I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur kan jag komma till staden i norr billigt?

Övrigt - Blandat

   

2007-07-12 05:13

Hur kan jag komma till staden i norr billigt?

För tio år sedan lämnade jag med min familj den stad jag växt upp i, Boden, för huvudstaden och en förhoppningsvis bättre framtid. Trots att jag då trodde att jag skulle komma tillbaka inom kort, så flög åren förbi och jag har fortfarande aldrig vänt tillbaka; de flesta av mina vänner gav sig av, andra gled man ifrån och jag antar att jag har känt fram till nu att jag inte har haft något att återvända till.
 
Men inatt har jag inte kunnat sova. Jag känner ett starkt behov utav att söka mig tillbaka till den stad som en gång var mitt hem och min värld. Jag har precis avslutat ett kapitel i mitt liv, men jag känner att jag inte riktigt längre vet vem jag var innan jag kom hit och vill få ett par glimtar av mitt tidigare jag.

Kalla mig nostalgisk eller sjuk i huvudet, det bryr jag mig inte om.

Nu till problematiken:

Jag har ytterst begränsad ekonomi och måste ta mig till Boden med så lite pengar som möjligt genom buss, flyg eller tåg. Liftning och plankning går bort, för jag har inte råd att riskera att råka illa ut/oroa mina föräldrar eller åka fast och böta pengar jag inte har just nu och kanske inte sen heller.

Så. Langa upp lite förslag på hur jag kan göra för att min resa ska bli så billig som möjligt...Kanskle har någon koll på sista minuten-priser för buss, tåg eller flyg? Jag kan tänka mig att resa i massor av timmar för att nå mitt mål, så att åka med olika företag och kombinera olika alternativ är fullt möjligt...

Tack ni som hjälper på ett eller annat sätt, avocado-näsa förbannelse till er andra.

Delam tange barat