Vet inte riktigt varför man ska skämmas egentligen. Jag menar, vad "ditt" folk gör, är ju inte ditt fel. Skämms istället för det du har gjort/inte gjort istället för att kollektivt ta skulden för vad andra gör. Om en svensk gör något dumt, ska hela Sverige skämmas då? Att han begick något dumt har ju inte med att göra att han är svensk, utan bara att han är en idiot. Jag är 75% kurd och 25% etiopier och jag är varken stolt eller skäms för den delen. Jag är inte stolt över mitt kurdiska ursprung, för jag har inte gjort något för att födas till den etnicitet jag är född till. Skulle jag säga att jag är stolt över att vara kurd, då kan jag lika bra säga att jag är stolt över att jag föddes med en näsa. Vad har jag gjort för att födas med en näsa? Jag är stolt över många saker jag gjort i mitt liv som påverkat det positivt. Och jag har gjort en hel del saker jag skäms för.
At the gates of Eternity...
besserwisser1 F17: Haha samma gäller finnar av den äldre generationen, svårt att veta ifall de grälar eller skojar!
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
jag är född i sverige o skäms över landet, för att om man "gillar" det blir man kallad rasiist
Get Random!
Till alla finnar, vi har ägt er, det är något att skämmas för!
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.
Kaal: Well, artikeln var ju tagen från en finlandssvensk tidning så det är väl naturligt att de flesta som skriver in är finlandssvenskar? Jag blev rätt upprörd när jag läste artikeln i tidningen, verkar som om det som verkligen spelar roll är att brottslingarna var somalier. Brottslingar som brottslingar I say.
Still in the bridge
BC99 Det handlar inte om dig, det handlar bara om landet i sig. Mitt syfte var att belysa statsstödda aktioner. Dvs, jag kan lätt förstå om en brazilianare skäms över att de skövlar regnskogen eller liknande. Inte karaktäristiska drag hos olika folk, de ska man absolut inte skämmas för, eller iaf jag gör det inte, :) Om du läser mina exempel så förstår du kanske? Jag kunde skrivit, jag skäms för ditt och datt som har med kända stereotyper av spanjacker att göra men det gjorde jag inte. Här är en annan sak jag skäms för, * Behandlingen av hela ETA-problemet. Baskerna vill ha ett eget land och borde också tilldelas det. Spanien är så löst sammansatt av diverse regioner med språk och kulturskillnader att man inte bara kan tillämpa samma praxis och nationstänkande på alla områden. På grund av den spanska regeringens ignorans för problemet existerar fortfarande ETA idag och bombar och mördar. De har mördat nästan 1000 poliser, politiker, regeringsmän osv på 30 år. Basker är INTE spanjorer och om de vill ha ett eget land så borde de också få det. //Peace
KinG-PhiL Så du skäms över ditt land i fruktan för att bli kallad rasist?
Shooo bree
Jag är skånsk och skäms över att så få skåningar vet vad svenskar och danskar gjorde mot vårt landskap. Sen skäms jag som svensk över usa och Eu i största almänhet. Och för vår feghet. Skämms över hela männskligheten i stort.
mmmm håller med om att svennar är fega :P
jag skämms inte, älskar både svergie och tanzania. skämms mera över människor, alla e olika
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
TeKoNe Samma här, men det finns alltid vissa saker som jag finner skamlösa. Tror nog vare sig Sverige, Spanien eller Tanzania är perfekta länder på ngt vis eller? Klart det kan finnas saker att skämmas över, inte som person men om landet man har rötter i, :)
GAIA : Jo men fortfarande inte du som person eller ditt folk som kollektiv som gör dessa aktioner. Därför ska du inte behöva skämmas över något du inte påverkat själv. Förstår om du själv satt i spanska regeringen och skämdes över hur spanska staten behandlat Baskien-frågan till exempel.
farbrorbla P25 1. det är inte mitt land 2. jag skäms inte över fruktan, om folk kallar mig rasist får de väl göra det... det gör mig inte till rasist 3. det jag skäms över är att folk kallar andra folk för rasister för att de t.ex har på sig en tröja med sveriges landslag etc , detta hä'nder inte i t.ex USA, England, Tyskland osv
Get Random!
det är för att i england och usa är alla patrioter och i tyskland är alla nazister. nää, men jag fattar precis vad du menar KinG-PhiL, man får inte tycka om sitt land, för då tolkar alla det som att man ska hålla invandrare utanför...
Clydisch: okey missade det, trodde bara att det var översatt till svenska från en finsk tidning :) Hulth: Till alla finnar, vi har ägt er, det är något att skämmas för! ska vi skämmas för att vi tillhörde er? vad är det för fel på er då? ;) förövrigt så skämms jag för supandet, flera i släkten som stupat av det...
Haters gon' hate...
peaches F24 - ja, soprotarna tänker väl miljövänligt.
We call them winerbrods.
BC99 P24 Well, jag skäms verkligen inte för mig själv, spanjorer eller svenskar. Däremot tycker jag det finns ett par pinsamma saker ang Spanien som stat år 2007. Och eftersom staten röstas fram av folket så är de indirekta ansvariga. Men överlag har jag en mkt god bild av Spanien, du får inte tro att exemplena är talande för hela landet för så är det ju inte. Min poäng är att inget land är perfekt, det finns utrymme för förbättringar i alla länder och de som vill kan lufta sina åsikter här i tråden om de grejer de tycker är pinsamma eller korkade för de länderna.
reina * "När jag hälsar på syrrornas släkt i las palmas rodnar jag när de skriker fula ord åt svarta på bussen. Men det är inte min business. " - Varför är det inte din buisness att din släkt beter sig som puckon? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Vi araber gillar att elda usa:s flagga, vi borde elda bilder på G W B eller the government istället. ,men det fattar vi inte. hahaha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Reine : Civilkurage vore ändå på sin plats där...
KinG-PhiL Då hänger jag med igen. Missuppfattade det du skrev.
Shooo bree
skäms över den sudanesiska regeringens agerande i darfurkonflikten, och i de flesta andra frågor. här halvsvensk också och skäms lite över den svenska mentaliteten att vara tillbakadragen förutom vid fyllor
I´m made by gold, thats my strength
Kommer från Iran och gillar inte de politiska och religiösa inslagen i det landet. Tycker även det förfaller väldigt mycket pga drogerna som dominerar teheran :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, jag tycker att detta: reina * "När jag hälsar på syrrornas släkt i las palmas rodnar jag när de skriker fula ord åt svarta på bussen. Men det är inte min business. ", är det sjukaste på länge. Jag skulle säga upp kontakten med en släkting så fort denne kastade främlingsfientliga ord ur munnen. Jag skäms/hatar när svenskar säger "varför får man säga vitlök men inte negerboll?". Då vill jag gå fram och köra ner hela näven i dennes mun till blodet sprutar och ögonen darrar. Jag skäms/hatar svenskar som säger "Asså hatar svenskar...de är så blyga och tillbakadragna." SLUTA SKRIK ISTÄLLET! Sedan tyckte jag att det var synd att vi tappade Norge, Finland, Danmark, delar av Tyskland och Turkiet och några områden i östeuropa. Synd att vi skulle gå in i Ryssland, annars hade det varit: LEBENSRAUM!
Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?
Serb, född i Sverige, bor i USA. Skäms att svenskarna är så osociala .. haha
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013
Varför ska jag skämmas för vad nån gör, som jag inte ens känner?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
farbrorbla P25 aiiight.... lungt, sjukt trist dock.... jag har inget imot invandrare men de invandrare som kommer till sverige o sedan hatar alla svenska är så hemskt jobbiga!!!!
Get Random!
Från usa, varför varför varför måste vi bomba alla?
Hey
Är från Sverige. Skäms över Kungar och Drottningar som var helt värdelösa och gjorde Sverige fattigare. Skäms över hur dåligt sinne för smak Svenskar har rent allmänt. Skäms över hur lata Svenskar är, vilket leder dem till inkompetens. Skäms över hur vissa svenne familjer uppfostrar sina barn och hur dem beteer sig. Skäms över hur vi är en fotnot inför världen i övrigt, hur vi inte tar åt oss ära och makt. Finns nog en hel del mer:) Men jag älskar Sverige ändå och jag uppskattar extremt att inte Svenskar/Sverige börjat kriga och tvingat oss att fly landet, utan tvärtom kan ta emot invandrare.
Hur lata svenskar är? Det är väl tack vare att de flesta svenskar är mycket flitiga som vi kan ha den här välfärden vi åtnjuter var dag. Dåligt sinne för smak? Nu är jag en riktig mode-motståndare, men Sverige är väl känt inom just den världen att vara precis tvärtom. Vill bara diskutera lite.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 P19 Tjaaa... Självklart är allt ur mitt perspektiv:) Men jag finner Svenskar lata i och med att vi bara lever vår vanliga livstil utan någon vidare tanke, inget innovativt skapas. I skolan så ser jag att eleverna bara gör läxor ständigt, för att kunna få arbeten som också ger ut läxor. Jag tycker det är av lathet som vi tar det säkra jämt och ständigt. Jag vet inte om du bor i sthlm, men alla ser likadana ut. och det är inte snygga och originella saker man ser. Och har du varit hemma hos en average svensson? inredningen är hemsk.
Är halvgrek halvsvensk, eftersom jag inte varit i Grekland på tio år så tyckte jag att det Janeway sa var väldigt intressant och det överensstämer med vad jag har hört från vissa släktingar. Orkar inte gå in på det mer, sen vet jag inte om jag skäms så mycket mer över detta, jo en sak. Att det var fint att knulla småpojkar i antika Grekland. =( Jag skäms över Sverige för den sociala kulturen här. Alla är så jävla inåtvända och låter släkt och bekanta vara ensamma. Den här mentaliteten att man ska inte vara "tränga sig på" andra.
shimmy shimmy yo
One Mic : Sant där med Stockholm!
One_Mic: bor inte i Sthlm, men väl i Ösd där alla med stora ögon följer vad som sker i landets huvudstad, tror inte det är så jätteunikt för Stockholm där förutom att det sprider sig därifrån. Men det är trist, ja, men folk ser inte iallafall likadana ut lika länge som förr i tiden. Nu håller sig en mode-trend i ett år sedan byts den ut. De summerade ju allt sånt där, med både svenskens inredning och klädval, rätt bra i Världens modernaste land med Fredrik Lindström förra året. Vet inte riktigt om jag tror det beror på lathet, att vara "rätt" kräver ju nästan enorm koll idag känns det som, men det är väl lätt för mig att säga som bara handlar på Stadium typ.
Intressepenisen hårdnar!
ehm jag är halvtysk så jag skäms över hela andra världskriget... som tur är var min opa emot det och räddade flera liv och riskerade sitt eget. men det är ändå pinsamt för alla tror man är nazze när man säger att man e halvtysk lr att man hejar på tyskland om det är fotbollsmatch mellan tyskland o england tex.
När du ändå håller på så kan du ju skämmas lite över första världskriget också, hihi!
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01: mjo iof. tack :P
svenska rassar,nassar, och sk patrioter som är mer rasistiska..än patriotiska..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
BC99 P24 de där va en fucked upp blandning alltså, 75% kurd och 25% etiopier? va din farsa eller morsa 50%kurd och 50% etiopier? Ballt ju, alltså att nån av din mor/far-förälder gifte sig med en kurd så lång tillbaka
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
Är från indonesien Typ skämms över alla terrorister vi har. får man inte skämms över andra länder?
"får man inte skämms över andra länder?" hahaha Jag skäms isf för människan..
"what we do echoes in eternity"<br>"Man lever för att bli ihågkommen//Akilles.."
Jag är ursprungligen från finland. Jag skämms lite över att vi piskar varandra i bastun, men det har sin charm det också... Ganska mysigt nu när jag tänker efter, fett...
E svensk och hatar det mesta med sverige..
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
JeJe : Min morfar var en så kallad falasha jude, en etiopisk jude med andra ord, han var inte särskilt troende och att Israel inte erkände falashas som riktiga judar förens 1975. Så hans familj stack till Irak (där det fanns mycket jobb på den tiden) och träffade min mormor där. Det finns faktiskt fler sådana blandningar, känner till några kurder som har somaliskt blod i sig osv :)Princess_S : Jag är germanofil och jag hejar också på Tyskland i fotboll ;)
Producent
2007-07-15 23:07
jag är halvportu och vet INGEt om portugal, jag vet inte ens vad huvudstaden heter. sa jag skäms lite över mig själv. nu ska jag hänga upp tvätt, tja!
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
jag är halvserb och skäms för Milosevic . Att en sådan människa ens fick existera.
Jag valde att inte skämmas för alla negrer som springer runt på stan . För det är inte som att jag kan hänvisa att de faktist är ifrån Senegal och det är en sån stor skillnad ifrån Guinea Bissau utan att bli utskrattad. Jag och några andra polare vart bjudna till att medverka i det där Ricki Lake wannabe programmet Hanna. Vi hade ingen aning om vad det handlade om men en snubbe som låtsas breakar vid namn Magnus och oturligt nog råkar vara mörkhyad satt och sa på fullt allvar att svarta har större snoppar och är därmed bättre i sängen och när de frågade honom vad som var stort för honom så säger han " jaa, en 12 centimeter hård ". När folk började fnittra smått så höjde han det med några centimeter och kameramannen valde självklart att zooma in på mig och mina polare som satt och skämmdes som fan. Sen frågar de honom varför det kommer sig att svarta har större snoppar varpå fjanten svarar "Jo, du vet när vi sprang runt i djungeln så hade vi ju inget stöd, det var ju bara ett skynke så den bara hängde där och liksom blev längre, och så då blev den ju rätt lång till slut" . Ja, självklart zoomade de in på oss igen. Aahh, jag ville bara dööö.
jag skäms för att det finns så fula tjejer i Mexiko.. iaf om man jämför med andra sydamerikanska länder.
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"
Jag skäms för att mina föräldrar och hela den generationen var hippies etc. Att sverige satsade på miljonprogram etc, att vi rycktes med i hela sossehippierörelsen vilket kapade sverige vid fotknölarna.