I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vandrarhem eller hotell i Sthlm

Övrigt - Blandat

2007-07-17 22:36

Vandrarhem eller hotell i Sthlm

Tjena jag planerar en liten trip med damen min till sveriges baksida, där ska vi övernatta 1/2 dagar och jag söker billigt bra boende rätt centralt inte i typ en förort 3 mil från city, ja ni förstår...

i stan ska framförallt hon handla kläder osv, undrar om det finns softa ställen att käka på, hon äter la det mesta i princip och ja lite almäna turist tips bara för två Göteborgare...

Mvh :)

~~ when you wasn't famous... ~~

2007-07-17 22:41

2007-07-17 22:45
du gjorde det allt lätt för dig mellanöl :) haha

snälla skriv lite o DISKUTERA, det som är så underskattat

2007-07-17 22:48
Står ju om vandrarhem och hotell där.

TURIST & HOTELL Visst kan man bo bra i Stockholm utan att bli fullkomligt ruinerad. Gör som Robert Ellis och Jason Blunck från Texas - ta in på vandrarhem. 
Här är vandrarhemmen du ska ha koll på

2007-07-17 22:50
lägg av nu haha har DU bott på något av hotellen känner du NÅGON som bott på NÅGOT bra ställe... palla sitta o vraka bland 100 000 tals places att bo på

2007-07-17 23:03
Låt mig då vara den första Stockholmaren som säger såhär: stick, niGötlaborgare är inte välkomna här! Stockholm åt Stockholmarna!
Jag är bra - du är dålig.

2007-07-17 23:08
haha ! förena stockholm med finland :) nej men allvar va lite gästvänliga vafan

2007-07-17 23:45
kolla inn vandrarhemmet i zinken

2007-07-17 23:59
Sveriges baksida? Pöh.

Nåväl. "Matställen" har jag inte så mycket koll på, tyvärr...Vet ju inte heller vilken prisklass det rör sig om så. Men mitt favoritsushiställe är nog Rapongi på Fridhemsplan. God sushi, bra personal och fräsch inredning. (Hattori Sushi Devil vid Rådmansgatan har jag själv fått rekomenderat till mig av okänt antal människor så är ni för sushi kan det nog inte heller vara så fel...)

Fikaställen/(lätt)lunchställen har jag gott om däremot:

Vid Stureplan finns Baresso. Övervåningen är stilren och där sitter oftast medelålders människor, men vill ni ha det allmänt mysigt så gå en trappa ner där yngre människor brukar dras. Där är det orientalisk inredning och massor med kuddar och grejer :) Bra priser, bra utbud (lunchmat, mackor, sallad, bakelser osv.) och trevlig personal.

Om ni är förbi Stockholms Södra (Medborgarplatsen, Skanstull) så finns det ett flertal bra ställen att sitta på för alla åldersgrupper och stilar. String rekommenderar jag varmt, men gå helst dit på kvällen/eftermiddagen då man slipper alla "hippa" mammor med sina barnvagnar. På kvällarna är det skön stämning med blandning av alla möjliga människor och ljudnivän är låg. Priserna är riktigt, riktigt bra på både mat och dryck och personalen är sjukt trevlig. Men. Detta är tyvärr inget ställe man bara snubblar över, även om det är lätt att hitta dit...Så ha adressen på en lapp om det låter intressant! (Se hemsida.) Andra caféen som finns mellan Skanstull och medborgarplatsen är Coffee samt Cozy. Dock så kan somliga uppfatta dessa som stela och personligen tycker jag inte att de har något annat positivt förrutom att de har riktigt gott kaffe...

Sen till ett café som ligger mellan Rådmansgatan och Hötorget: Café 60 (som då ligger på Sveavägen 60). Här är jag stammis pga två anledningar: härlig personal samt bra öppettider (öppet till 02.00 fre-lör, annars till 00.00)! Ultimata chillplatsen på kvällar och nätter då man inte känner för att festa. Priserna är som de flesta andra caféns, urvalet är bra men kaffet är inte det bästa...Dock har de 136 olika tésorter. :)

Det var allt för mig, lämnar det andra till de Stockholmare som är bättre på annat :)
Delam tange barat

2007-07-18 00:00
kan tipsa om att käka lunch i kungshallen vid hötorget, brukar dock vara ganska mkt folk där, men det är najs, finns massvis med resturanger så alla kan äta vad dom vill och sedan sitta ihop och avnjuta detta!
Skivsamlare

2007-07-18 00:20

Om ni ändå traskar runt i området kring string så ska ni passa på att ta en glass på Ahs glassbar som ligger vid nytorget.
Längre ner på gatan (skånegatan?) ligger Pet Sounds Bar som är bra (dom har choklad-stout). En klassiker är också Sneakers'N'Stuff som ligger på skåne gatan.

Hmm, insåg precis att du frågade om matställen... postar ändå

fair enough..

2007-07-18 00:23
undvik den nedre delen av drottninggatan. seriöst. jag förstår inte alla dessa jävla turister som flockas där. finns absolut INGENTING där.

nice shopping får ni på awesome rags (PUB), götgatsbacken, åhlens city, grandpa (finns både på söder och kungsholmen) och äh lite överallt.

kungshallarna är sjukt tråkigt, känns som en stressig skolmatsal.. generellt tycker jag dom flesta matställena runt hötorget/centralen är väldigt tråkiga. sök er bort från de stora stråken i city för nice käk! mitt lunchfavoriter (i vasastan bör väl sägas..) är 11350 på sveavägen (mitt emot handels), fiesta deli på upplandsgatan (ett kvarter mot city från odengatan) och corner på kungsstensgatan hörnet luntmakargatan. och om det är fint väder, köpa färdigt på gooh! (finns lite överallt) och sätta sig i nån park.

tips på boende: hotell vanadis, ligger mysigt till i vanadislunden, inte mitt i city men nära till och ok priser. (det är en tuff klubb där på torsdagarna också..)

"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Manager

2007-07-18 00:25
Är det nu alla ska briljera med sina alternativa stockholmkunskaper?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-07-18 02:11
du kunde bott hos mig om du vart 18 till max 25 tyvärr är du 40 plus och det är ganska straffbart hahahahah!!!!!

nej men jag tycker du helt klart borde tälta..:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-18 08:28
Senast jag var i sthlm lyxade jag till det lite och bodde på hotell, lilla rådmannen hette det och ligger i korsningen drottninggatan-rådmansgatan, dvs väldigt centralt. Det var ett väldigt mysigt hotell och bra priser, tror jag betalade 700 för ett enkelrum.
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2007-07-18 10:41
hahah ska tilläggas att jag inte e 40 ;)

haha sen så vill jag tacka er ENORMT mycket ni som hjälper till här :) fika placen uppskattas mycket, samt boende men en sak jag som göteborgare inte förstår e denna "ur-stockholmskan" typ string, zinken, rådis osv ....

jag vill ha mer mer mer mer :D

2007-07-18 10:58
string är ett fik,zinken är slang för zinkensdamm och rådis vettetusan om ngn skrivit. skulle vara rålis som är förkortningen av Rålambshovsparken.

2007-07-18 11:03
okej hur är det med grupperingar osv som att "zinken" är för snobbar eller typ ett fika ställe...?

2007-07-18 11:53
Scandic hotell erbjuder ju rum från ~300 per näsa.. vet inte hur aktuellt det är för er, men droppar det iaf.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.