alla på mornarna? för mkt SSRI? för lite vänner? plz do tell.

2007-07-22 13:22
psk P25

nej gud nej jag hälsar inte på folk jag inte känner,  jag talade inte för mig själv där för fem öre.
jag tycker bara att om en person är på gott humör och vill dra iväg ett godmorgon till nån han möter på vägen så är det väl inget fel med det.

"lelr springer du runt som en jävla yr höna å morsar alla på mornarna? för mkt SSRI? för lite vänner? "

vad otrevlig du är.

2007-07-22 13:26
Fan vad tragiskt med folk som identifierar sig genom sina jobb... Har ICA speciell uniform för bröllop med eller?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-22 13:34
Don´t you go talking bout my mama now.

2007-07-22 16:31
kul att ni håller er till samtalsämnet göbbar

2007-07-22 18:04
In the navy... då blir maten riktigt bra!
cry me a river!
--> thcrew

2007-07-31 23:47

Skicka       man kan fan börja undra...
Henkish a.K.a ProNooB.

2007-07-31 23:48

kleton   **

Henkish a.K.a ProNooB.

2007-08-01 01:21
Tulltjänstemän går runt i vitt, de tillhör ju Polisen, kanske någon sådan du sett?