I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Angående Yasmin P-piller

Övrigt - Blandat

2007-06-05 11:43
åt p-piller en gång för långe sen när jag avr 14 . jag blev as depprimerad och min bröst KRYMPTE tro det eller ej .. så jag har inte vågat äta pills sen dess . ..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 11:45
dashiki: hur fungerar det då? är det lika säkert som pills och bär man det varje dag osv?

2007-06-05 11:47
Jag skulle aldrig äta p-piller.

Efter jag har klämt ut den här ungen blir det spiral...

2007-06-05 12:00
fy vad alla ska ha barn då. :/
It's only gay if balls are touching

2007-06-05 12:41
Är det inte orättvist att vi kvinnor bara ska få hålla på och tjafsa med den här skiten, kan vi sätta lite eld i baken på forskarna så det kommer fram nått liknande för män.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-06-05 12:46
mellon:håller med, vi får stå ut med så mkt skit redan. många män betalar inte ens hälften av ens p-piller..är det helt enkelt vårt ansvar att se till att inte bli på smällen?
nä jag vägrar ppiller just nu och hoppas på en barnfri framtid i ett par tio år till, även om det är otroligt korkat av mig att inte skydda mig.

2007-06-05 12:54
det finns ju p-piller för män, men dom tycker att biverkningarna är för inhumana så dom vill inte släppa dom (dom är ungefär samma som vi kvinnor får, heja utveckling)

2007-06-05 12:57
Ja, precis de här pillrena för män är ju inte ens släppta, men jag tror att av alla vi tjejer som är i seriösa förhållanden skulle ingen av våra karlar säga nej till att ta nått liknande, det blir väl en lättnad för dem med om de slipper se sin kvinna i humörsvängningar, grinighet, svullna bröst, mens konstant/ingen mens/orolighet osv osv.

2007-06-05 12:58
shaman; ja antingens så äter vi det eller så kan vi väl få barn som man inte är redo för/överbefolka/tonårsmammor det går ju lika bra.

2007-06-05 12:59
shaman: oviljan att få en skrikande ungjävel när man är 20 och älskandet av sex med den man älskar?

madmadde: haha fyfan vad absurt. dom kan väl stå ut med biverkningar lika mkt som vi gör och har gjort och dessutom ska stå ut med mens och barnafödsel. jävla män :P

2007-06-05 14:20
P-piller räddade för fan mitt liv!

Innan jag började med de jag äter nu var jag ett vrak minst två veckor varje månad. Prövade mig fram tills jag hittade det som passade mig, och nu mår jag prima varje dag jag har mens, förutom nån hormontopp ibland. Den enda påtagliga skillnaden är att jag innan jag började med dessa piller hade mer sexlust, men jag hade så jävla mycket lust då, så det har bara jämnats ut och blivit mer "normalt", så det gör inte så mycket.
Skåne!

2007-06-05 14:22
shaman: har du ens haft sex ngn gång? Om man har  ett seriöst förhållande blir det i längden både dyrt och jobbigt med kondomer.
Vissa män klarar heller inte av att ha sex med kondom på, andra är allergiska o.s.v.

2007-06-05 15:00
Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

2007-06-05 15:27
Men vad drygt att köra kondom varje gång... Tveksamt att folk orkar det.
Krångligt också om andan faller på och förrådet är slut.
Nej... Tror vi skulle få en jäkla massa unwanted bebisar springandes här då...
What we do in life echos in eternity.

2007-06-05 15:39
P-pillertillverkarna hatar kvinnor och har onda baktankar med dom där jävla självmordstabletterna. Mini-piller är same shit with a different name. Kopparspiral är soft om inte ens kille sticker sig på trådarna... Kondomer kostar, luktar och känns.

Det aboslut roligaste jag varit med om i p-pillerväg var när jag testat alla piller de hade att erbjuda och barnmorskan försökte sälja på mig Yasmin i kombination med anitdepressiva för att jämna ut effekten. Hon tjatade så mycket att hon var tvungen att kasta ur sig en disclaimer om att hon faktiskt inte var sponsrad av Zoloft, hon tyckte bara att de var jääättebra.

För övrigt fick jag lockigt hår efter jag slutade med p-piller. Bara det är väl jävligt skumt.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-05 18:32
* "Är det inte orättvist att vi kvinnor bara ska få hålla på och tjafsa med den här skiten, kan vi sätta lite eld i baken på forskarna så det kommer fram nått liknande för män."
- De effektivaste pillren för män har lite bieffekter. Bl.a. impotens och sterilitet... : /

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2007-06-05 19:13

Schysst med stora bröst.
That's what she said!

2007-06-05 19:31
Jag ska börja med Cerazette. Någon som fått någon biverkning av dem?
För att jag har testat 98374543st andra märken känns det som, och ingen har funkat. Ont i magen, spänningar i brösten, humörsvängningar är bara några av det jag varit med om.
Så barnmorskan sa till mig att detta var min sista chans att kunna tåla något p-piller. Annars skulle jag börja fundera på andra metoder... Aldrig att jag vill sätta in en stav och kanske blöda konstant i ett år.
Sariiiiiiiish

2007-06-05 20:14
Mabande P30 och p-piller för kvinnor är helt biverkningsfria?

So0 F18 du kan ju pröva stav ändå? jag hade pyttemens i typ tre veckor, sen dess har jag inte haft mens på över två år. It's nice.
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2007-06-05 20:26
reina: spiralen är i livmodern och där är aldrig killens snopp och rotar.

2007-06-05 20:53
På tal om P-piller för män.

Hur funkar dessa, dödar det spermierna?
Läskigt med död sagg, haha.

2007-06-05 20:57
Fast man kan faktiskt känna av en spiral, två av trådarna hänger från spiralen ner från livmoderhalsen i den översta delen av slidan. Man kan känna dom med fingrarna och ens partner kan råka komma åt dom.

2007-06-05 21:26
Jag äter Cerazette, jag har inte haft mens på 2 år. Men det är ingen nackdel iofs.
That's what she said!

2007-06-05 22:07
So0 F18
har ätit cerazette i några månader. i början grät jag typ varje dag. har inte haft mens på 2-3 månader, förrän nu. men nu har jag typ haft det i 2-3 veckor, så jävla drygt. gråter inte lika ofta längre dock. men vaknar aldrig glad, eller ens med neutralt humör. har alltid en liten klump i magen... nedstämdhet verkar rätt vanligt med cerazette :/

2007-06-06 09:01
Jag blir så frustrererad, varför fortsätter ni att äta skiten som ger er alla dessa biverkningar?

2007-06-06 10:04
Jag skulle aldrig käka p-piller...uu...jag är livrädd för läkemedel och sånt och det skulle kännas så jävla fel att trycka i sig hormoner och mixtra med kroppen...
Sen vågar jag inte heller för min kusin käkade p-piller, vet dock inte märket, och hon fick en blodpropp pga dem...läskigt!

2007-06-06 12:42
fast tradarna som hanger nerfor ar mjuka sager min kompis som sitter bredvid mig. ar det sa for alla? man kanske ska prova en spiral da, men inte om dom hanger ner och ar harda.

iofs har jag fobi for gynekologer, men anda.

2007-06-06 12:52
_babyphat F23
jag ska gå till UM snart och byta. men jag tänkte att biverkningarna kanske skulle avta efter ett tag

2007-06-06 14:44
aquasky F1

Jises, kanske inte ska börja med dem ändå. jag som alltid är glad och positiv. hur skulle det se ut om jag satt o grät hela dagarna.. det har jag redan gjort, av cilest28.
Sariiiiiiiish

2007-06-06 14:59
So0

Jag tror aldrig man kommer ifrån biverkningarna, det är naturligt att kroppen reagerar när man pregar i sig en massa hormoner, men ge det några månader.
Jag käkar Cerazette, och det enda jag märkte av var att jag blev känsligare än vanligt, hade lättare till gråt osv...men det gick över efter två månader och nu har jag varit både menslös och obefruktad i nästan fyra år. Funkar prima.

2007-06-06 20:45
EmCi_Emm F18

Jo det är ju sant det du säger, klart kroppen reagerar. Fast sen beror det på hur mycket också, och hur mycket man står ut :)
Men jag får väl försöka med dessa och ge dem en chans antagligen. Annar blir det troligtvis spiral.
Sariiiiiiiish

2007-06-06 22:38
Käkar Neovletta... Redan innan jag börjde med pillren var jag halv mano och visste inte riktigt hur jag skulle klara av att leva. Kan ju lugnt säga att det inte direkt hjälpte att börja käka P-piller. Nu kommer jag ibland inte upp på morgonen som en följd av att viljan att leva ofta uteblir. Vill inte att någon ska tycka synd om mig, vill bara att de tjejer som är deprimerade ska veta att det kommer bli värre om ni börjar med pillren :/

2007-06-07 00:25
Det finns en bok utgiven av etc som heter mirakelpillret eller liknande. Den berättar om allt illa med p-piller, jag slår vad om att om typ 40 år kommer det visa sig att p-piller orsakade massa symptom och skit hos folk som man inte vet nu. Jag blev personligen helt fucked-up, ledsen helt utan anledning. Jag har slutat och rekommenderar verkligen alla som mår piss att sluta med p-piller. särskilt yasmin, för de finns andra alternativ.

2007-06-07 01:25
en liten instickarfråga till er tjejjer, och killarna här med för den delen:

- Hur viktigt är det att killen i ett förhållande är med och betalar p-pillrena? alltså det är ju såklart till bådas fördel... Betalar era ni halva kostnaden?
http://www.kalvinhiphop.com

2007-06-07 08:06
p-piller kostar verkligen ingenting så länge det är reducerat pris. På min tid var det typ 60 spänn för ett halvår eller ett år och det kan jag ju hosta upp själv. Kondomer däremot är fan en kostnad man bör dela på, eller turas om att sno på nån ungdomsmottagning.
It would be nice to have more, but I kind of like bein´poor. At least I know what my friends are here for...<br><br>www.pawshop.se

2007-06-07 08:59
reina: yasmin kostar 700/ ar och 200nànting per 3manad.
f
or att svara pa lillis fraga: tidigare har det inte varit sa viktigt, men nu ar det det helt plotsligt. sjalvklart ska man dela lika.
det ar till for badas skull och jag tror knappast han skulle vilja ha en bebis. ungefar lika lite som jag skulle vilja det.

Suss&Peck: det ar ju valdigt olika fran person till person, biverkningarna alltsa. vissa blir deprimerade, andra kanner inget alls. vissa far blodpropp medan andra tackar gud for att de borjade med det.
det ar valdigt, valdigt olika.
desolett som jag at nar jag blev sjalvmordsbenagen t.ex. passar min syster perfekt, hon har aldrig kant av ngt.

2007-06-07 10:51

tjejen betalar för p-piller och står för mat och städning. mannen står för övriga kostnader...

Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2007-06-07 10:57
Jag äter Neovletta och dom första veckorna va jobbiga, grät för ingenting o va arg ganska mkt.. Men nu känner jag ingenting, så jag är jätte nöjd med dom..
Om vi bara slutade upp med att försöka bli lyckliga, skulle vi få en väldigt massa tid över till annat!
Manager

2007-06-07 10:57
Azziz: spiralen är i livmodern och där är aldrig killens snopp och rotar.

fast tradarna som hanger nerfor ar mjuka sager min kompis som sitter bredvid mig. ar det sa for alla? man kanske ska prova en spiral da, men inte om dom hanger ner och ar harda.

Jag kände nånting när tjejen hade stoppat in spiral, jag vet inte om det vara trådarna eller spiralen i sig. Det jag vet är att det stack till ibland, och när hon efter några månader skulle kolla sin spiral så hade den rubbats.

Det här är en modern/ny spiral som kan sättas in utan att tjejen varit gravid, så jag vet inte om det är skillnad på vart de stoppar in den, eller trådarna....det enda jag vet är att jag flyttade på den, hehe...

Redline!

2007-06-08 11:22
Trådarna är mjuka. Dom kan kännas av innan man får mens för då sjunker livmodern.
Det innebär att det kan hända någongång inte alltid. Trådarna är pyttesmå
Ät mig

2007-06-08 11:35
Jag åt Yasmin men fick sluta då sexlusten försvann och humösvängningarna blev större än någonsin. Min syster funkar dock de dock bra på.

2007-06-08 11:56
- Nejdå, det skulle vara rakt av dumt av mig att påstå att det inte fanns ett gäng bieffekter för kvinnornas p-piller (exempelvis minskad sexlust / "impotens"), men just sterilitet är väl ganska unikt för mans-p-pillret?

Det är väl ganska belagt att forskningen på "kvinnosaker" är ganska eftersatt eftersom medicinalforskningen helst använder sig av "stabila" objekt? (med "stabil" menas då mindra hastiga hormonella svängningar) Om p-piller lanserades nu skulle de nog få genomgå ett gäng revideringar och förfiningar innan de lanserades.

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda