I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orgasm när man nyser?

Övrigt - Blandat

2007-07-10 14:44

Orgasm när man nyser?

ÄR de sant att man får en orgasm när man nyser? och är de sant att man också är medvetslös i en halv sekund när man nyser också?

att ha vatten i örat gör en bra i magen..

2007-07-10 14:45
Nej och åter nej.
spliff macht frei

2007-07-10 14:45
Faraon: Nej, och nej.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-07-10 14:46
Vaddå det här måste du väl kunna svara på själv?
* Somnar du varje gång du nyser?
* Upplever du samma känsla som när du får utlösning när du nyser?
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-10 14:46
Jo men en liten orgasm menar jag.

2007-07-10 14:51
det är därför man inte kan nysa utan att hålla huvudet uppe..

Stämmer inte?
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-07-10 14:51
Jag kan nysa medans jag ligger ner.
Skoly P14: OBSAVERA JAG ÄR 14 HAN ÄR 23, vi unga äger dom älder ( PÅ VISSA SAKER ) ::D

2007-07-10 14:52

Du böjer ju huvudet framåt när du nyser, men jag tror också man få en liten liten orgasm när man nyser iaf.

2007-07-10 14:54
men jag tror också man få en liten liten orgasm när man nyser iaf

varför frågar du om du redan bestämt dig?
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-07-10 14:55
jepp det kan jag
ask Beavis, I get nothing Butt-head

2007-07-10 14:55

Vill ju ha de bekräftat, någon som kan bekräfta om an får de?

Moderator

2007-07-10 14:58
Det där med att man svimmar är väl bara en myt? Och att man skulle får orgasm när man nyser har jag aldrig hört förut, men jag tvivlar starkt på det.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2007-07-10 14:58
Man kan inte nysa med ögonen öppna.
Still in the bridge

2007-07-10 15:02
Kan man nysa utan att blunda? Varför blundar man egentligen alltid när man nyser, och går det överhuvudtaget att låta bli?

En nysning är en reflex, och det är denna reflex som aktiveras, när vi sluter ögonen under en nysning. Reflexer kan man inte manipulera med, så det är alltså ingen idé att träna på att hålla tillbaka en nysning eller hålla ögonen öppna, medan vi nyser. Det samma gäller också andra reflexer. Vi kan helt enkelt inte låta bli att sprätta med benet, när läkaren slår oss under knäet för att kontrollera våra reflexer. Inte heller kan vi hindra våra pupiller från att dra sig samman för ljus. En nysning har en speciell funktion: den skall blåsa bort damm, slem och irriterande partiklar från näsan och de övre luftvägarna. Nysreflexen utlöses, när känselnerverna i nässlemhinnan registrerar att något oönskat sitter i näsan. Nerverna sänder besked till hjärnan, som vidarebefordrar det till de muskler som skall utföra nysningen. Av någon anledning får ögonen order att stänga sig, innan vi nyser, men precis varför det är så vet man inte säkert. Kanske skall det förhindra att vi får något i ögonen - en nysning blåser nämligen ut luften genom näsan med orkanstyrka. Den enda tidpunkt då vi kan låta bli att nysa är medan vi sover. Faktum är att det är fullständigt omöjligt att nysa i sömnen. Även om näsborrarnas känselnerver registrerar irriterande dammpartiklar, förmår hjärnan inte sända besked till musklerna.

mama said knock you out

2007-07-10 15:02
från illustrerad vetenskap.
mama said knock you out

2007-07-10 15:14
Woggy - Till skillnad från de djuplodande vetenskapliga argumenten som använts hittills i tråden, eller? ;)

Ang. nysningar -  Skulle nog kunna sätta en liten peng på att ögonen stängs för att det inte ska komma någonting upp via kanalen som går mellan ögat och näsan.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-10 15:19
En polare sade en gång att man stänger ögonen när man nyser för annars ploppar ögonen ut.

"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-07-10 15:21
man kanske blundar för att det inte ska komma t luft ur tårkanalerna? jag kan iaf blåsa ur ena ögon om jag håller för näsan.. långsökt men vafan!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-07-10 15:22
Mabande - Men alltså.. va? om skit går via kanalen mellan ögat och näsan så kvittar det ju om ögonen stängs?
Kan det inte vara så att ögonen stängs för att just vid nysningstillfället så fladdrar det, framför ögon, omkring en massa skit som just fått en gratis åktur med orkanhastighet och som enkelt kan smyga sig in i ögonen om inte dom varit stängda?

så hur mycket sätter du?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 15:43
_ai - Kan nog sätta en femma på min version. Skräpet du nyser ut genom munnen / näsan åker ju inte uppåt och bakåt :P
När du stänger ögonen utövar du ett mottryck på tårkanalerna som de inte har i vanliga fall.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-10 15:49
"det är alltså ingen idé att träna på att hålla tillbaka en nysning"

jag kan lätt manipulera hur mycket jag nyser (alltså, varje nysning, inte hur ofta), så att den mer eller mindre försvinner eller blir helt galet stor. hur fungerar detta?
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-10 15:53
Det där med svimma vettefan, men jag har för mig att jag hörde förut att en nysning är en 0,03 procents orgasm..  kom igen, ni kan ju inte säga att det inte är skönt att nysa? :)
tankefoda.wordpress.com
365citat.wordpress.com

2007-07-10 15:55
Men det är skönare att sova än att nysa. Betyder det att sömn är en 12.4% orgasm då eller?

2007-07-10 15:56
Jag dumförklarade nyss någons teori på ett forum, vad skönt det var. Säkert en 27.71% orgasm!

2007-07-10 16:01
tradskaparen:

du menar val iof "orgasm i nasan" och inte att man far en sammandragning i dicken?
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-07-10 16:07
Jobbigt om man fick en orgasm varje gång man nös, fatta vad uttorkad man skulle va varje gång pollen-helvetet gör entré...

2007-07-10 16:10
har hört att hjärtat stannar..... har inte läst de nån har skrivit innan så ja vet inte om nån har tagit upp de. fast ja vet inte hur mkt ja tror på de.. o när man nyser känns de skönt, kanske därför folk har skämtat om att de känns som om man kommer o så har folk bara börjat o tro att de va så..
*jaja! -smack-smack*

2007-07-10 16:10
Hjärnan stängs av och sätts på när man nyser, ja.
Detta sker dock otroligt fort, mycket mindre än en halv sekund.

Källa - illustrerad vetenskap.
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!

2007-07-10 16:34
ja man får 2 orgasmer, en precis när man nyser och en dold som kommer efteråt, ungefär 30 minuter.
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Rappare

2007-07-10 16:40
När man nyser förlorar man en liten bit av sin själ.
Det är därför ni måste säga "prosit" när någon nyser, annars kan man bli besatt av djävulen!

2007-07-10 16:42
Omen22,
tror att prosit faktiskt betyder något i stil med att hoppas nysningen hjälpte, eller hoppas nysningen hjälper dig eller något annat halvflum.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."

2007-07-10 16:44
Woggy: Jasså, har du någon gång nysit med öppna ögon? Eller har du en källa på att det inte är sant?

Jag tror varken eller, men jag tror just nu mer på min polare än du.

2007-07-10 16:47
gorrit: det som Omen22 sa ar anledningen till att man sager prosit
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2007-07-10 16:57
isofu,

källa?

trodde prosit var latin för pro = för och sit = må det vara, typ må det gynna dig att du nös

2007-07-10 17:05
gorrit: hehe ja har iof mest hort det fran mormor.

"Pro = för, sit = må det vara. Det kommer sig av gammal folktro då man trodde att andar flög ut och in genom näsan då man nös."

http://susning.nu/Prosit

"En nysning, trodde man förr, var något som framkallades av högre makter, onda eller goda, eftersom det är en reaktion man inte själv rår över. För att försäkra sig själv och den nysande om att nysningen skulle vara till det bästa kunde man på vanlig svenska säga Gud signe eller med en folkligare form gussine, liksom Gud hjälpe."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1637&a=620034&viewAll=true

2007-07-10 17:11
En trevlig bieffekt av att äta prozak kan vara att man får orgasm när man nyser, förmodligen därifrån ryktet kommer.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2007-07-10 17:20
Omoral P17

"Hjärnan stängs av och sätts på när man nyser, ja.
Detta sker dock otroligt fort, mycket mindre än en halv sekund."

Eftersom hjärtat slår mer sällan än varje halva sekund är omöjligt och framför allt meningslöst att bevisa att hjärtat skulle stanna. Hjärtat är bara en muskel, det stannar mellan varje slag.

2007-07-10 17:46
costas_crane P24

HJÄRNAN, HJÄRNAN, HJÄÄÄÄRNAN!
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-07-10 18:31
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-10 21:39
Mabande, jag måste få fråga. Hur fan kan du veta allt? :)
VI ÄR ÖVERALLT!
Dubbeln 2lax9!

2007-07-10 22:42

klart man får orgasm inte sprut i byxan orgasm utan näsorgasm, samma som när man kommer ut ur dushen o använder topps, det e öron orgasm for shoe!

Jag fiser THC !

2007-07-10 22:48
Rest: shit.. trodde ja va den enda som tyckte d va sjukt skönt hahaha

2007-07-10 22:57

hehe nejnej, händer till och med att jag pillar med topps i näsan framför tv så lång upp i näsan som möjligt för att få nysa,

efter 6-15 nysningar börjar det bli skitsvårt för man blir så tolerant men sen när det väl kommer o det sprutar ur näsa o mun e det heeelt underbart.....

det låter sjukare än vad det är..( hoppas jag)

Jag fiser THC !

2007-07-11 20:56

en liten skarvfråga:

Nyser man i sömnen? någon som gjort det å vaknat av det eller sett någon annan gjort det..? jag tror inte jag har gjort det, för jag hade garanterat vaknat.

hur fooonkar det!?

Gött mos på klubba!

2007-07-11 21:04
Hjärtat slutar att fungera i en SKIT liten stund när man nyser så .. ja man kan se sig som död då =)

2007-07-11 21:14
Ucke: Högre upp i tråden har någon återgett en artikel från illustrerad vetenskap som berättar att det är omöjligt att nysa i sömnen.
vegan power

2007-07-11 21:15
Man kan få rysningar när man får orgasm..
Så nån koppling har dem med varandra..
Highfive anyone, anyone?

2007-07-11 21:16
Niito: rysningar eller nysningar?
vegan power

2007-07-11 21:16
jag nös just.. aa vad det är skönt..
full

2007-07-11 23:00
Prosit är lycka till, eftersom en förkylning förr i tiden var dödlig. pågrund av att det inte fanns någon penicilin... Och nysningar är väl ett litet symptom på en förkylning.
Källa mig själv.

Fix & Trix AB

2007-07-11 23:04
sleepysmile F16

Rysningar, hehe hoppas inte du får annat :P
Highfive anyone, anyone?