undvik den nedre delen av drottninggatan. seriöst. jag förstår inte alla dessa jävla turister som flockas där. finns absolut INGENTING där. nice shopping får ni på awesome rags (PUB), götgatsbacken, åhlens city, grandpa (finns både på söder och kungsholmen) och äh lite överallt. kungshallarna är sjukt tråkigt, känns som en stressig skolmatsal.. generellt tycker jag dom flesta matställena runt hötorget/centralen är väldigt tråkiga. sök er bort från de stora stråken i city för nice käk! mitt lunchfavoriter (i vasastan bör väl sägas..) är 11350 på sveavägen (mitt emot handels), fiesta deli på upplandsgatan (ett kvarter mot city från odengatan) och corner på kungsstensgatan hörnet luntmakargatan. och om det är fint väder, köpa färdigt på gooh! (finns lite överallt) och sätta sig i nån park. tips på boende: hotell vanadis, ligger mysigt till i vanadislunden, inte mitt i city men nära till och ok priser. (det är en tuff klubb där på torsdagarna också..)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.