I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

när chefen inte ser en

Övrigt - Blandat

   

2007-06-27 12:19

när chefen inte ser en

har ett problem som ställer till det ganska mkt för mig.

det är så här att jag jobbar på ett stort internationellt framgångrikt företag som konsult. sliter bokstavligt talat häcken av mig för att hålla orderflödet som vi har (och det är GIGANTISKT) flytande. Detta betyder att jag jobbar väldigt mkt övertid och får ta en hel del skit från arga kunder.
 
har den senaste tiden haft det jobbigt pga av att min pappa dog väldigt nyligen och fruktansvärd stress på jobbet. detta vet min chef om för vi har talat om det. Men ändå så blir situationen inte bättre på jobbet.

jag gör i dagsläget två-tre personers arbete samtidigt som jag hjälper två kollegor väldigt mkt för att de också har det jobbigt, men det ser inte chefen. Jag har försökt förklara för honom att min situation är ohållbar men han ser inte det. han tycker att det ser så bra ut i orderflödet, och det är ju pga att jag ofta jobbar kvällar och helger. Jag ska vara support till en som är ansvarig för vårt orderflöde, men jag gör i princip den här personens jobb och kollegan får all cred för det.

vad ska jag göra för att chefen ska se att det är jag som sköter min kollegas jobb och mitt eget? att det är jag som räddar situationerna som kommer och inte hon?

jag står inte ut snart.

syumoan akoinwe!