I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt.
Läs Mer »
Whoa Community
Allmänt om whoa
Svensk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Request / Önska
Utländsk Hiphop
Allmänt
Audio & Video
Battles
Vår Hiphop
Graffiti
Producenter & DJs
Breaking
Audio & Video
Beats
Battle & Cypher
Lyricism
Samarbeten
Emceeing
Övrig musik
Reggae & Dancehall
Soul & RnB
Elektroniskt
Rock, pop & annat
Klubb & Konserter
Stockholm
Göteborg
Skåne
Övrigt & Utland
Festivaler
Hobby & Fritid
Kultur & Media
Datorer & Teknik
Konsol & PC-Spel
Sport & Idrott
Övrigt
Blandat
Webbsidor
Vardagsfilosofi
Köp & Sälj
Specialforum
Populära
Senaste
Aktiva
Whoa Shop
Kontakta Whoa
lära sig spela gitarr?
Övrigt - Blandat
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»
Borttagen
2007-07-17 03:11
www.all-guitar-chords.com
tror inte nån nämnt denna, jag har lärt mig mycket därifrån.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Borttagen
2007-07-17 10:38
är det svårt att sätta fast nya strängar själv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Risajkling
2007-07-17 11:48
Nej det är inte särskilt svårt.
Poubelle
2007-07-17 11:51
om du är under 18 finns det ju kommunala musikskolan. Om du inte känne för att stå i kö i typ 5 år för att få börja där kan du börja på kvällskurs på t.ex. kulturama eller ngt annat snajsigt ställe. Men det kostar ganska mycket pengar om jag minns rätt.
fortsättning följer.
Borttagen
2007-07-18 23:23
alltså, nu har jag kommit en bra bit påväg. lärt mig halva redemtion song..
jag kan spela efter ackord (som inte är någon favorit) och jag kan spela efter tabs, men jag minns verkligen inte hur man läser av noter? någon?
friktion P40
2007-07-18 23:36
fan nu blev ja pepp på att börja spela igen!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
friktion P40
2007-07-18 23:37
har ni tips på bra välkända låtar som kan va kul att kunna spela..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Borttagen
2007-07-18 23:40
gå in på ovanstående länkar och sök på någon favoritlåt! dom har hur mycket som helst^^.
Ecth
2007-07-19 00:26
Noter : de är rätt knivit om man inte kan nått. Men alltså de är lättare på alla sätt att spela från tabs. Och de flesta låtar (iaf de du skriver ut från internet) är tabs. Annars kan du säkert kolla på google efter notgrejs.
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
Borttagen
2007-07-24 03:07
down on the corner
popcorn
smoke on the water
my land: (av sonata arctica)
det där har jag lärt mig hittils :D vet att det är fel på näst sista tonen på sotw.
har ingen egen gitarr, lärde mig hos brorsan förra veckan hehe =)
Borttagen
2007-07-25 16:54
okej. tack för alla tipsen, det går riktigt bra för mig och min pojke.. nu tänkte jag höra med er som har varit med i Anders Ullbergs gitarrskola (när man får mail en gång i veckan)!?
fick mitt andra mail idag, känns lite långt att ha en vecka på sig att träna på två ackord som vi klarade efter tio minuter..
någon som har länkar till resterade lektioner?
(alltså 3,4,5,6,7 och 8).
peace!
Borttagen
2007-07-26 11:26
lalala =)
Borttagen
2007-08-06 13:27
tpb har ett bra program. "guitar method". Men prova med tabs först. Ackordlåtar är inge roliga förresten. kör tabs.
Tillbaka till forumet
««
«
1
2
»
»»