I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Var in hos banken idag.

Övrigt - Blandat

   

2007-06-01 01:45

Var in hos banken idag.

Ja, var inne igår hos banken ang en låneansökan. Hade tidigare redan pratat med en Bankman, visat honom mina handlingar, alltså tjänstegöringsintyg, årsredovisning varför jag skulle låna osv osv. Bankmannen kontrollerade säkerthetsåtergärder på sin dator, kreditupplysning etc. Allt var frid och fröjd, hade tagit lån tidigare och betalat av i god tid, hade bra inkomst, samt en hel del på kontont.

Iaf bankmannen skulle ta upp ärendet och kolla egenom allt, han ringde mig idag, och allt var grönt det är bara att komma in och börja chatta om ränta, amortering och skriva på en massa blanketter.

Kommer in till banken, tog en kölapp, väntade... kölapp 63, alltså min tur nu, möttes av en kvinna i 45 årsåldern som verkade har haft mens eller dålig dag. Frågade henne om jag kunde tala med X men han var uppe i ett ärende just nu men att jag kunde ta allt med henne, ok tänkte jag. Sa till henne att jag kom in för att skriva på papper och pruta ränta. Hmm sneglade hon på mig och sa de att man måste ha fast anställning och intyg + att man måste fylla i en låneansökan etc,  sa till henne att jag redan har gjort allt och en bil väntar mig på helgen och jag måste ha pengarna satta in i kontot senast fredag. Enligt henne kunde man inte ge ut pengar till vilken somhelst hursomhelst utan. Sa till henne EN GÅNG TILL, jag har redan gjort allt man ska göra och tänker skriva fullmakt och diskutera ränta, amortering och uppläggsavgift. Kärring jäveln kollade snett på mig och sa något i stil

"Ja du lillevän, såhär kan vi inte ha det, vi håller inte på sånt lallande på en bank, nu jag fler som väntar och du får göra en ansökan via internet något annat, nu måste jag ta en annan kund tyvärr hejdå" (lite på ett fult sätt).

Precis när hon nästan slutade prata kommer bankmannen ut och frågade om mitt namn var XXXX Ja jag, ska hand drog in mig på en sån där skilljevägg, pratade 10min skrev på, pengarna skulle sättas på kontont, skaka hans igen me ett leende, innan jag skulle ut från banken kollade jag lite snett på kvinnan och sa nåt i stil

"kom ihåg mig tills nästa bankärende jag gör hos dig, såhär fort går det för mig att ta kredit" lite halvhögt så dem flesta hörde det, hon skämdes såklart. Hon kollade inte mitt konto vem jag var eller att jag tidigare tagit lån etc.

Iaf min tees är att såfort surrkärringar kring 40-55 års åldern jobbar inom lite staten, banker osv (tjänstemän) så tror dem att dem har all makt i världen. Jävla bitchtits så ser jag dem som, kommer fan alldrig att ta upp ärendet hos banken me en kärring...

Så thats its..

Glöm inte igår. Lev för idag. Be för imorgon.