I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Vart kan jag vända mig? Vem kan jag prata med?"

Övrigt - Blandat

   

2007-07-04 12:49

"Vart kan jag vända mig? Vem kan jag prata med?"

Aloha!

Det brukar ju dyka upp lite trådar då och då där folk undrar över kärleksproblem, sjukdomar, o.s.v.
Eftersom Whoa kanske inte är det bästa stället för medicinsk / psykiatrisk rådgivning tänkte jag langa ihop en lite F.A.Q.-punkt om var man kan vända sig för stöd och svar.

Jourhavande kompis - 020 222 444, det är gratis att ringa.
Terapisnack.com - Ett forum där terapeuter ger svar på frågor.
Nationellahjalplinjen.se - Erbjuder kris- och stödsamtal via gratisnumret 020-22 00 60
BRIS.se - Barnens Rätt I Samhället är för barn som av någon anledning mår dåligt. Deras hjälptelefon är gratis 0200 230 230
Polisen.se - Var kan du vända dig om du blivit utsatt för brott? Polisen har svaret.
Kuling.nu - För barn till psykiskt sjuka föräldrar.
Rus-riks.se - för barn och ungdomar som har psykiska eller sociala problem. De har en psykolog som man kan maila under terminerna.

Apoteket.se - Information och rådgivning om läkemedel. Med jourtelefon.
Fass.se - Sök information om läkemedel och andra substanser.
Netdoktor.passagen.se - Ger snabb information om sjukdomar.
Vardguiden.se - Få snabbt svar om sjukdomar och hälsa.
P-guiden.nu - Info om olika preventiv-metoder och om kvinnors kropp och kön.
Stadsmissionen.se - Enter-projektet vänder sig till tjejer i alla åldrar som känner sig utanför i Stockholm.

Kamratposten.se - Bra info till de lite yngre. Länken går direkt till deras kropp&knopp-avdelning.
Ungdomsmottagningen.nu - Länksamling till ungdomsmottagningarnas siter.
Ungdomar.se - Community med kopplingar till Ungdomsmottagningen
Elektra.nu - Stöd för barn/ungdomar som lever i hederskultur.
Heder.nu - För homo- och bisexuella ungdomar vars familj inte accepterar deras läggning.
Sylvester.se - Community för homosexuella killar. Länken går till deras frågelåda.
Sylvia.se - Community för homosexuella tjejer. Länken går till deras frågelåda.
RFSL.se - "Riksförbundet För Sexuellt Likaberättigade", länken går till deras faktasidor.
Linje59.se - Faktasidor kring problematiken kring att "komma ut". Telefonnummer (som är gratis att ringa och syns inte på teleräkningen) finns även om man skulle vilja prata med någon som redan har kommit ut.

Tack till alla (Princess_S, Peppis, Ene192, dewilicious, hak_lars, spokie, ahoshlaboshlo, , AngeliC, albin, restinpieces, komplex, Johnny_K_Ståhl, Klockan12) som hjälpt till med att fixa dem!

Säg gärna till om det är någon beskrivning som behöver ändras och tipsa gärna om fler länkar!

M.v.h. Mabande - Admin Crew: Regulators

"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda