I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lära sig spela gitarr?

Övrigt - Blandat

2007-07-17 03:11

www.all-guitar-chords.com

tror inte nån nämnt denna, jag har lärt mig mycket därifrån.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 10:38
är det svårt att sätta fast nya strängar själv?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-17 11:48
Nej det är inte särskilt svårt.

2007-07-17 11:51
om du är under 18 finns det ju kommunala musikskolan. Om du inte känne för att stå i kö i typ 5 år för att få börja där kan du börja på kvällskurs på t.ex. kulturama eller ngt annat snajsigt ställe. Men det kostar ganska mycket pengar om jag minns rätt.
fortsättning följer.

2007-07-18 23:23
alltså, nu har jag kommit en bra bit påväg. lärt mig halva redemtion song..
jag kan spela efter ackord (som inte är någon favorit) och jag kan spela efter tabs, men jag minns verkligen inte hur man läser av noter? någon?

2007-07-18 23:36
fan nu blev ja pepp på att börja spela igen!
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-18 23:37
har ni tips på bra välkända låtar som kan va kul att kunna spela..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-18 23:40
gå in på ovanstående länkar och sök på någon favoritlåt! dom har hur mycket som helst^^.

2007-07-19 00:26
Noter : de är rätt knivit om man inte kan nått. Men alltså de är lättare på alla sätt att spela från tabs. Och de flesta låtar (iaf de du skriver ut från internet) är tabs. Annars kan du säkert kolla på google efter notgrejs.
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)

2007-07-24 03:07
down on the corner

popcorn

smoke on the water

my land: (av sonata arctica)

det där har jag lärt mig hittils :D vet att det är fel på näst sista tonen på sotw.
har ingen egen gitarr, lärde mig hos brorsan förra veckan hehe =)

2007-07-25 16:54
okej. tack för alla tipsen, det går riktigt bra för mig och min pojke.. nu tänkte jag höra med er som har varit med i Anders Ullbergs gitarrskola (när man får mail en gång i veckan)!?

fick mitt andra mail idag, känns lite långt att ha en vecka på sig att träna på två ackord som vi klarade efter tio minuter.. någon som har länkar till resterade lektioner? (alltså 3,4,5,6,7 och 8).

peace!

2007-07-26 11:26
lalala =)

2007-08-06 13:27
tpb har ett bra program. "guitar method". Men prova med tabs först. Ackordlåtar är inge roliga förresten. kör tabs.