Fördelar och nackdelar av att bo i Köpenhamn
Hej! Jag undrar om det finns någon här som bor eller har bott i Köpenhamn? Vad finns det för för och nackdelar av att bo där, till skillnad från Sverige? Hur lätt/svårt är det att få tag på en lägenhet? Är det dyrt? Var ska man bo? Vilken stadsdel? Och ja... Alla googlenördar . Innan det går för er och ni faller i koma så är det inte info jag söker, utan mer erfarenheter av någon/några som man sedan kan ställa frågor till. Om ni ska jiddra om Google så kan ni hålla er ifrån tråden. Skrik ut det från fönstret där hemma istället. Tack! :D
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Mer fördelar än nackdelar iallafall! Nära till allt:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jo klart. :) Hehe. Bor ju praktist taget i Köpenhamn. Eller ja... har 20 minuter i resetid där ;)
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie -Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.
Haha, din trötthet på folk som har "Google" som svar på allt, är helt fantastiskt kul. PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Folk jag känner säger att det är dyrt att hitta lägenhet i köpenhamn, centralt alltså, men så är det i alla storstäder.. dock kan du hitta billigare studentlägenheter/rum osv:) bara hålla ögonen öppna ffs:) lycka till:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hela köpenhamn är soft. Men om du gillar möllan så tror jag att norrebro är nåt för dig.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Soulable hehe :) Jag hatar Googlevrålare :) Ess jo klart att det är ;) Men jag söker inte studentlägenheter med tanke på att jag+make+kommande familj måste då få plats där ;) Ska hålla ögonen öppna, men vill gärna veta av folk här som vet också :D vi är ju i Köpenhamn då och då, men det betyder inte att vi vet. haha :) vi shoppar istället ;) och idag när jag såg hur många modetidningar dom hade i en liten 7 eleven butik så bestämde vi oss för att kanske flytta dit. hahaha. helt sjukt jag vet. :)
Yun_DI Jo klart att hela staden är soft, men det finns ju alltid speciella ställen, du vet ;) Hm... Bior på Rosnegård nu, har växt upp här och tröttnat, plus att jag inte vill ha ungar som växer upp på ett ställe som Möllan.
jennie: Åhh knodd på G? när kommer den? Hahahaa lycka till, fan vad jag blir sugen på att skaffa kids med, så jävla söta! Aja, men det borde ju inte vara så svårt om båda har en reko inkomst.:) jag skulle iallafall lätt flytta till köpenhamn, sjukt vacker stad och trevliga människor!
Jag har en vän som mer än gärna blir av med sin lägenhet i de centralare delarna av Köpenhamn. En Bostadsrätt då, en stor på 80+(?) är inte helt säker på det... Men om du är intresserad av det kan du ju höra av dig... Och ett jävligt stort + är att en starköl kostar 2 danska kronor på Netto.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
har hört att standarden på bostäder i köpenhamn överlag är rätt mycket sämre än i sverige... annars är jag väldigt intresserad av att få veta mer konkret info om cph jag med, överväger att flytta dit om något år
Akta dig för 2 uteliggare som är tvillingar i vildvuxet skägg, dom är ruttna..
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Ess haha inte än, inte än, men det är uppe på tapeten. Blir det automatiskt efter 5 år tillsammans I guess... :) Nja reko inkomst vet jag inte, men jobb är inte så svårt att hitta där. :) RandomHero just nu har vi iofs inte råd att köpa lägenhet tyvärr. :/ Men det vore så jävla skönt! Vet du vad den går på?
Annars är Sala trevligt. Speciellt på sommaren! Bara som ett backup alternativ ifall Köpenhamn skulle gå i baklås! PZ
"Who the motherfuckin' bawse?"
Demento jo jag har med hört det där! Hm.. undra om det är så med på nyare lägenheter? Just det RandomsHero... jag dricker inte öl :p
Alltså norrebro är väl mer möllan-style på det sättet att båda har/tidigare haft en arbetarklass-stämpel men att det numera flyttar in massa vänsterhipsters och fredrik strage-typer för att det är "inne".
Jag har iaf fått intrycket av att det är så, kan ha fel. hehe
Jennie-is-back Runt 2,5 miljö där runt tror jag... Inte alls säker som sagt... Men Mellan 1,5-2,5 har jag för mig... kanske? Sek.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Souleable Sala är inte ett alternativ. Stannar hellre i malmö ;) Yun_DI eeeew!! Fredrick Starge! Nu har du skrämt bort mig :p RandomHero hahaha min man sa "Randomhero. Han är bajare tror jag, det är bra!" hahaha
RandomHero hehe ok. :D blev så sugen, men har fan inte råd med en lägenhet.
Jennie-Is-Back Din Karl har alldeles rätt. Vet inte hur det är med lån och sånt där, fan ingen ur arbetar/lägre medelklassen har väl råd att hosta upp 2,5 mille sådär ur fickan...? Men vet inte hur det är säkert med den, men jag tror att den finns kvar, du kan ju höra av dig om det blir aktuellt...
RandomHero nu blev han glad. haha :) jadu... det är väl ingen, vad jag vet som har råd med det sådär bara ja. Ingen vanlig arbetare iallfall. Tyvärr så tror jag inte att det blir aktuellt, men tack så jättemycket. Jättesnällt av dig, verkligen. Är det någon som vet hur poliser har det där? är det mycket värre än här? fan vad lite man vet egentligen.
Jag hade med stor sannolikhet flyttat dit om det inte vore så jävla dyrt att bo där. Men också att det hade blivit dyrare för mig, eftersom jag har vänner och släkt här i Skåne, så hade jag säkert pendlat över flera dagar i veckan. Vilket hade kostat mig ca 1800 kronor extra, för Öresundskortet.
At the gates of Eternity...
Just det, glömde att tillägga, vet inte om någon har sagt det redan i tråden. Men lägenheterna är verkligen ruttna i Köpenhamn alltså, allt är så gammalt. Självklart inte om du har pengar, men standarden är långt ifrån den svenska.
At the gates of Eternity...
BC hehe tänker iofs på samma sak. mamma... Måste ju träffa henne OFTA! Hon åkte ner till Syrien idag, och jag dör av saknad, redan. Hur ska jag göra om jag flyttar till Köpenhamn då? det är det jag tänker på som fan. Måste köpa Bropass då. :/ Man kan ju säkert hitta guldkorn. Vi har liksom inte panik över att flytta, utan när man väl har samlat info och börjar leta så ska man ta god tid på sig. Då kanske man hittar något bra :D Men ja. Lägenheterna här är betydligt bättre, enligt alla i princip.
öpp.
en fördel är att du har nära till
tasmanska djävular , dom finns faktiskt på zoo:et i Köpenhamn. coolare djur får man leta efter.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
jag kan inte dra till ett zoo :/
why is that?
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
är allergisk mot pälsdjur och vissa fjäderdjur.