I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Extrajobb?

Övrigt - Blandat

2007-07-17 11:21

Extrajobb?

Nu är det bestämt att jag ska plugga till hösten. Problemet är ju att ekonomin också ska gå ihop. Så min fråga är:
Vad ska man skaffa för bra extrajobb, där man kan lägga upp sitt schema lite själv efter då man inte pluggar, och som genererar bra pengar? Ett yrke där man kan få mycket ob är ju att föredra eftersom det blir att jobba kväll och helg...

Tips och egna erfarenheter tack!

"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman

2007-07-17 11:22
hemtjänsten?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 11:25
fast om det genererar bra pengar vet jag inte direkt, men det där med att jobba kvällar och helger passar ju bra in på det i alla fall. hade gjort där jag jobbat iaf. bara ringa runt och höra om, de behöver timmisar. vikarier behövs alltid i hemtjänsten.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 11:26
minus kommatecknet. :)

2007-07-17 11:29
Psykvården är ett hett tips om du är en stabil person. Nattvak verkar vara the shit.

2007-07-17 11:41
Äldreomsorgen, ICA och liknande butiker. Själv har jag arbetat som telefonförsäljare under korta perioder, inte att rekomendera. Annars är det alltid tacksamt att skriva in sig på något bemanningsföretag, det är så jag blivit erbjuden arbeten som går att kombinera med studierna.

2007-07-17 12:25
truckförare.. sjukt nice :D

2007-07-17 12:27
finns ju många bemanningsfirmor typ academic works som anställer studerande. har flera vänner som jobbar för dem, fungerar riktigt bra.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-07-17 12:38
http://www.studentadecco.se/

Jag jobbar för dom som truckförare, Det funkar hur bra som helst nu på sommaren. Sen efter sommaren så har dom en datorbank där man kan lägga in vilka dagar och tider man kan jobba så ringer dom upp en! Hur smidigt som helst, passar perfekt när man studerar!

2007-07-17 13:29

jag jobbar extra som diskare på en restaurang, städerska i en stugby och guide till div vildmarksaktiviteter, bla älgsafari.  vet inte hur det är där du bor, men här är det inte så många som jobbar när de pluggar, så det är ganska lätt att få såna småjobb och lönen är helt ok här iaf.

ich kenne nichts das so schön ist wie du

2007-07-17 15:01
Många grymt bra tips! Tackar för svar!

mimlan F19
Kan bli svårt med älgsafari eftersom jag bor i Stockholm =), annars låter det grymt eftersom jag älskar djur.

myspinne F15
Kan jag få en beskrivning på den?
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman