Gälar eller vingar?
Vad skulle ni välja? Vingar eller gälar? Med gälarna får man även nån slags simblåsa så man klarar av trycket och nåt släcks späckskinn för att klara av kyla. Späcket gäller även för vingarna så man kan flyga på höga höjder.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
vingar, no doubt about it.
vingar, ingen tvekan om saken. Om man väljer gälar är man ju begränsad att bara vara i vatten, vilket suger.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
luthgr3n Tror visserligen han menar att man kan både vara på land och i vatten.
Men luften känns ju som det är friare än vattnet.
Inte så kul att simma och titta på fiskar hela dagarna.
Jo, vet (tror) att han menade det. Menar att man är begränsad när man är i ving/gälar-tillstånd. Flyga kan man göra överallt, förutom i vattnet, simma kan man göra i vattnet, ingen annanstans.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
Gälar! Finns ju hur mycket oupptäckt som helst i världshaven, mer spännande än att flaxa runt som en jävla skata :)
nils, finns hur mycket schysta grejer som helst i haven och olika vattendrag.
"Because the organizing power of labor is the only real threat to a fascist government, labor unions are either eliminated, or are severely restricted."
Vingar tack. Vad spelar det för roll om man har gälar som människa? Vi är ju ändå jävligt klumpiga i vattnet och kan inte simma särskilt snabbt.
At the gates of Eternity...
Moderator
2007-07-03 15:58
Jag får nog säga gälar iom. min höjdskräck.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_
Vilket som, allt för att bli en superhjälte av nåt slag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2007-07-03 16:23
wings! fly like a birrrrrrrrd!
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
vingar skulle man nog få ligga mer med tror jag... massa små emotjejer som tycker att man är en ängel
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Gälar om det inte finns någon begränsning på djup.. Annars vingar, whiiii!
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Vingar. Det känns friare, samtidigt som man kan råna havsörnen i luften x) nä, men vingar helt klart. har alltid velat ha vingar.
Kom ihåg allt jag skriver.
Vingar, jag avskyr vatten. Enda som talat imot vingarna är att dem skulle vara opraktiska i vardagssituationer.
gälar... God damn... alla pirat skatter och skit!
Bara för att d..d..d..dduuuu är rädd ff.f...förrr miiiig!
Producent
2007-07-04 10:18
gälar saklart. hur kul är det i luften pa en skala? visst att man kan ta sig överallt snabbt. men enligt mig sa tillhör luften ocksa land, eller hur man nu ska formulera sig. alltsa man kan ju se vad man kommer att se fran luften ocksa. sa av ren nyfikenhet skulle jag välja gälarna!! alltsa tänka att kunna utforska allra längst ner i havet där ingen annan har vart eller sett!! se alla mongomonster som bor där! jo gälar FTW
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
de får nog bli vingar. Fatta friheten :G !
Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)
Gälar, man vill ju utforska haven och sjöarna =D
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Vingar alla dagar i veckan, fiskar är fula och luktar illa. Lättare att ta sig runt med vingar, man kan inte direkt simma till jobbet.. Möjligtvis genom avloppet men då måste man vara jätte-liten och tanken på att simma i avlopp är inte direkt lockande.
Don't trouble trouble until trouble troubles you Rätta mig om jag har fel.
Förutsatt att man även för någon sort av simhud så hade jag valt gälar. Om man inte får det så kommer man ju simma långsamt och klumpigt och därmed bli hajmat direkt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
jag kan inte simma så gälar hade varit lite slöseri..
We call them winerbrods.
Med gälar kan du krypa runt på botten hur länge som helst, så att kunna simma är bara överkurs.
Lol, ni som säger att det är bättre med vingar för att man kan flyga mer än vad man kan vara i vattnet har ju tokfel! Vatten täcker ca 70% av Jordens yta om inte mer.. förstår ni hur mycket mer utrymme du har att simma på då. Visst, ni kan ju flyga över atlanten osv men hur kul är det?
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
D - men hur fett är det att kräla runt på botten? inte så.
We call them winerbrods.
Gälar - det är en garanti på att slippa drunkna. Och har man vingar så lär man sticka ut mer än med gälarna, en fni scarf kan dölja gälar, men vad kan dölja ett par vingar?
whoopzidoo
vingar.. still on top of the foodchain. i vattnet är du ju körd på ett par minuter, om du nu inte är beväpnad till tänderna.
mama said knock you out
skunkafield - Nä, inte så fett därför väljer jag vingar, ville bara göra dig uppmärksam på att det inte är ett krav på att kunna simma bara för att man har gälar. Det enda negativa med vingar är att dom nog kan vara i vägen ibland. Gälar är bara fula.
vingar skulle jag tippa....
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Första tanken var gälar och det hade faktiskt varit riktigt coolt. Men vingar hade nog varit fetare.
vingar. aldrig gälar. kul o stöta på en hungrig haj eller nåt, o så kan man inte ens simma halvsnabbt
VINGAR=) Och det om att vattnet är 70% av jordens yta är sant med tänk vad stort 30% av jorden är, right?
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
vingar! usch usch för vatten XD tänk på att stöta typ djuphavsmarulkar hela dagarna. Men att flyga? heaven
forever feels like home
nog vingar vattnet kan man utforska utan gälar endå =)
Konse''
Vingar all day of the week. Det enda minuset är att dom nog skulle vara sjukt fula, men tänk på vilken jävla utmaning att klä sig syggt då! :D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
med gälar kan du ändå inte va nere i vattnet alltför länge pga du får för mycket kväve i blodet, sk dykarsjuka.
Vingar, lätt. Ta tag i nån, flyga upp en 50 meter och bara släppa snubben. Klockrent.
Haha precis den här diskuterade jag och en vän häromdan...Men gälar är ändå mäktigast.
vingar, flyga om kring på hundra meters höjd o käka benso o blaza... det lär va tungt
Jag fiser THC !
gälar, jag skulle fan kunna döda för det.Rolah om du inte vet vad du pratar om, håll käften. men för att jag är en sån snäll kille ska jag berätta för dig varför du inte skulle få någon jävla "dykarsjuka" om du hade gälar. luft= syre och kväve vatten= syre och väte så hur du ska få in kväve i blodet när du har gälar förstår jag inte riktigt. sen är "dykarsjukan" ett jävligt dåligt uttryck, man kan drabbas av djupberusning pga för mycket kväve i blodet, detta inträffar dock först på rätt stort djup. eller så kan man drabbas av tryckfallssjuka, vilket inträffar vid för snabb uppstigning. då förstoras kvävebubblorna i blodet för fort och det bildas proppar.
Rehab is for quiters.
oj vad arg du blev..förlåt jag hade visst fel, men har din pappa dött av det här eller något? för du tog åt dig otroligt mycket av min lilla mening tydligen.
Vingar, tveklöst.
Look with your own eyes - See with your own mind
Producent
2007-07-05 11:15
vet inte om någon har sagt det, men det räcker inte bara med gälar utan din hud måste vara väldigt tjock om du skall kunna överleva den kyla i havet.
Since 1984 @realgizlee // twitter
rolah: jag tycker bara det är idiotiskt med folk som inte vet vad dom pratar om men ändå försöker spela smarta.
Rehab is for quiters.
När det endå är omöjligt så väljer jag båda och lägger till att jag kan va osynlig och odödlig!
Vingar, för då slipper jag vänta på bussen....
*snaark*
micKillah P23 Jag skrev juh det i början av inlägget. Man har även ett späck under huden plus en simblåsa för att klara av olika tryck o sånt, om man har gälar. Späcket gäller även för vingarna för d e rätt kallt uppe på höga höjder. Jag lägger även till att man får simhud mellan tår o fingrar med gälarna.
In case you didn't notice, I was being sarcastic.
Simhuden gjorde ju inte beslutet svårare, isch.