I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

"Tillfällig tatuering (hjälp)"

Övrigt - Blandat

2007-06-25 23:20

"Tillfällig tatuering (hjälp)"

Nu e det såhär att jag vill ha tag i färg på sprayflaska eller burk för tillfällig tatuering. alltså sådanna som håller i 2-4 veckor..

INTE henna som går IN i huden och skapar sårskorpor.

utan sånna som man ser på festivaler med antingen sprayflaskor eller penslar.

jag har sökt ÖVERALLT på internet och hittar inget ställe i sverige där som säljer sånna här saker..  bara startkit utomlands som kostar röv.. :P

behöver inget snack om att jag ska skaffa en riktig osv utan vill bara veta om det finns att få tag på...

//Sandra

Hjulet snurrar men hamstern är död

2007-06-25 23:32

Fixa en riktig eller köp ett sånt där tuggumi med coola tatueringar i, duger väl de me?

att ha vatten i örat gör en bra i magen..

2007-06-25 23:34
Som sagt ville inte höra sådanna saker,
så nej det duger inte..  har jag mitt motiv kan jag klippa ut det och spraya eller måla på kroppen, ha den i två veckor och se om jag trivs ..tror inte något motiv i något tuggumi har riktigt det jag vill ha!!!

2007-06-26 00:59
det finns ingen tillfällig som räcker i 2-4veckor.

hoppas den här gothsnubben dom tänker hooka inte läser ditt inlägg här.

2007-06-26 02:48
Jo det finns det och jag har själv haft en sån två gånger...

gothsnubbe??

2007-06-26 02:55
Henna skapar väl inga sårskorpor?

De hennatatueringar jag sett målas utanpå huden och håller just 2-3 veckor typ.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår

2007-06-26 03:19
finns tydligen olika sorters henna om jag fattade det rätt när jag sökte runt..
men det är just sån jag är ute efter svart färg på spray eller burk jag vill ha tag på som du nämner Refused.. blir galen :D

2007-06-26 06:32
Henna finns väl inte på burk? Vad jag vet så penslas det på och sitter i 2-3veckor. Skaffa en sån?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-26 10:10
aldrig hört talas om nån airbrush liknande sak som ska sitta 2-4 veckor :S
/Este G
-In Yo Area

2007-06-26 10:10
...testa billack det håller flera år på bilar har jag hört... ;D
/Este G
-In Yo Area

2007-06-26 10:55
Kolla BR-leksaker det finns nån tattoomaskin där, fast iofs så håller de nog inte  i 2-4 v.
Liqorice = Lakris minus u & t

2007-06-26 11:44
Isoptera

henna kanske finns i olika sorter, den jag har provat blandade man ihop pulver med ngn smörja och det var som att kleta på lera som bara råkade fastna i huden i ca 2 veckor.

men den där airbrush grejen du snackar om - jag vet exakt vad du menar och förstår inte att det är så många som inte hört talas om eller sett att det finns. jag gjorde en sån med en polare på hultsfred av alla ställen men har sett sånt lite då och då på andra ställen runt om (typ marknader både i sverige och utomlands).

borde ju inte vara så svårt att hitta i sverige tycker jag även om jag märker på dig att det verkar vara en jakt :P men är inte sånt rätt dyrt att köpa även om det fraktas inom sverige?

2007-06-26 14:16
Phatie:

Ja det är där dem brukar hålla till och göra sånna grejer..:)
haha jo det är verkligen en jakt för jag hittar det ingenstans...
jo det kostar nog en del men ska dela det med en kompis som oxå är sugen på att pröva sitt/sina motiv och se hur det blir ..

jag får leta vidare som en galning helt enkelt : D

2007-06-26 15:29
men måla på skiten men en spritpenna?
jag har alltid rätt.

2007-06-26 15:41
Hittade en sida som tydligen kör på airbrush tattos, pröva att maila dem på [email protected] och fråga om de vet vart du kan få tag på en.
Om du inte får någon kontakt med dem så gå in här och kolla om du kan få någon hjälp där! :)

Lycka till!
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2007-06-26 18:00
Jag såg nån sån maskin i Ellos eller Halens för några månader sen =D tror de var ellos.. du kan ju kolla deras hemsida.

2007-06-26 18:05

TATUERINGSYTRÅDS EPIDEMI

2007-06-26 18:53
kroppsmålningar? =P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-26 19:21
Tribals i svanken.. No doubt.

2007-06-26 19:47
henna går ju inte in i huden, det är det som är själva grejen?

annars finns det ju hos vilken tatuerare som helst.

2007-06-26 22:53
D-beck tack så mycket =)

Kristella: ja visst vettu det gjorde jag med så letade som sjutton efter några gamla tidningar som jag kunde kolla i men så hade morsan slängt alla.  och det fanns inget på någon av hemsidorna tyvärr =/

ModernDrunkard: Noway!

Azziz: då är nog inte våra tatuerare här i närheten vilka som helst då för där hade dom inget..