Kvinnliga pizzabagare?
Finns det? Jag har aldrig sett det vad jag kan minnas.
Redline!
det finns där jag bor;) men det är ungefär lika vanligt som svenska pizzabagare
finns två st på en av mina lokala pizzerior..
((MAAD))
kan tilläggas att det är svenskor
((MAAD))
Frågan är: Vill du att det ska finnas kvinnliga pizzabagare? Personligen tror jag at den matematiska ekvationen "Hår på bröstet (x) antal bagare = 1(x) hur god pizzan är. Men jag har aldrig sett en kvinnlig pizzabagare.
Kommer bara ihåg en vad jag kan minnas. Förövrigt någon som sett en italienare äga en pizzeria i Sverige?
At the gates of Eternity...
Det finns en i Falsterbo som skulle kunna vara Olindas mamma. Fast hon gör goda pizzor!
Jävlar, det finns en del alltså. I sthlm verkar det dock vara en bristvara, och jag har som sagt aldrig stött på det någon annanstans heller, och jag har varit runt en del. QanA: Egentligen spelar det mindre roll. Dessutom finns det kvinnor som har hår på bröstet också ;) BC99: Finns ett par i sthlm.
Redline!
Dr.Octagon haha, iofs. Men jag tror inte en kvinnlig bagare skulle säga "eeey kompis, vanliga eller?" Det är liksom en del av upplevelsen
QanA: Varför inte? Kanske med en ljusare stämma dock.
Redline!
Har bara sett en i Helsingborg. Det roliga är att det är en klasskamrat från grundskolan som ligger på 180kg+. Skämtar inte om hennes vikt. Hon är verkligen så fet och grisrosa i huden pga hon är tocke. Roligt som fan på sommaren när hon ligger och solar rygg på stranden. Ser ut som en strandad val.
i finland finns det massa finska kvinnliga pizzabagare. där finns de dock inte så många invandrare, (eller fanns inte på den tiden jag besökte finland mkt) kan tillägga att pizza i finland smakade (smakar?) i stort sätt skit !
jag levde för kicken , precis som du
Oja för fan, dom gör lika goda pizzor dom!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hannich: Nu när du säger det fan...jag har ju sett kvinnliga, i Finland! Och ja, kvalitén på pizzan där är långt under svensk standard.
Redline!
haha javisst e kvaliten under sveriges, jag menar hellre att mohammed 40 + bakar min pizza i sverige än bleka finska Inkeri.
jag levde för kicken , precis som du
På Gunnesbo Supermarket i Lund har vi en sådan, och pizzorna jag köpt där har varit mycket goda.
whoopzidoo
hade två helsöta här när jag var yngre :( drog dit flera dar i vekcna, älska stället... sen byggde dom om, å om jag minns rätt så lura jävlarna som byggde om dom på poengar så dom fick sälja.. eller om de va nått problem i hemlandet.. kommer inte ihåg :( saknar dom.
Graffare
2007-07-12 18:32
När jag var i ullared var det en svensktjej som jobbade som pizzabagare, RÄTT ovanlig syn, men skönt att de finns sånna också :)
Svenskan som vann "världens bästa pizzabaagare" i italien var ju tjej. Italierna var riktigt sura dels för att hon var svensk och inte italienare och dels för att hon var tjej... Rätt kul. Gillade dock inte hennes pizzza så mycket.
Var just och hämtade en pizza gjord av en kvinnlig pizzabagare! Som inte kunde svenska och såg asiatisk ut! Den ni!
Men lika glad är jag för det!
det va ju en kvinna som vann typ världsmästerskapen i pizzabakning, hon va svensk oxå. :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har aldrig smakat en god svensk pizza va jag vet, turkarna i pizzerian runt hörnet knäcker alltid:D
Fick brudbakad brödbit i Norge. Norska pizzerior existerar dock på den absoluta bottnen av skalan iom deras fascination för att starta enbart Urnorska pizzakedjor som inte ens är i klass med pizzahut (och då Avskyr jag verkligen panpizza). En skandinavier som pizzabagare går aldrig att lira på (ett undantag är min morsa men hemmapizza har ingenting i sammanhanget att göra.). Att de norrbaggiska pizzorna dessutom är femton gånger dyrare än hos Aschmed i Umeå inverkar starkt på mitt omdömme.
mera msz!
Tänkte faktiskt på det här fenomenet igår:) Undra hur det kommer sig.
http://www.myspace.com/kpeemusic Martin Zamora - Skunk Fiction mixtape ute SNART! FET SKIT!
BC99 kom inte och säg att du inte sett en italiernare som äger en pizzeria. det är inte vanligt men det är inte direkt så man tappar hakar när man ser det.
i get more pussy then panty!
En albansk familj ägde (äger, såvitt jag vet) en jävligt sjyst pizzeria där jag bodde innan, och där var det två rejäla damer som bakade! I miss them...
Skåne!
min mamma gör svingod pizza... annars känns det som att pizzabagare = svettig turk / alban / jugge där guldkedjan trängs med busken på bröstet.
We call them winerbrods.
såg en i en håla utanför sundsvall en gång. sämsta pizzan jag ätit i mitt liv för övrigt.
skriv kort, helst inte alls
Finns en här på Pizzeria rhodos eller dyl.. Tror dem kommer ifrån grekland allihop
vi har fått en tantpizzabagare på våran stammispizza här i eskilstuna. hon gör goda pizzor.
vadå "finns det"? det är väl självklart...
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
finns 2 stycken i området jag bor, på två pizzerior..fast det är nog bara extraknäckande släktingar fy fan va sugen jag blev på pizza nu..
nu när jag tänker efter så har jag nog aldrig stt en pizzabakande hona jag hellr
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
tror aldrig jag har sett en enda svensk pizzabagare... ännu mindre än kvinna... å ännu, ännu mindre en svensk kvinna...
What would macgyver do?
Jag känner faktiskt en svensk kvinnlig pizzabagare som dessutom passerat 50-strecket med marginal. Hon är även fullblodsrasist vilket kanske får ses som ganska speciellt i den branschen.
Piteå Piteå Piteå säger jag bara... Okej att Djupviksgrillen inte är någon höjdare, och okej, hon säger aldrig ett ord...men jävlar vad hon kan snurra pizzor OCH passa sin unge samtidigt som hennes man chillar vid Jack Vegas maskinen.
johnny_k_ståhl - frågan är om hon gör god pizza. på limhamn i malmö finns en svensk kvinna som har gett sig på att öppna ett kebabhak...man får fan ångest av mindre.
We call them winerbrods.
Skunkafied Pizzan är säkerligen helt vidrig. Sådan pizzabagare - sådan pizza (som man traditionellt säger).
den enda pizzerian häromkring som har svarta oliver, där jobbar det två svenska damer
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen. // Dansk_BB
Kopiera Nej, för att hon är en vidrig människa. Jävla kattsamlare...
Min polare är.
Kvinnor har ingen känsla för pizza. En droppe turkgubbesvett är ett måste.
Lyricist
2007-07-17 09:35
Jag vill spinna vidare på detta. Finns det någon kvinnlig polis som INTE tror att hon är en man?
Fegon_ Jag tror faktiskt inte att det finns en enda kvinnlig polis som tror att hon är man.
BC99 fanns en italienare som gjorde skitgoda pizzor i Soffe innan men nu är det Falafelworld eller nåt liknande där
min mamma är pizzabagare!
Lyricist
2007-07-18 00:02
Johnny; Nu syftar jag inte på att hon tror att hon har en snopp, utan att hon beter sig mer som en man än en man... typ. Men visst, det är gratis att ta allt bokstavligt och det är gratis att att vara humoristiskt blond... snåljävel :)