I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-12 18:53

Hej whoa

Har äntligen fått tag i en hyresrätt, med kanonläge.
"Problemet" är att tapeterna i hallen & "stora rummet" är mörkblåa, en färg som jag verkligen inte gillar. Sist jag var där såg jag också ett antal fettfläckar på dom som gör att det känns ännu mer trashigt och trist.

Vet någon ifall jag har rätt att få nya tapeter när jag flyttar in, trots att dom fula bara är ett par år gamla? 

Jag har försökt att få tagi i hyresvärden men jag undrar hur det brukar fungera i hyresrätter, för jag har verkligen ingen aning

helppp 

"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2007-07-12 18:54
Nu kom rubriken bort?

2007-07-12 18:55
det var fan inte lätt att klicka på din näst intill icke-existerande post, du glömde kanske rubriken?

f.ö har jag ingen aning om vad som gäller din hyresrätt, förlåt.

2007-07-12 19:00
Nej, varför skulle du få det?
whoopzidoo

2007-07-12 19:01
För att det är fettfläckar och jävligt fult?
Producent

2007-07-12 19:03
om tapterna e skadade så e hyresvärden skyldig till att du får tapetsera om rummen....inget ska juh behöva bo i en lägenhet där tapeterna e förstörda av dom som bodde där tidigare....så hör med din hyresvärd om detta
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-12 19:03
nej. men du kan ju tapetsera om själv? ring å fråga hyresvärden. det är så himla olika från hyresvärd till hyresvärd.

2007-07-12 19:12
Är det hennes skyldighet att betala för att du inte tycker att tapeterna är fina? Kan du inte ta en bild och visa hur dina fettfläckar ser ut?
whoopzidoo

2007-07-12 19:14
 Felici-JAH 
Nej, det är inte hennes skyldighet att betala nya tapeter för att jag inte gillar dom, däremot för att det är fläckar?

Producent

2007-07-12 19:15
snacka med din hyresvärd vi på whoa kan juh inte säga att du ska få nya tapeter....det e bara din hyresvärd som kan göra det
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2007-07-12 19:16
när jag flyttade in i min lägenhet var det riktigt fula rosa skimrande indiska tapeter överallt, men tapeterna var nya så jag fick inte tapersera om. eller jo i ett rum där tapeterna var skadade, men inte överallt. där emot fick jag måla om själv, betalt av hyservärden. jag fick köpa färg och penslar os.v. som räckte till samtliga rum, lite kämpigare, men mycke snyggare

kolla om du kan deala fram nåt sånt.. bostadsbolag har alltid reducerade priser vid någon färgaffär som dom använder sig av..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-12 19:16
friktion P21:

Det ska jag absolut göra, skönt med ett bra svar.

2007-07-12 19:20
Mina tapeter var inte direkt i dåligt skick, men de var fula så jag hörde med min bovärd. Han skickade mig till en färgfirma där jag fick rocka loss och köpa färg som jag sedan målade om lägenheten med. Helt kraatis, bara en del jobb. Detta var Poseidon, så inget litet obskyrt bolag.

Hyresvärdar brukar besiktiga lägenheten mellan hyresgäster och kontrollera skicket. Om något är i så dåligt skick att det bör bytas skall det göras på hyresvärdens bekostnad. Detta gäller åtminstone alla bolag jag har kommit i kontakt med.
Göteborg på låtsas.

2007-07-12 19:21
friktion och jag satt tydligen i samma båt. En av oss var snabbare med tangenterna. :/
Göteborg på låtsas.

2007-07-12 19:23

hade fettfläckar i förra lägenheten, som var innan och dom casha nya tapeter men man fick tapetsera själv.

som sagt försök göra ett deal med hyresvärden!

2007-07-12 19:26

le_ & hobbs- ska absolut prata med honom. Skulle lätt kunna måla själv, bara jag slipper äckeltapeterna som finns nu:)

2007-07-12 19:44
hobbs

ja bodde också i poseidon.. bra bolag dedär =)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2007-07-12 20:56
Kul att måla om! Tror absolut att hyresvärden kommer bekosta det.
Förresten skulle det kunna var sperma. Det vet du ju faktiskt inte. Sperma på din vägg.

2007-07-13 18:21
Ptolemajo P20

Hahaha
Det är sant, får slicka lite på väggen o avgöra.. nej fyfan

2007-07-13 19:20
jag oroar mig över precis samma sak, har fått lägenhet, men det är en stor jävla fett fläck i vardagsrummet!
work some magic

2007-07-13 23:01
Brodin1 

Vi kanske har blivit lovade samma lägenhet?

Egentligen kan man ju lösa problemet med en stor tavla, ett kort på mormor eller så men det känns liksom... trist