Hormoner å shit
Fick nyss reda på att mina föräldrar ville spruta in hormoner i mig när jag var liten för att jag var så kort å så. Vet någon hur det där fungerar? Jag är fortfarande kort och undrar om det finns något ssom kan få mig att växa? vad som helst, trivs ej med min längd.
Tillväxt hormoner antar jag? Det gör dig stor och finnig. Alltså de tär väldigt individuellt. Vet de som tagit de och blivit långa som fan. Sen andra som tagit det och bara blivit tjocka. En sak är garanterat, du kommer få finnar. Massor av dem, och hår också för den delen.
At the gates of Eternity...
Såg särstavningen nu i början, my bad!
Det känns ju spontant som något du borde tagit tag i medan du fortfarande växte. När kroppen slutat med det tror jag nog att det är lite sent. Har aldrig hört om några mirakelkurer för att bli längre.
Annars kanske de
här kan hjälpa?
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
hehe lungt :) man kan väll bara spruta in det innan man kommit in i puberteten vad jag hört? Finns det inget annat som man kan ta? eller göra för att växa. Jag är kille och 171-173 typ
lär dig tycka om dig som du är....
Jo jag tyckte om att vara liten, tills man började träffa mycket tjejer å de första dem sa var typ. Du e kort liten o sådär. Det får ju inte än att tycka om sig sjävl mer liksom
Jag är 1.74 och brudarna flockas ändå. Så jobba på dina moves istället kompis:)
dingrinn.blogspot.com
Faarligt : Jag var ungefär 16 år gammal och spelade basket som en tok, då skolsköterskan sa att jag förmodligen kommer bli liiite längre än min farsa (som är 175 cm). I helvete heller tänkte jag. Jag gjorde lite research och läste att man växer ungefär en cm under natten (pga att vätska samlas i ryggraden) men den cm försvinner sen under dagen när man går/springer osv. Då tog jag till kalcium. Köpte kalciumtabletter och helvetes massa mjölk. Drack typ två glas mjölk och en kalcium tablett innan jag la mig, och så fort jag vaknade drack jag lika mycket mjölk och tog en tablett. Jag gjorde detta ungefär i 7-8 månader. Från det jag var 16 år gammal, tills jag blev 18. Så växte jag från 170 cm till 192 cm. Sen vet jag ju inte riktigt om det var kalciumet som hjälpte eller faktum att min morfar var en lång spinkig etiopier haha.
BC Fan jag måste testa det där BC :D du gjorde mig skit ´glad nu :) kan man köpa dem där kalciumtabletterna i ica eller apoteket eller?? :)trimmad även jag får mycket tjejer, men jag trivs inte med mig själv. Alla mina killkompisar är mycket längre än mig. Skulle minst vilja vara 180 :)Är det någon som vet om det funkar det som BC skrev? :)
Saken är den också att jag har slutat dricka mjölk. Drack mycket förut men nu får jag ont i magen ibland. Min sjuksköterska sa att jag skulle bli cirka 176.
måste även tillägga att jag är 16 år. glömde skriva det
Faarligt : Köpte mina i ICA, finns överallt. Som sagt, jag vet ju inte om det var mina gener eller mjölken. Min farsa är ju tjock och kort. Redan i min ålder började hans mage växa och grejer. I'm still skinny as fuck haha. Men värt att försöka, du kommer i alla fall få bra skelett hehe. Och kom ihåg att vi män växer ungefär ända fram till åldern 20 ungefär. Sist jag mätte mig, så var jag 193 cm.
hehe jag ska börja redan ikväll att dricka. Ska ta några glas nu :P drack du hela tiden eller på kvällarna bara?
Faarligt : Allt som allt, så drack jag ungefär två mjölkpaket dagligen. Men jag såg till att jag aldrig missa mjölken/tabletten innan läggdags och då jag vaknade.
skjyst, heter dem bara kalciumtabletter??
Man kan såga av lårbenet och dra isär dem sakta som fan så bildas nytt skelett så att du blir längre. orkar fan inte förklara!
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Omoral : Haha var det som någon taiwanes hade betalat för? Läste om det för några år sen, han var också basketspelare och ville bli längre. Men blev ripped-off rejält haha
haha ja då vågar man sig inte på det iallafall
Man opererar av lårbenen i två delar och därefter fäster man skruvar och shit i benen som kopplas till nån sorts gängstång som i sin tur sitter i ngn hypertech ställning (allt sitter runt benen)Så där sitter du med avkapade lårben och ser ut som du har baxxat robo-cops ben. För att då få dina ben att "växa" skruvar du, vi säger 4 varv på bultarna som finns på ställningen 2 ggr/vecka, detta gör så att lårbenen dras isär och ny benvävnad växer emellan. Det är en smärtsam och dyr operation som tar lång tid, men benen blir längre iallafall.
faarligt Men att jag skrev att man sågar av lårbenet och drar isär dem avskräckte dig inte i första inlägget, haha :D
Faarligt, låter väl lite old, men du måste lära dig att tycka om dig själv som du är :) 176 är inte alls superkort! och om nån tjeje skulle vara längre än dig så är ju inte det hela världen, titta bara på alla kändisar som går omkring med en brutta i högklackat som 1dm längre än dem. Så glöm det, du är inte alls kort!
jag e 1.73 , jag klagar inte :)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
jag vet inte, men jag tycker det skulle vara så himla najs att vara typ 183 eller nått :D ska testa BC metod iaf å se om den funkar :) alltid värt ett försök
En sak vet jag ! Man får stor näsa.
haha jag har redan stor näsa :P
fan vad du ska klaga :) jag vet killer som önskar att de hade varit 1.76, ifall du nu hade blivit 1.85 över en natt.. tror du verkligen livet hade ändrats? du lär bara ställa fram ett nytt problem som du kommer skylla allt i livet :) sen slutar du upp som michael jackson -_-
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
Måste bara nämna att din längd är ju precis lagom vafan... Helt perfekt.
What we do in life echos in eternity.
jag är 171cm... lite kort men vafan, 80% av alla tjejer är fortfarande kortare än jag.
Var det bara jag som ville bli lång för något annat än att få chicks haha?
Vill inte ta bort din glädje, men kalcium gör dig inte längre.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
HGH, typ somatropin, norditropin geno osv. är vad man brukar administrera vid brist av GH. I puberteten förbenas epifysplattorna i/vid skelettet och man slutar växa. Har epifysplattorna förbenats är det ört att bli längre på medicinsk väg. Om nån orkar intressera sig för ämnet kan ni börja vid: http://en.wikipedia.org/wiki/Growth_hormone_deficiency
..:: A dollar short and a day late. Story of my life ::...
jo jag är kort tycker jag. Alltid när man står bredvid sina kompisar så är dem alltid längre och vissa tjejer är till o med längre. Tjejer gillar längre killar. Och alltid när jag står typ i tuben å alla andra står med så känner jag mig skit liten för alla e längre än mig. Grejen e den att för typ 1 år sen så sket jag i det. Jag har alltid varit kort. Men jag har börjat tänka på det på senaste också. Och det är inte bara för att få tjejer, utan för att jag skulle må bättre själv. Får höra varje dag att jag e kort :/ och alla ni säger att jag inte e liten. Kan även säga att jag inte tror att jag blir längre än 175 iaf. jag slutade dricka mjölk å träna för nått år sen. Men men jag får väll hoppas att jag växer något iaf :)
Faarligt... Det var ett jefflaa tjööt på dig :) Nej men serri, fan vad glad att det inte är några andra fel på dig... Och vad spelar det för roll om du är kortast i ditt gäng? En grej som jag tror skulle hjälpa dig är om du skulle börja biffa.. För folk som är "korta" har tendens att bli rätt biffiga.. Och dåå ser dom lixom, aah inte lika små ut.. aja, hoppas de löser sig :D
Highfive anyone, anyone?
Jag är 15 och är runt 171cm lång och jag har inga alls problem med det, tjejer tycker bara jag är "söt" fast jag kan hålla med om att det inte är jätteroligt när folk säger "naw du e så liten" haha, menmen.. Börja gymma, öka på bredden och få folk att tänka på det istället.. Då lär du inte få höra att du är liten iaf.
FuelDOg P23 har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..
men vafan det e väll inte så kort, jag har alltid fått öra att jag e kort också. jag e väll runt 1.70 o jag e 21, spelar ingen roll fast jag vet fan inte hur lång jag e ....
Jag fiser THC !