I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Snygg på bild..

Övrigt - Blandat

2007-07-08 00:45

Snygg på bild..

Många tjejer blir ju snygga på bild, trots att dom kan se ut lite hur som helst. Hur är det med tjejer som är fula på bild, är dom så äckliga att man vill gråta?

2007-07-08 00:49
Du undrar alltså om du kan ta kort på dig och fortfarnade va snygg? jag fattar inte vad du undrar med tråden
Upp i snoken ska det!

2007-07-08 00:51
Jag undrar om dom som blir fula på bild är helt otroligt fula i verkligeheten, eller om det är samma fenomen som med fula tjejer som blir snygga på kort, fast tvärtom. :)

2007-07-08 00:53
Alla är väll fina på sitt sätt
Upp i snoken ska det!

2007-07-08 01:01
Finns folk som är seriöst snygga, men aldrig blir bra på kort. Beror till viss del av vilken mimik de har...

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-07-08 01:02
kallas om man är fotogenisk. vissa är det andra inte. man kan vara hur vacker som helst men bli galet ful på bild, sant ja.

2007-07-08 02:07
jag är inte fotogenisk, jag måste trixa som fan för att inte se hemsk ut. men jag är rätt söt när jag ser mig själv i spegeln. rätt irriterande faktiskt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 02:21
Det är bara för att du ser dig själv i spegeln och vet vilken "min" du ska ha för att se så bra ut som möjligt. Det vet/ser du inte när du blir fotad. Gissar jag på :)

Forumssignatur...<br>

2007-07-08 02:23
Eller så är vissa tjejer bra på photoshop och andra mindre bra(;
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-08 02:24
Fotogenisk... vad är det för nå pseudo-vetenskap?
Intressepenisen hårdnar!

2007-07-08 02:39
Hon hade ju ingen pressbild eller nåt så det gick då inte ge nåt direkt svar, hmmm, ser ingen diskussion här! :P

2007-07-08 02:40
Gewan P22

hahaha
Upp i snoken ska det!

2007-07-08 05:06
låter ganska likt fotogen och det brinner ganska bra så ja då är man väll het? ;)
ANDALE

2007-07-08 06:45
Alltså det hela har med vinkeln att göra. Hittar man rätt vinkel kan nästan vilken som helst bli snygg och smal om man är ful och tjock. Fågelperspektivet är bra för de tjocka. Då antar man att de har stora bröst och en slank kropp (för det otränade ögat).

Sen har alla sin pose min också. Man böjer sitt ansikte och använder sig av den vinkel man passar bäst i. Svårare än så är det inte. Oftast. Sn underlättar ju lite småpill i PS också.

2007-07-08 07:29
men seriöst. vem fan pallar photoshopa sitt foto? vad är poängen med att ta bild på en själv när man ändå ska förvränga den? då försvinner ju liksom poängen med foto...
We call them winerbrods.

2007-07-08 08:25
jag tycker nog att jag ser rätt bra ut . medel lixom . Men jag blir verkligen aldrig bra på kort om det inte är från en viss vinkel typ
Manager

2007-07-08 08:48
Foto- genisk (-je´-) ~t adl. vard. som blir bra på kort - bildskön
(copyright 1986 Svenska Akademien, 11 upplagan, nionde tryckningen)
Redline!

2007-07-08 10:54

vissa är mer fotogeniska än andra, jag vet många som e tokfina i verkligheten men ser katastrof ut på bild, lika tvärtom.

jag levde för kicken , precis som du

2007-07-08 11:27
Jag vet ungefär från vilket håll bilden måste tas för att jag själv ska tycka att bilden blir fin, och resultatet blir ju att 80% av bilderna är rätt lika varandra...
Dom som blir "fula" kanske inte har hittat posen eller så bryr dom sig bara inte.
Eller så är dom väl bara fula, helt enkelt. Det beror väl på betraktaren.

Men kolla kändisarna i så fall, dom har ju i princip alltid samma pose. Undrar vad det beror på...
What we do in life echos in eternity.

2007-07-08 12:05
Jag tror att jag spänner mig på kort, det blir aldrig bra om jag vet om att nån ska fota.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-07-08 12:20
Läs lite om 'internet disease'! Kanske inte riktigt vad trådskaparen menade, men lite kul ändå. :)

Själv är jag skitful både irl och på kort, men ibland glänser jag. Gäller att ta vara på de ögonblicken!
Göteborg på låtsas.

2007-07-08 12:25
Tycker ni som försöker/vill vara snygga är äckliga.
Först tycker man kanske att: shit vad fräsh hon är! Sen märker man ju rätt snabbt att hon försöker som fan för att vara vacker, och då blä, vill man gå och spy.

2007-07-08 12:48
Tycker ni som försöker/vill vara snygga är äckliga.

Haha det var ord och inga visor. Folk som ler på kort är vidriga!
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-07-08 13:30
jag kan inte le, jag ser helt galen ut nar jag gor det. Jag kan inte bli politiker, ingen skulle lita pa mig om jag forsokte le.

2007-07-08 13:38
det är väl inte så svårt att öva framför spegeln några minuter om dagen om man vill se till att man har rätt min/pose på kort, men det är groteskt löjligt och äckligt.
Din forumsignatur är rätt irriterande när man läser i trådarna du skriver i. Ändra till vanliga textrader är du snäll.

2007-07-08 14:33
Ingen är så ful att man vill börja gråta.
Tjejer som är fula på bild har oftast ett trist klädval och en trist frisyr, och en jävligt trist sminkning och ansiktsmin.
whoopzidoo

2007-07-08 15:23
En del ser inte lika fina ut på bilder för att det som gör dem fina är något som aldrig fastnar på bild - utstrålningen.

2007-07-08 18:55
jahaaa...isåfall har jag världens utstrålning i verkligheten :P

2007-07-08 18:56
Princess_S

Ja det har du.
Majorna ännnna!!!

2007-07-08 22:21
varför hamnar man aldrig så bra som bild som en "fotomin" i spegeln? nu får detta inte misstas med att man gör plutmunnar vid spegeln á la Gorby's-killen, men vinkeln man tycker om sig själv bäst i i en spegel kan kameran aldrig fånga. varför?

som svar på trådskaparen tycker jag att det finns många vackra damer som inte riktigt gör sig så fina på bild, dvs inte så fotogeniska medan mindre snygga tjejer kan se helt fanmtastiska ut på bild eftersom de kan hålla en min som funkar snyggt på deras ansikten..
Femme fatale

2007-07-08 22:25
jag kan inte le, jag ser helt galen ut nar jag gor det. Jag kan inte bli politiker, ingen skulle lita pa mig om jag forsokte le.

hahaha så skön :)

jag kan säga såhär, ibland när man tycker man har en bra dag kan man bli äckligt ful på bild, eller så har man en fuldag, och blir äckligt ful på bild. vissa känner man inte ens igen på foton. folk p åstan har faktiskt kommit fram och presenterat sig som whoamedlemmar och tyckt känt igen en så jag antar att man håller en ganska jämn foto-irl-image. Dock så är det sällan bilder är som irl, då miner spelar så jävla mkt in
Femme fatale

2007-07-08 22:38

Folk är snygga på olika sätt. Folk som har väldigt tydliga drag blir oftast snygga på kort (kolla alla manliga modeller liksom: spetsig näsa, avlångt ansikte, haka gjord av sten).
Andra människor är, som mantis sa, vackra genom sin utstrålning. Helhetsintrycket, sättet man ler, sättet ansiktet förändras när man pratar, gör olika miner etc.
Jag tillhör den senare typen. Jag är skitsnygg irl, men har blivit bra på bild ca 2 gånger under min livstid. Jag har t.om eperimenterat genom att först ta bilder av mej själv och sedan filma mej. Bilderna blir dåliga, på filmerna ser man att det är en snygging. Oh yeah.

Ironiskt nog kommer jag väldigt sällan med på bild vid fester och liknande. Folk känner kanske på sej, vad vet jag...

Producent

2007-07-08 22:40
smaksak ....
Nine.D
Multifaceted Creativity
http://www.INFININETY.se

2007-07-09 11:40
definiera "snygg" till att börja med?

2007-07-09 14:50
robert_froberg P20
Antagligen en person man tycker ser bra ut...
What we do in life echos in eternity.

2007-07-09 14:53
Jag blundar 75% av gångerna/har ögonen halvstänga och det t.o.m när blixt inte är inblandad, det kan också vara ett skäl till varför man blir dålig på bild.

Why the fuck can't emcees emcee no more?

2007-07-09 15:09
jag blir alltid ful på bild, men är skitsnygg annars ;)

2007-07-09 15:11
Rite' .....  

2007-07-19 17:49
vissa människor är tok snygga och charmiga in person för att dom har ett aktivt ansiktutryck. man ändrar miner och leende vilket ser snyggt ut i verkligheten men ser muppigt ut när man fryser det på en bild.
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Rappare

2007-07-19 18:06
Jag tycker inte att jag blir så bra på kort. Men om jag typ tar ett kort på mig själv med en webcam så jag ser hur det blir innan jag trycker på -ta kort- så går det ann, men tycker jag ser mkt bättre ut i spegeln än på kort.
facebook.com/idiomatisk - fan page

2007-07-19 18:30
Med digitalkameran har vi lärt oss hur vi ska göra för att se bra ut på kort, då man övat att ta kort på sig själv. Tjejer gör det mer än killar, antar jag?
Poet

2007-07-19 21:45
Träffat en hel del personer som sett ut som träskmonster på bild, men sett förvånansvärt mycket bättre ut i verklighet.

Och sen finns det folk som blir skitsnygga på bild och lustigt nog ser ännu bättre ut in real life.

Men jag tror också det handlar om utstrålningen och karisman hos personen som kameran inte får med på bilden.
At the gates of Eternity...

2007-07-19 21:47
ricoyeo
jo, på mig stämmer det väl nästan. Ful på bild lite bättre live.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2007-07-19 22:23

Det värsta som finns är när folk springer runt och tar bilder på klassfester, tågresor, födelsedagar eller you name it och lägger ut bilderna på bilddagboken(el nåt sånt) och skriver en fyndig kommentar till ens mongobild som alla ska skratta åt

"Det är varje människas förbannade plikt att bli ett original"

2007-07-20 14:02
mantis: åh tack :P lol

2007-07-20 14:26
en del e vel fotogeniska och en del andra inte, sen so e det vel so att de som blir snygga po bild kenner ofta till sina vinklar osv, tror inte att det har med hur man ser ut i verkligheten att gortex fotomodeller ser ju inte alltid snygga ut i verkligheten utan mer som transvetiter med knotiga ansikten osv, men po bild blir de fina for att deras drag e markerade.

2007-07-20 15:58

jag ser nog rätt halvdan ut både och.