I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vara ensam och handla på Ikea

Övrigt - Blandat

   

2007-06-03 17:29

Vara ensam och handla på Ikea

Jag är i behov av några soffor och en säng. Tänkte glida ner till Ikea och handla. Provligger och provsitter det jag vill ha och köper. Får en lista över vart delarna finns att plocka ner på deras lageravdelning.

Lättare sagt än gjort. Lådorna för sofforna var var hur stora som helst. Hur fan är det tänkt att jag som ensam individ ska kunna lasta över de grejorna på deras vagnar och bära iväg de till deras avdelning för hemleverans? Det är fysiskt omöjligt att göra det. Jag lyckades knappt få in resårmadrassen på vagnen.

Jag frågade personalen om man kunde få hjälp med detta med tydligen kunde man inte få det utan det där var ett problem man fick lösa själv.

Visst är det ett jävla i-landsproblem och visst är inte någon personal sugen på att vara schyst och förstöra ryggen för stackars mig. Men hur fan är det tänkt att jag ska vara kund hos Ikea? Får jag bara låta det vara med de där sofforna och söka mig till en annan återförsäljare? Måste jag ha mitt entourage med mig bara för att jag vill handla på Ikea? Borde inte den informationen finnas någonstans då?

Någon som har något inspirerande att säga? Lite deppri faktiskt :/

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.