Hangaround
2007-06-08 00:52
Göra Dreadlocks i Sthlm?
Jag har kollat runt lite på internet och hittat några alternativ till ställen som man kan tänkas vända sig till. Men jag är ute efter lite personliga erfarenheter, bra som dåliga. "Dom var grymt bra, men sjukt dyra" "Billigt, och det märktes" "Bra pris och sjukt bra resultat" typ sånt :P
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...' Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
NuttyDread här på whoa gör riktigt feta för 700:- Han bor även i STHLM
Jag skulle rekommendera att inte införskaffa det.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
Graffare
2007-06-08 01:42
håller med mellanöl här, nuttydread gör bättre dreads än dem flesta salongerna.. om du frågar honom så kanske han kan ge dig bildbevis
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
RandomHero han ber om råd var han kan skaffa dreads, inte om han ska eller inte ska skaffa dreads.
whoopzidoo
Hangaround
2007-06-08 13:56
Men jag tror dock att jag har för kort hår, för visst blir håret kortare om man gör dreads eller har jag fel? :O
Så jag skulle väl antagligen behöva förlängningar, då måste man ju gå till nån salong antar jag.
Mugshot Jag gjorde en "skönhetsoperation" så ni skulle slippa se alla defekter jag har :þ
kanske är lite svårt att avgöra längden på den där bilden dock.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
twomas P23 ja, det blir kortare.
whoopzidoo
fanns ett ställe högt upp på drottninggatan förut (vet ej om det finns kvar)...men de var bra...gjorde mina där back in '98
"stora artister i USA nu för tiden är inget man vill prodda direkt" <--- generisk 16-åring i producentforumet låter oss ta del av hans tankar
>Fulicia Än är det inte försent att rädda en vilsen själ.
- Det är ett ganska hett ställe att demonstrera på. Det är ju "vänsterland", en stark provokation av högerextremister att demonstrera på Medborgarplatsen, säger Johan Kjellmor, yttre befäl vid Norrmalmspolisen, till DN:s reporter på plats.
brushan! ska du bli "sån" =D nä, fett.
skriv kort, helst inte alls
Även jag kan rekommendera NuttyDread, bra pris och schysst!
pppffff... tänk att sånna här trådar fortfarande dyker upp på Whoa Så jävla svårt är det inte att googla!!
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Hangaround
2007-06-10 23:40
Jag har ju redan googlat :P Men det är lite svårt att googla på rekommendationer och åsikter.....grabben."Men jag är ute efter lite personliga erfarenheter, bra som dåliga." Tänk att folk fortfarande inte kan läsa vad som står i trådarna.
'... och Sverige tar ut negern och sätter in en zigenare...'<br> Bulgarisk TV under bronsmatchen i VM 1994
Graffare
2007-06-11 10:34
Du har tillräckligt långt hår för att skaffa dreads, dock kommer dem bli korta.. men dreads växer, så det är inget problem.. kommer dock inte vara rasta dreads i början, mer "house/dnb" dreads
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
afrosöder T mariatorget
OOOOH AIK STOCKHOLM!
är det inte enklare att bara skita i att kamma barret i ett halvår istället för att betala dyra pengar för att nån snubbe ska stå och gnugga håret en massa. köp brajj för pengarna istället, lär du ska gilla!
stället långt upp på drottninggatan sög, förutom att de tog sjukt lång tid för att dom segade så blev mina dreads rätt värdelösa. jag hatar dom
Hangaround
2007-06-11 20:49
Seienstyle verkar helt ok, blir nog ett ställe att höra med! Tackar!
Har samma fråga.. men nuttydread vägrar att svara så jag får väll höra om någon annan skulle kunna fixa det. Peace!
857