I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Restless Leg Syndrome / Ofrivillig Onani?

Övrigt - Blandat

2007-05-30 19:18

Restless Leg Syndrome / Ofrivillig Onani?

Ok, innan jag börjar precisera mitt problem, blotta min själ och spotta ur mig smått värdelös och ointressant information, skall det nämnas att denna tråd primärt vänder sig till medicinsk kunniga individer. Jag vill alltså inte se Jonas, 14 år, kläcka ur sig små chansingar ihopp om att imponera och generera lite kvinnligt buzz. Det jag hoppas, och starkt tror på, är att denna tråd en dag kan fungera som konkret och komplett facklitteratur. Låt mig börja..

Redan som liten var jag en spattig, energirik och jävligt jobbig person. I fem minuter kunde jag sitta stilla, men fick jag inte tillräckligt med uppmärksamhet eller stimuli, kunde det sluta riktigt illa och till slut hängde jag i taket och käkade pepparkaksdeg. Någon bokstavskomination tror jag inte att jag led av, men jag har visserligen aldrig testat mig, så helt säker kan jag inte vara.  

Denna sjukdom, eller defekt om du vill vara sån, hänger fortfarande med, och i många situationer går detta ut över mitt kroppsspråk, min koncentration och andra subtila ting. Varje gång jag befinner mig i sittande position, gärna i en mustig soffa eller en ergonomisk stol, börjar mitt vänstra ben att skaka av bara helvete. (Tänk trummis utan bastrumma, och inte parkinson/alkis-skak...)

Detta är givetvis en smula skitjobbigt, och jag vill därför ha lite assistans...

Vad beror detta spattiga benfenomen på?
Är det ärftligt?
Finns det övningar att tillämpa?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-05-30 19:21
Det brukar hända mig med, också det vänstra...Nu vet du det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-30 19:35
Höger ben här!

Finns communities för alla restless-leg handikappade! hehe, det är bara att sträcka ut en hand!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2007-05-30 19:35
adhd
Better active today than radioactive tomorrow

2007-05-30 19:36
Ett symptom på ADHD säger min läkare, medical enough?
Människa! Hur okunnig är du inte i din visdomshögfärd! Tig ty ni vet ej vad ni säger.

2007-05-30 19:40
har också det
kan vara höger eller vänster samt båda benen samtidigt
mjaoo

2007-05-30 22:50
jag brukar skaka det med flit, eller inte så jag tänker på att jag ska börja med det, men jag är medveten om det.. Sitter nästan alltid så faktiskt, överskottsenergi..
fullfjädrad när jag kickat en gås..

2007-05-30 23:11
jag ser hur många som helst som har det. när man sitter i skolan sitter ju alla och skakar med benen.
man jag kan sluta om jag vill? fast på nåt sätt är det skönt att sitta så...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-30 23:21
jag oxå =)  det e ju rätt skönt, det är nån känsla man får ut typ. helt skumt.

2007-05-30 23:28
lär ju knappast vara adhd, inte garanterat iallafall.. säkert så att folk med adhd har det i ännu större utsräckning dock..

gör också så ibland men har inte gjort det alls det sista, kanke de senaste två åren.. undrar vad det beror på..

2007-05-30 23:28
hmm måste inte benen vara i en speciell position när jag sitter ner och lyfter min häl börjar benet skaka något fruktansvärt. Eller fruktansvärt och fruktansvärt, jag gillar det.
Rör inte min prilla !

2007-05-30 23:35
men jag är likadan, & visst, skriver alla att det är adhd, så - jaha. för jag skakar också mitt ben, ibland jätteofta, ibland mer sällan. ibland hela dagar ; ) har väl bara för mycket energi, men jag störs inte av det. störs du av det, & tycker det är jobbigt, så kolla upp med nån som är kunnig.

2007-05-30 23:38
och sen att du är sån, energisk, det är väl egentligen inget negativt? går det ut över andra, och/eller dig själv? och när isåfall? och hur? skriv ner! & som sagt var, kolla med nån som kan området. det brukar funka. skriv om det är jobbigt, när det är jobbigt, hur det är jobbigt, varför det är jobbigt. om inte, så - fortsätt vara energisk. såna som oss behövs också.

2007-05-31 00:11
Sådant där gör jag också ibland, rätt ofta faktiskt.
Vet inte vilket ben jag gör det oftast med, ibland båda men oftast högra tror jag...
Etzmaot Le Yehodim
http://kattenmjauv.blogspot.com/
Poet

2007-05-31 01:17

I mitt fall är det högerbenet :S

At the gates of Eternity...

2007-05-31 15:52
Jag sitte rmed så ibland, men det kanske har sin förklaring i att jag är en gammal trummslagarpojke?
???

2007-05-31 16:31
Äntligen svaret på varför whoa är som det är. Hälften av användarna lider av adhd.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.

2007-05-31 22:25
lyfter min häl börjar benet skaka något fruktansvärt. Eller fruktansvärt och fruktansvärt, jag gillar det.

hehe samma här, om man sträcken benet och bara har tån i backen och man börjar spänna benet så brukar jag kunna få igång det ;) skakar fan mycket, men det är skönt. fast jag sitter alldrig så i vanliga fall. bara när jag känner för att skaka lite vilket händer kanske 1 gång i månaden
 Haters gon' hate...

2007-06-01 16:57
Coke P21

Haha. Du har säkert en poäng...
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.

2007-06-01 17:13

Gör också sådär ibland, det är ju trivsamt bara och jag är inget bokstavs-barn ändå. Det går ju liksom av sig självt. Sen fan vad du skriver jobbigt trådskapare, kan inte du beskriva nåt så simpelt som en bajskorv för mig så får jag se hur det skulle se ut?

Intressepenisen hårdnar!

2007-06-01 18:01

Vad jag har hört så tyder ofrivilliga skakningar i benen när man t.ex. sitter och väntar på bussen eller kollar på tv på sexuell frustration.

2007-06-01 18:03
Jag har hört att man får päls i händerna efte ronani också.
Intressepenisen hårdnar!

2007-06-01 18:45
Har hört liknade sak som Allamaktåttengil skrev, man stimulerar kuken men ben rörelserna! Tycker det är irriterande, som om deras/era ben har blivit besatta av jesus rening under jehovas vittne cermoni!
Hade så förrut men lyckades bli av med det eftersom flickvännen tyckte det såg fult ut, håller med henne så skärp er nu o ger era ben lite kanylknark!

2007-06-01 18:48
Ja, det smittas!

2007-06-02 00:10
Stress

2007-06-03 13:42

har hört att det handlar om ledvätska..
det kan säkert finnas massa andra anledningar men en ganska säker källa sa att det generellt sett handlar om att man har för lite ledvätska i en eller fler leder (vet inte riktigt hur det där fungerar - kanske leder kroppen runt ledvätska?) och när man rör på benet på det sättet så sätts produktionen igång.
å andra sidan, om man gör så JÄMT så kanske det handlar om nåt annat.. eller kronisk brist på ledvätska i höger ben.. :P

2007-06-03 14:02
Detta "lider" jag, och flera utav mina kompisar, med av. Jag måste antingen röra på foten, skaka på benet eller trumma på nånting. Rätt jobbigt när man sitter i klassrummet och lyssnar på läraren eller what so ever
You already know, den e on lean!

2007-06-03 14:42
Kan få det i högra, i vänstra också. Men mest i högra.
*snaark*

2007-06-03 15:27
men snälla .. varenda människa jag känner lider av restless-leg.

2007-06-03 16:33
ja har också det i bägge benen. så fort ja har satt mig ner någonstans måste ja börja skaka med dom. rättså jobbigt ibland faktiskt men väldigt stimulerande..
"Vissa hävdar ju att vår isglass Igloo Cola anspelar på kokainmissbrukande eskimåer..." gb-glass

2007-06-03 16:44
Alltså, nästan alla har väl det? Sitter jag ner så börjar jag skaka på benet.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-06-03 16:59
Brukar också sitta och hoppa med ena benet. Sjukt irriterande när man typ sitter och käkar med någon.
Jag har varken damp eller ADHD.

2007-06-03 20:46
fan restless legs är skitjobbigt, jag har det

vissa kvällar är hemska man vill typ hugga av sig benen
senaste åren har jag börjat få det i armarna oxå....cp jobbigt
Nä vad roligt, verkligen jättekul!!