Tänk dig den värsta smärta man kan uppleva, 24 timmar i sträck!
Vilken musik skulle du vilja lyssna på då? Jag ska föda barn om typ tre veckor och håller just nu på att bränna skivor att ta med till förlossningen. Vi försöker att bredda utbudet lite så att vi både har med upplyftande musik som man känner sig stärkt av och soft avslappnande musik, samt lite mer aggresiv musik för man vet ju inte vad man tycker sig vilja ha när det väl gäller.. Kom gärna med tips och spellistor
Tar du min mat, så äter jag din hand.
Jag har inga tips. Men vill bara säga grattis. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Jag skulle nog lyssnat på Slayer. För att få upp peppen liksom. Grattis också
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D
kan inte heller direkt ge dig några bra tips... men som sagt Grattis! hur lång tid tar en förlossning normalt om det är första barnet?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Metallica
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
Queen
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
beror väl mest på vad du lyssnar på för musik..men kanske..Rah digga? Dilated ppl....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Min chompiz fick sin lilla knodd i förrgår, två timmar och tio minuters krystvärkar klarade hon sig undan med. Se till att suga i dig lite (läs: mycket) lustgas så spelar smärtan ingen större roll var hennes tips :)
en förlossning tar i snitt12-18 timmar om det är första gången har man otur blir det längre, har man tur blir det kortare.. Conspicuous: Man blir alltid så glad när man hör folk som fixar det på typ två timmar! Men det är ju lika bra att förutsätta det värsta så kanske man blir positivt överraskad. Jag ska ha allt! Lustgas och rygggrejs och elchocker, you name it!
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
Ja skulle dra på gangstarr we got gunz på repeat!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
Shevi, om du ska till länssjukhuset ryhov så kan du slappna av för dom har väl väl typ en av dom bästa sjukhusvården i sverige.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Grattis! Du måste iallafall ha med Fetus med Nas.
Shevi Jo, det är kanske lika bra att förvänta sig det värsta, hennes kiddo var 55 cm lång och vägde nästan fem kilo, en riktigt bastant liten sak :) första bebisen också dessutom, hon hade mardrömmar om sin förlossning en månad innan, och nu blev hon igångsatt tre veckor för tidigt eftersom han var så stor. lycka till och grattis!
Static-x's plattor funkar om du vill ha lite hårdare musik :) de får ni lära bebisen lyssna på också, så den får höra lite riktig musik ;)
Jag har 3 perfekta låtar, Sean Kingston - Beautiful Girls Aqua - Cartoon Heroes Laura/Oh Laura - Release Me kör dom!
Release me-låten har jag faktiskt tänkt att jag måste ha, grymt passande till en förlossning.. Conspicuous: Ja, jäklar! Nästan fem kilo? Det är ju verkligen det värsta tänkbara.. (bortsett från att nåt går snett såklart, det är ju det absolut värsta som kan hända)
Faraon: Jag ska föda på Värnamo sjukhus, fast dom har bra rykte dom med..
Shevi Grattis !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tack :)
Hock : Who Got Gunz, heter låten. Förövrigt en riktigt fet låt!
At the gates of Eternity...
Själv inne i en Deftonesperiod, så något med dem kanske? APC har en del fina låtar... Fast fan, tror du verkligen du kommer vilja lyssna på musik? Annars är det väl kanske trevligt med någon glad musik om man ska lämna dem här banden som har lite styrka i sig.
Vi körde en platta med en massa reggae-låtar då frugan födde första gången. Barnet kom ut till "No woman no cry" med marley. Lugnande musik med skönt gung. Lycka till!
Ja, reggae känns ju lagom rytmiskt och avslappnande..
Jag tror absolut att jag kommer att vilja lyssna på musik! Annars blir det ju alldeles tyst, man måste ju hitta nån rytm i smärtan tänker jag..
våldasamt hårt rock, hemskt hård..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
hade kickat klassisk musik... eller metallica :)
We call them winerbrods.
o grattis.
We call them winerbrods.
Min chompiz fick sin lilla knodd i förrgår, två timmar och tio minuters krystvärkar klarade hon sig undan med. Fast två timmars krystvärkar låter långt, dom brukar ju snitta efter en timme? Eller ha extrem koll. Krystvärkar ska man i regel bara ha under en kort period, det är latens och den aktiva fasen som brukar ta längre tid. Shevi Jag börjar också bli nervös nu..hur fan ska jag få ut den här klumpen! Finns det ångervecka? ;)
the postal service är lugnande och väääldigt bra.
Anima Sola
DJ Assault!
Jag har faktiskt inte tänkt på klassisk musik, men det är verkligen en poäng i det.. Måste lyssna in lite. Babyphat: Visst är det nervöst, men ärligt man blir ganska "fed up" på att behöva en lyftkran för att vända på sig i sängen typ, så jag börjar känna mig ganska laddad nu. Det är ungefär som "ner kommer man alltid" Den måste ju ut på nåt sätt :) Jag längtar verkligen inte efter att föda barn, men jag längtar efter att det är klart...
Prova lite enya och insane clown possé! Gratti förresten:)
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Nått med ös i och ingen jävla hiphop, om du lyssnar på hiphop kan jag ge mig fan på att ungen föds missbildad med downs syndrom och andra hemskheter
_babyphat F24 bebben tittade ut två timmar efter att vattnet gick, och hon hade endast tio minuters krystvärkar. :)
Lyricist
2007-07-22 19:10
hahaha så du har tänkt ligga där och ba "ååh vad skönt med ljuv musik.....NEEEEJ nu har jag skitont.. kom igen Kalle, zappa till låt nummer 17 för det är en Slipknotlåt... skynda dig då innan det går över!!½½½!!!"
jag har ingen som helst erfarenhet av barnafödandet och kommer nog inte ha det än på..någonsin. men ja hade nog velat ha irriterande musik. så att man bara vil lfå ut ungen och slippa musiken. annars fungerar nog reggae ganska bra.
ROCKY SOUNDTRACKET
Tick Tack är inte moroten Orange. >.<
ta någon musik du vill att ungen ska gilla så han/hon får ett bra första intryck med musik!
SKU - SKU - SKULASON!
Eye of the tiger!^_^ grattis:p
Meep meep
Rage Against The Machine när du känner att du måste krysta som fan. Sen så tycker jag reggae låter fin fint när du håller om honnom/henne. Kanske Could You be Loved med Bobban ? Naturligtvis Hjärtliga Gratulationer från EMcM!
Våld lossar inga skruvar!
Grattis :)!
SunShine Reggae!.
Mobb Depp - Shook Ones pt2! För det är den bästa.
You already know, den e on lean!
du får så mycket lustgas att du ändå inte kommer minnas låtarna
Greenline/Uffline
Jag önskar dig lycka till, och det du har att se fram emot är att när smärtan är över så har du en ny liten färsking i din famn. Bränn ut Rammsteins album, ta albumet Mutter, passande för studen =)
whoopzidoo
Folk uppfattar smärta olika.
whoopzidoo
LL Cool J - Mama Said Knock You Out
non phixion - futurama (hela skivan)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech