I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur man för en konversation?

Övrigt - Blandat

   

2007-07-06 20:40

Hur man för en konversation?

"(†); jfr annr. vid ssgr nedan) motsv. KON­VERSERA 1: umgänge, sällskapande, sällskap; äv. övergående i bet: festligt samkväm, bjudning; äv. bildl; äv. i uttr. hava konversation (med ngn), hava umgänge (med ngn); hålla konver- sation, anordna l. vara värd vid festligt sam­kväm."

Det är vad det står i ordboken när man slår på konversation..Men hur gör man för att få en konversation att flyta, jag menar inte när man pratar med familj eller vänner för det är barnalek.

Nej jag menar när man träffar nya människor, till en början är allt relativt lätt, men när dom vanliga "aha vilken skola gick du i","hur går bilen","vad ska du göra i sommar" börjar sina, hur ska man fortsätta för att keepa flowet? Jag menar inte att man ska prata atomfysik på avancerad nivå eller försöka sätta sig in i någon roll, utan mer bara behålla konverastionen, ta ut det interessanta från hjäncentrum till talcentrum.

Min fråga till alla er..

"I Have No Name So Death Can't Find Me"