I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag ska testa en sak men om någon hinner före...

Övrigt - Blandat

   

2007-05-30 10:00

Jag ska testa en sak men om någon hinner före...

Ibland får jag mina snilleblixtar. Vi minns alla den legendariska hemmalakritspucken och working class nogger. Detta är första gången jag presenterar en genialisk idé innan jag genomfört den.

Ta en klementin, dela upp den i klyftor och lägg klyftorna i frysen på smörpapper.

Ta en marabou mjölkchoklad med apelsinsmak och crisp. Smält chokladen på spis eller i micron.

Ta fram de frysta klementinklyftorna och doppa dom en i taget i chokladen (använd pincett eller ätpinnar), lägg dom sen på ett smörpapper som ligger på ett fat och sen in i frysen igen.

Om ni är riktiga chokloholikz så tar ni ut dom från frysen när chokladen stelnat och doppa dom igen, och igen. Ju fler gånger du doppar och fryser, desto tjockare chokladtäcke.

Ta ut dom 30 min innan servering så de hinner tina lite och servera med valfritt bubbelvatten med mild smak och njut av chokladens chrunch och klementinens saftiga slem!

Mycket nöje!

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)