I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som är kunnig hantverkare (lecablock)

Övrigt - Blandat

2007-07-14 18:06

Någon som är kunnig hantverkare (lecablock)

Hej!

Jag håller på att bygga en bardisk i ett ideellt syfte (dvs. vi har inte råd med hantverkare). Vi har byggt upp en bardisk med lecablock och låtit en kunnig plåtslagare klä in framsidan i plåt. Dock behöver vi behandla insidan, som i dagsläget endast består av råa lecablock vilket inte är särskilt hygieniskt.
Det som har föreslagits är kakel, men jag är osäker på om man kan kakla direkt på lecablocken. Någon som vet?
Ett annat alternativ är gummifärg, men jag vet inte riktigt hur detta fungerar och om det kommer att funka.

Om någon har kunskap om detta och kan komma lite rekommendationer vore det mycket uppskattat!

2007-07-14 18:24
eftersom det inte ska va till golv eller nå sånt eller i våtrum så kan du säkert kakla direkt på, :) annars klä in dom med gipsplattor :)
((MAAD))

2007-07-14 18:30
klä in det i rostfritt eller koppar blir jättefint!

2007-07-14 19:53
murcement A och klä in leca blocken i, sen måla i någon frän färg, annars kan ni kakla på murcementen.
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-07-14 19:53
stryk på rejält med någon färg som är godkänd för våtrum, bara att kolla med färghandeln va dom rekommenderar. Enklast

2007-07-14 20:00
kan tilllägga att jag menade murBRUK, annars kan du spackla och klä in i kakel, det funkar, om du inte sparkar och går lös på leka blocken sen dvs. 
direkt från sundsvall, liten som en ärta!<br>www.clein.se | www.clein.se | www.clein.se

2007-07-14 23:50
Du sa det själv... Gummifärg, eller färg över huvetaget. Färghandeln vet.

MEN ska det va snyggt så e det bara till att kakla, du måste dock spackla riktligt innan.

Cheers!

"kakel kommer garanterat spricka direkt"

Det ska mkt till om kaklet ska spicka. Typ nån som  slungar ett bowlingklot rätt in i din bardisk.
b0b0b0b0

2007-07-15 09:55
Tack för alla tips!
Kom gärna med fler!

2007-07-15 11:41
tänk på att om du spacklar å målar måste du sätta vävremsa i ALLA skarvar. annars kommer allt att krackelera. alternativt att du spacklar allt å limmar upp microliteväv som du sedan målar. lycka till

finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!

2007-07-15 13:56
Bästa känns som att kakla, bre på mycket kakellim och sen foga noga.
Shut that mes!

2007-07-15 14:00
kakel/klinker finns ju i olika hårdhets grader  mosaik skulle ja använda mej av kanske nått klinker om du hittar nått snyggt på de mest utsatta ytorna 

2007-07-15 14:23

Det blir snyggast med murbruk, sen e det bara måla på den putsade ytan.. behövs inte slipas eller nånting.

Eller mosaik som någon sa.

i'll make you disapear like gas in the air...