I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bensinmack + Cigg = Chernobyl?

Övrigt - Blandat

   

2007-06-15 18:59

Bensinmack + Cigg = Chernobyl?

Enligt en känd, lätt överviktig forskare finns det runt fyra tusen olika sätt att dö på. Han presenterade denna makabra upptäckt för lite drygt två år sen och jag plockade upp informationen i en svettig och skrynklig metro, kort därefter. Vilka de olika sätten var, eller för delen hur han kommit fram till just siffran fyra tusen, har jag dessvärre glömt, men det intressanta och roliga kvarstår: 

Är lite flyktigt ciggarett-sugande på en lokal bensinmack ett tillräckligt troligt dödsscenario för att kvala in på denna morbida lista?

För som ni alla vet rör sig en rökare fritt i vårt avlånga land, och att släcka och därmed tappa värdefull nikotin-tid på grund av en avlägsen och minimalisk teoretisk risk, finns inte hos många gulfingrade människor...

Så, till alla er som antingen jobbat på mack / har hört historier om exploderade bensinpumpar / själv upplevt något i dessa regioner / är en hajare på pyroteknik har jag en fråga:

Är detta något som jag borde vara försiktig med?
Finns det en teoretisk risk för att jag kan orsaka explosion och förödelse?


För om jag ska vara helt ärlig tror jag att detta dilemma är den indirekta frukten av några försfriskade hollywood-forfattares makalösa fantasi. Eller ok, det finns kanske en liten, liten risk. Men då ska bensinmacken och dess omnejd fullkomligt bada i bensin...

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.