I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-06-14 17:01

Bara dra

hejsan nu är det så att jag har funderingar bara att dra någon stans i värden för att jobba och bo ett tag framåt.. Orkar inte bo här med man vill ju för fan se mer en Sverige hela tiden!!
Har någon några bra tips hur man ska gå till väga?

2007-06-14 17:03
heeej billy? ohhh billy?

fråga på backpacker forums. google.
Rhetoric
1. the art of speaking or writing effectively
2. skill in the effective use of speech

2007-06-14 17:07
New york.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..

2007-06-14 17:18
australien
Jag vet att du tror att du förstår vad du tyckte att jag sa men jag är inte säker på att du fattade att vad du hörde inte var vad jag menade.

2007-06-14 17:31
han fråga inte vart man kan åka :(
ser ut som du har fått moderators jobb i audio igen.
// Dansk_BB

2007-06-14 17:49
sant fan hjälp mig med förslag vart man kan börja

2007-06-14 17:53
det du får ta och fixa efter att du bestämt vart du ska är ett working holiday visa,
 brukar vara 1 år långt sen så har olika länder olika regler när det gäller, australien vet jag där kan du förlänga med 1 år om du jobbar i 3månader på en fruktgård osv.

sen så när du fixat det så får du försöka fixa försäkring osv, för sjukvård osv utomlands.

om du vill resa eller bara dit och hem sen efter ett visst tag så köp en biljett hem i förväg, en öppen som du kan boka om datum på. så har du alltid ett sätt att ta dig hem på ifall allt fuckar sig.
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"

2007-06-14 19:45
för att göra något sådant krävs det npg att man ska kunna tänka lite själv, så jag föreslår att du stannar hemma
Jag fiser THC !

2007-06-14 19:59
äru snygg?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 20:00
äru snygg?

whoa börjar bli som lunar .
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-14 20:02
jag undrar ju

2007-06-14 20:29
pröva:
www.couchsurfing.com

där kan du hita folk att sova hoss eller bara hänga med.
Funk Valley Records

Gratis musik, beats och trumsamples!

2007-06-14 20:51
Classic, börjar bli? det här jävla blandatforumet e som en jävla titta på mig tävling där alla ska va så märkvärdiga som möjligt o kryptera det dom egentligen vill ha sagt...
Jag fiser THC !

2007-06-14 20:58
svåraste för de flesta som vill "bara dra" är väl pengarna såklart... tycker det låter som ett rätt trist sätt att leva att åka runt och ta olika skitjobb för att överleva på... skulle nog hellre jobba hårt hemma och spendera en längre tid i nåt land där man kan leva billigt... standard är thailand dit alla svenar åker :)

men det är ett bra alternativ mycket går att få billigt och eftersom så många åker dit är det lätt att klara sig där, finns mycket att läsa på nätet om man undrar osv...

annars t.ex. fillipinerna eller varför inte sydamerika t.ex. argentina... grejen med såna länder är att man bör vara mer försiktig och lära sig mer vad som gäller innan.. gärna kunna spanska i sydamerika osv... men vill man så lär man kunna styra upp en skön resa...

jag tycker också att om man åker en längre tid så ska man försöka få ut mer av resan än att bara slappa festa och ha det bra... lära sig saker, träna och sporta, lära sig språk osv.. känns som sånt man är glad att man gjort sen..

2007-06-14 22:25
aupair finns ju (nästan) alltid.

2007-06-14 22:42
Jag sa upp mig från fast heltidstjänst (bara att säga, hej jag har tänkt sluta), sålde min lägenhet (jag la ut den på blocket), sålde min bil (samma lika) och sen drog jag bara..

...Det blev 6 månaders flygluff i asien och australien.. vill du veta något specefikt om de ställerna så är det bara att höra av dig.. annars var frågan lite väl bred för att jag ska palla svara.
checkcheck:

T-ink.se & art4food.org

2007-06-14 23:07
värLden

2007-06-14 23:38
Syd amerika om du vill uppleva en annan verklighet ett tag. Fast stanna inte för länge och gärna i Argentina/Chile då dom andra länderna är mest.. ja.

Och jobba inte i landet isåfall, åk dit med massor av pengar i förväg då du inte får awsome-o betalt där. Men det är helt klart värt att testa, jag skulle rekomendera Valparaiso i Chile då det är så jävla vackert men tyvärr kriminellt, så annars kan du hänga i den rikare föroten Viña del mar brevid.
Follow the dao, right about....NOW!