I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Åka tunnelbana

Övrigt - Blandat

2007-06-06 17:13

Åka tunnelbana

Grejen är att jag i sommar kommer att hålla till en hel del i Sthlm, och därför kommer jag antagligen också bli tvungen att åka en hel del tunnelbana.
Fallet är att jag är livrädd för att åka själv och fattar ingenting av linjesystemet. Hur mycket kostar det att ta sig runt etc? Hur ska jag göra för att se så världsvan ut som möjligt? :s Norrlandsproblem.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 17:18
Eller så är du som jag, som är i stockholm ungefär varje helg; Se lite desorienterad ut, men var glad!. Men om någon smaskar med tuggummi, så slår du på dem!
*snaark*

2007-06-06 17:28

Världsvan är nog inte det rätta ordet, stockholm är ju inte ett annat land :S :P

2007-06-06 17:29
haha gulligaste tråden. titta kartan över systemet så förstår du. och fråga i kuren vad det kostar, eller läs på sl.se. och så står du till höger i rulltrappan om du tänker stå still. stanna inte när du kommit upp. då överlever du i tunnelbanan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-06 17:34
du ska stoppa din metro eller city i handtaget vid fönstret också, då ser du val ut. och plocka upp en från ett säta när du kliver på om du inte har en. sätt dig aldrig bredvid någon annan om det finns anna plats och helst ska du inte sitta alls.

2007-06-06 17:58
Haha va gulligt Jonka=) Du är inte ensam om att vara rädd för tunnelbanan, du skulle sett min mamma i somras! Hon vägrade åka rulltrappen för de går så mycket fortare där än här uppe så en kille vi var med fick hjälpa henne hehe. Sen så ska man inte plinga när man ska kliva av, glöm inte det. Den stannar ändå.
här får du lite kärlek

2007-06-06 17:58
Förresten så finns det nog inte plingknappar ändå tror jag..
här får du lite kärlek

2007-06-06 18:05
finns inte en enda plingknapp. men åker man buss och ska till ändhållplats och ska gå av där, då ska man INTE plinga. alltså inte plinga vid ändhållplats på bussen!

2007-06-06 18:08
Dör man om man plingar ändå vid en ändhållplats?
här får du lite kärlek

2007-06-06 18:09
nej, men man gör det inte. inte här där jag bor iaf

2007-06-06 18:12
För att verkligen gardera sig mot alla sorters människor som på något sätt kan få för sig att kommunicera eller få kontakt med dig så bör du ha en mp3 spelare. Titta sen in i fönstret (du kan smygkolla på alla i speglingen) och voila, it's the shit right there.

2007-06-06 18:19
haha det låter så hemskt när ni beskriver hur man ska smälta in  men det är faktis sant :p
WAXHOLMSBOLAGET!

2007-06-06 18:21
Haha, smygkolla i fönsterspeglingen gör jag alltid. :)
"Jasså?Därför som White Lions fått så mycket skit av media?Sveriges farligaste klack,hell yeah" - Zow P16

2007-06-06 18:26
så sant så sant asså verkligen ingen konstakt med någon aldrig bara fyllon som får prata med andra personer som man inte känner.
Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!

2007-06-06 18:31
går att köpa SL kort, 35kr tror jag för 1 dag.

2007-06-06 19:20
Usch, kollektivtrafik ensam och helt utan lokalsinne, gives me the creeps! Har nästan alltid tagit bilen förut så detta är unexplored area.

2007-06-06 19:23
Förresten, går det att ta sig till Enskede med T-banan?

2007-06-06 19:33
ja du kan ta gröna linjen till enskede gård.

fins ju inte alltför många linjer så du ska nog överleva.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-06-06 19:34

yes, då tar man gröna linjen mot hagsätra

WAXHOLMSBOLAGET!

2007-06-06 20:40
Ooh, tack alla :)

2007-06-06 20:47
man kan fråga folk om hjälp, det är faktiskt sant :O

det är väl ingen bra ide att spela "världsvan",
inte fan vet jag som bott i sthlm hela mitt liv vart allt ligger..

jag är rädd för pendeltåget..
Macaulay Culkin gots the hung ups for crack

2007-06-06 21:08
interior, så där ser den ut i paris också :)

2007-06-06 21:26
http://www.bjornstrom.se/blog/0714/metrokarta.jpg

kanske jag som inte kan jämföra, men jag tycker att de ser ut att vara lika stora?

2007-06-06 21:30
Släng på musik och flörta med söta, mörka grabbz. Ska du ha glass kan du be att få det i en latte-kopp så att dom inte ska veta att du äter glass. =)

Att åka tunnelbana är väl som att åka buss, man sätter sig, sitter där, hoppar av vid sin station. Är man osäker frågar man personen som ser vänligast ut, eller den närmaste och säger "Ursäkta, vet du var Zinkensdam ligger?" eller var du nu än ska.

As easy as one two three
whoopzidoo
Poet

2007-06-06 21:57
Alla vägar (linjer i detta fallet) leder till centralen. Så det är inte hela världen om du faktiskt råkar åka vilse.
At the gates of Eternity...

2007-06-06 22:00
DJ

2007-06-06 22:11
Skippa att åka till Sthlm istället. Bara skit att vara där. Vi som gillar att kunna stanna upp en stund eller vända oss om utan att bli nersprunga borde hålla oss därifrån. Man kan ju iofs skratta åt alla töntar som springer ifatt tåg som galningar för att slippa vänta 2 minuter på nästa...

//NickeMannen
I'm back!

NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.

2007-06-06 22:30
klart man hellre springer sina sista 20 meter för att slippa stå 2 minuter i en kall tunnel som istället kunde spendera ute i solen.

2007-06-06 22:56
word interior.. woooooord
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-06-06 23:12
plinga inte för tidigt heller! kan lätt bli pinsamt och man kan uppfattas som hetsig. försök hålla dig så länge som möjligt och se oberörd ut.

lycka till!
* De löser sig sa gubben och sket i badkaret *

2007-06-06 23:35
plinga inte för tidigt heller! kan lätt bli pinsamt och man kan uppfattas som hetsig. försök hålla dig så länge som möjligt och se oberörd ut.

HAHAHA... så jävla bra... ännu roligare kan det bli om man är nånstans där man känner igen folk och så vet man att dom ska av på samma station.. då gäller det att vara cool, riktigt mindgame på hög nivå när man närmar sig station och båda vet att båda ska av....

2007-06-06 23:37
hyr mig som guide, 90kr i timmen

2007-06-06 23:56
Scenariot jag företäller mig är att polarna där nere skrattar åt mig för att jag är så kass på att åka tunnelbana. HAHA!

2007-06-06 23:58
Vill man göra det bekvämt för sig kan man alltid supa sig full på 7,5:or och lukta kiss i lila mjukisbrallor, sånna finns det också i tunnelbanan!

2007-06-07 00:10
enligt min jobbarkompis i London ska du sätta dig antigen längst fram eller längst bak när du åker tunnelbana för vid en explosion (terrorist attack) har du större chans att klara dig.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se