I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Malaga, Spanien!

Övrigt - Blandat

2007-07-17 22:56

Malaga, Spanien!

Ska ner till Malaga, Spanien nu i september för att se hur det är.
Har polare som bor där och säger att det är ganska lätt att hitta jobb inom teleförsäljning osv för svenskar.

jag har jobbat med kundsupport i 1 år nu, och har erfarenhet inom både restaurang jobb och datorer.

Någon mer som bor/bott där? vad ska man och vad ska man inte göra i Malaga?

langa allt intressant som kan vara bra o veta om stället!

Tack för svar!

Vila i frid Pontus holmström 1986-2006! saknad..

2007-07-17 23:23
sov en natt på gatan där en gång.. det enda jag vet är att man inte får sova innuti bussstationen men utanför med bumsen.. hittade ingenstas man kunde gå att ta en bärs på natten vilket jag tyckte var märkligt..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 23:36
hehe, känner igen mig i det.

fast i sthlm för en vecka sen! helt fast o blev robbad utanför av fittiga luffare..

var det varmt då? vilken tid på året? mycket folk ute?
Vila i frid Pontus holmström 1986-2006! saknad..

2007-07-18 00:35
ohhhh shiet ti malaga å fulsælja ... d funkar det!!

2007-07-19 02:46
Jag har bott där, stället jag jobbade på var hyffsat lätt att fixa, dom har ny chef där nere nu men han är tydligen rätt soft ändå.
jävligt varmt, jävligt varmt. inte lika mycket folk ute nu eftersom dom införde samma tråkiga som i sverige alkhollag som sa att man inte fick supa utomhus.. men det är mycket folk som fan ute på krogarna om du menar på det sättet.

plus att det är nära till granada där dom har sjuka uteställen, industrial copera!! http://www.youtube.com/watch?v=L8Z6tWqLLLI
tungt ställe, klockan står förvrigt jäm på 23.55. man tror att man inte ska luras men det gör man
MeckGyver

2007-07-19 02:52
ludvolymen där inne glömde jag varna om om du har det minst akänsliga hörsel. vi skrek bokstavligt talat till varann efter att vi hade stått längst fram.

jag skulle rulla en cigg och satte mig framför högtalaren ca 2 meter och basen gjorde så rizzlat vek sig!
MeckGyver

2007-07-19 13:25
dom har ett torg i centrala malaga kommer inte ihåg va det heter. men där sammlas hundratals ungdomar varje helg och festar å umgås. Dom säljer öl eller sprit+sprite i enliters plastglas för en euro, bara att softa runt. finns en hel del pubbar och liknande där också, en shotbar som jag inte minns så mkt från
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-19 15:07
SeanSebastian_ P19: ja jo det var varmt och så, blev jävligt vått i gräset jag låg på under natten bara.. var tydligen ett par som försökte ta våra grejer men min polare flög upp med fällkniv och de drog, hehe! jag sov rakt igenom det.. var inte så mycket folk det var vi och massa heroinister och alkisar typ.. hehe! var nån spanjor där som också skulle med nån uss, han vi drog och letade bärs med men ingen lycka på den fronten..

vadhändish: fan missade det stället när jag var i granada nu för ett par veckor sen.. var bara på massa halvsjyssta ställen..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-20 12:12
har bott i fuengirola som ligger utanför Malaga och det var lite väl mkt svenskar. pratade m en svensk som jobbade på ngt teleföretag i malaga och han sa att det är ganska svårt om man inte kan lite spanska eftersom de inte är lika turistinriktade som de mindre städerna.
marbella HATAR jag, dåliga stränder och bara en massa snobabr men gillar man det så..dock lite svårare med jobb.

malaga är en ganska stor stad och det bor mkt folk där så det finns ganska mkt att göra.

skulle dock rekommendera dig Benalmadena att bo i, där är det underbara långa stränder, gryyymt uteliv och inte allt för dyrt som i marbella...man kan ju bo i benalmadena ist för malaga om man jobbar i malaga...går tåg.

2007-07-20 12:14
kolla förresten in jobb på

http://surinenglish.com
och
sydkusten.se

de söker alltid efter folk m restaurang/bar erfarenhet, dock brukar de vilja att man kan lite spanska innan. lättast att söka på plats.

2007-07-20 21:25
dom har ett torg i centrala malaga kommer inte ihåg va det heter. men där sammlas hundratals ungdomar varje helg och festar å umgås. Dom säljer öl eller sprit+sprite i enliters plastglas för en euro, bara att softa runt. finns en hel del pubbar och liknande där också, en shotbar som jag inte minns så mkt från

Plaza de la merced heter det.

men som sagt så alkohollagen och någon annan antagligen har gjort att det inte är nå folk alls länger ute där.. det va så jävla soft i början tills lagen kom.. sjuka bilköer blev det men va fan

Joel5317735: aa jävlar då misasde du nått, det va sjukt ställe faktiskt. riktigt grymt
MeckGyver