I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Restless Leg Syndrome / Ofrivillig Onani?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-30 19:18

Restless Leg Syndrome / Ofrivillig Onani?

Ok, innan jag börjar precisera mitt problem, blotta min själ och spotta ur mig smått värdelös och ointressant information, skall det nämnas att denna tråd primärt vänder sig till medicinsk kunniga individer. Jag vill alltså inte se Jonas, 14 år, kläcka ur sig små chansingar ihopp om att imponera och generera lite kvinnligt buzz. Det jag hoppas, och starkt tror på, är att denna tråd en dag kan fungera som konkret och komplett facklitteratur. Låt mig börja..

Redan som liten var jag en spattig, energirik och jävligt jobbig person. I fem minuter kunde jag sitta stilla, men fick jag inte tillräckligt med uppmärksamhet eller stimuli, kunde det sluta riktigt illa och till slut hängde jag i taket och käkade pepparkaksdeg. Någon bokstavskomination tror jag inte att jag led av, men jag har visserligen aldrig testat mig, så helt säker kan jag inte vara.  

Denna sjukdom, eller defekt om du vill vara sån, hänger fortfarande med, och i många situationer går detta ut över mitt kroppsspråk, min koncentration och andra subtila ting. Varje gång jag befinner mig i sittande position, gärna i en mustig soffa eller en ergonomisk stol, börjar mitt vänstra ben att skaka av bara helvete. (Tänk trummis utan bastrumma, och inte parkinson/alkis-skak...)

Detta är givetvis en smula skitjobbigt, och jag vill därför ha lite assistans...


Vad beror detta spattiga benfenomen på?
Är det ärftligt?
Finns det övningar att tillämpa?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.