När du gifter dig... (gemensam/separat ekonomi?)
eller är med någon och du tror att du kommer vara med den här människan länge... Separata eller gemensam bankkonto... Speak on it (Inlägget ändrat av nilsL 2008-06-19 11:21:06)
Okej, kan en mod flytta den här tråden till "Grown & Sexy" forumet tack...
Separata. Ingen kommer innanför den gränsen av mitt privata :p
Sariiiiiiiish
Med tanke på att vi har delad ekonomi redan nu så skulle jag nästan våga säga att vi kommer att ha ett gemensamt konto och varsitt privat konto.
hm.
Min första tanke är Separata.
mest för att det känns som att man (ursäkta töntigheten i det som komma skall) tappar lite av sin identitet/personliga integritet om man ska dela på precis allt.
Och vi är båda lite shop'oholics, så att behöva säga till, eller kolla med ens partner varje gång man vill köpa något till sig själv känns ju ganska lame..
om man bara delar upp ekonomin lite smidigt, så är jag nog för separata konton.
hm utgår bara från föräldrarna. dom har delat och har alltid haft det och varit gifta i 25år nu tror jag. är väl smidigast, ena tjänar kanske mer än den andra och kanske inte helt fair play att man ska punga upp lika mycket då i hyra. Är iofs fair man kanske ändå inte jag är för trött för att fördjupa mig. sov gott !
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!
Producent
2007-06-22 01:37
separata for sure.. om man får kids så kan man ha ett gemensamt som är till för barnets framtid.....
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se
Producent
2007-06-22 02:05
vad metrosexuella du är cliche klart man ska ha delat, iallafall delvis. fast jag skulle chansa pa att jag vill ha iallafall nagon tusing för mig själv i manaden.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Min första tanke är Separata. mest för att det känns som att man (ursäkta töntigheten i det som komma skall) tappar lite av sin identitet/personliga integritet om man ska dela på precis allt. Och vi är båda lite shop'oholics, så att behöva säga till, eller kolla med ens partner varje gång man vill köpa något till sig själv känns ju ganska lame.. om man bara delar upp ekonomin lite smidigt, så är jag nog för separata konton. mer eller mindre what she said.
Om man skulle träffa en tät tjej så är det ju ingen tvekan om vad man kommer lobba för.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
separata. inte en chans att min fetinglon ska fa spenderas av ngn annan an mig. skamt asida haller jag med madmadde, man far ha lite personligt. sen kan man ha ett gemensamt konto dar man satter in en lika stor summa varje manad som man har till mat och sa.
både och. ett gemensamt där båda för över pengar varje månad för att täcka mat, hyra osv. tjänar den ena mer än den andra får den betala en större andel. separata sparkonton och "spenderarkonton" (dvs det som blir över efter de nödvändiga kostnaderna). så tycker iaf jag =)
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.
Varför ska man snåla och hålla tillbaka med det som betyder minst? Om man har tänkt spendera resten av livet med varandra är det väl ingen mening att begränsa sig med något så betydelselöst som pengar? Jag ser det såhär. De tillgångar jag hade när vi träffades är mina, och de som kommer därefter är våra. Och skulle det vara så att vi får så feta spel på varann att vi går skilda vägar, så är det väl inte svårare än att vi delar rakt av, oavsett om jag tjänar de stora pengarna och han lever på soc.
separata konton MEN delad ekonomi. det funkar nog galant!
hej
de beror la på vem som tjänar mest cash
Alles ausser Hamburg ist scheisse!!! Maria, många år och mil från här
gemensamma, iaf när man skaffar kids och villa.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se
Gemensam ekonomi självklart, man är beredd att dela hela sitt liv med någon men inte sina pengar? njäe låter dåligt i mina öron. Som någon sa innan så känns pengar rätt betydelselöst i sammanhanget.
separata, med tanke på den höga siffran skilsmässor vill inte jag få hans skulder på mig osv osv
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack
Separata konton är väl smidigare ifall man skulle skilja sig- allt blir ju inte som man tänkt sig här i livet! Bara för man inte delar konto betyder det ju inte att man inte kan ha delad ekonomi.
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.
Har sett det fungera i över 25 år, men jag är nog mer inne på separata ändå.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
gemensamt som alla pengarna kommer in på sen så kan man ha separata så att man kan lägga över lite och ha för sig själv när man ska kanske resa eller så..annars så e jag mycket för detdär "mitt är ditt och ditt är mitt". Man blir ju en familj liksom.
så jävla moget att uppa en sån gammal tråd
hehe jo lite gammal var den ju, men då kan man ju fråga hur det gick med kontot? jag tror det är bäst att ha varsitt konto där lön och sånt kommer in, men att man kommer överens om en summa som automatiskt förs in på ett gemensamt konto.. Som man använder till mat och hyra och alla standardutgifter Har man pengar över så kan man ju även skaffa ett sparkonto tillsammans
vad spelar det för roll om den är gammal?
gemensamkonto tror jag. eller det som kjello skrev var jävligt smart. annars kan det blir jobbigt när man ska bestämma vem ska betala för mat, möbler och dylikt
forever feels like home
hahahahahahahhaa jag började leta som fan efter grown and sexy forumet :S separata. dels för att jag inte tycker om när nån annan spenderar mina pengar, och dels för att jag inte vill spendera nån annans bara sådär. man får vad man jobbar för-
Separata eller delade konton är ju egentligen inte frågan. Vad vi snarare verkar diskutera här är ju delad ekonomi eller inte. Jag och min flickvän har delad ekonomi, allt jag tjänar anser jag att hon kan spendera om hon så vill. Hon har dock ingen tillgång till mina pengar men vi är å andra sidan med varandra för det mesta eftersom att vi bor och har barn ihop. När vi blir lite mer vuxna (stabila jobba och grejer) tror jag nog att vi kommer att ha ett konto med två kort. Blir enklast så.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Det där är riktigt svårt.. Den frågan ska endast komma upp när man har fått barn tillsammans tycker ja, inte innan .. För när barnen kommer så kommer ni alltid ha något med varan att göra osv osv.. inte som när man är gift eller tillsammans sen ena dagen hej då.. Men som sagt väldigt svår fråga, men denna ska ej tas upp förren barnen kommer.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
begriper inte varför man ska gå o gifta sig. vad är fördelen? okej om man gifter sig med snorrik brud, men utöver det? helt skruvat det där!
RATED R!
Separata såklart. Man delar på de fasta månadskostnaderna och resten är ens egna cash. Sen kan man ha ett gemensamt sparkonto där båda stoppar in x antal kronor varje månad eller nåt liknande system. Att ha en gemensam ekonomi bäddar för problem.
Redline!
Separata självklart, med överföring till ett gemensamt autogirokonto varje månad.. skulle heller aldrig köpa något tillsammans, en TV eller bil eller något, bara massa bök..
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
just nu kör vi på gemensam ekonomi med separat konto, funkar hur bra som helst! inom snar framtid så skulle ett gemensamt sparkonto bli aktuellt. men gemensam konto, njae tveksamt. när han e skuldfri maybe :D
både ock. ett gemensamt för mat, hyra och sparande och var sitt där man har de pengar man vill spendera på sig själv.
teddybjörn:vid arv vinner man på att vara gift, samt i vissa andra ekonomiska avseenden också.
Jag sköter finanserna och drygar ut matkassan med hjälp av Stryktipset och Keno, med en godkänd vinstmarginal. Annars ligger jag mest och glor på TV (fotboll) eller vattnar uteplatsen (aka betongträdgård) iklädd hawaii-shorts, wifebeater och flip-flops. En och annan Åbro 5'2 slinker också ner, 7'2or på onsdag-söndag + vissa måndagar.
Walking the street of dreams
Delade, jag skulle helt fucka upp det gemensamma kontot.
kombination kanske.. ett gemensamt och varsitt eget där man delar exakt på pengarna som kommer in, alltså har man olika hög inkomst lägger den med högre inkomst mer i det gemensamma.. tycker det känns vettigast..
Dämnit! Hade tänkt langa ett inlägg, men så hade redan lia och medoria redan skrivit allt :) Tania - Det kan ju ses som meningslöst att svara på en fråga som ställts för ett år sen, eftersom den kanske inte är aktuell för Hypnotiq i dagsläget (framför allt som han inte loggat in på fyra månader) ;) Hur hittade du tråden förresten? :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P31 - men det spelar väl ingen roll, ja men tänk om han loggar in snart då och ser denhär tråden här så kanske han blir glad och börjar logga in på sin whoa lite oftare ;P. Jag hade jävligt tråkigt och blädrade runt i forumet och fastna för denna frågan helt enkelt ..sen en sak till jag kollade inte alls från vilket datum det var.Teddybjörn P21 - du nu ska du inte va sån jag vet att ni killar vill oxå egentligen . det som är skruvat är att det ska vara så jävla dyrt med ett sagobröllop!
vi kör gemensam ekonomi, separata konton, funkar finemang.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
beror heeeelt på situation- vad för jobb jag har, min partners jobb, gemensama investeringar, ev. sparade pengar, fonder etc. plus såklart personlig balans i relationen vad de gäller pengar.
Seperata konton för ens privata inköp och ett gemensamt konto som är för saker till hemmet, mat,möbler osv
Fucks your life up crew Tjabo!
Separat, helt klart.. Jobbar jag hårt o tjejen ligger på latsidan så får jag mer helt enkelt. Men gemensamt konto där man kan dumpa pengar till mat. osv.
Det är kul hur alla antar att de kommer tjäna mer än partnern i varenda inlägg. Gemensamt all the way för mig iaf, jag skulle aldrig orka hålla på räkna pengar med en person jag delar mitt liv med.
This is not a celebration of slipping through some crack. This is sloth and devastation and we're the resulting trash.
kommer försöka göra som päronen. Farsan tjänar alla pengar men morsan har hand om all ekonomi. Farsan får be henne om pengar när han behöver :) Det ända dryga med det där är ju att jag skulle behöva tjäna en massa pengar. För övrigt så är det giftemål vi snackar inte en charter weekend med nån tjackpundar-strippa till Litauen. Litar man inte på någon mer än att man vill ha separat ekonomi ska man nog inte gifta sig. Eller ja.. vem fan e jag å säga vem som ska gifta sig.. men det är min instinktiva åsikt.
Vi har gemensam ekonomi, separata konton. Fattar inte vitsen att vilja dela sitt liv med någon men inte sina pengar? Usch vilken inställning.
fuck pengar är bara pengar.... gemensam... med samma motivation som ovan.
goda råd är dyra, jag ger dig rätt gratis...